Amning af 8-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2013

Ayasmor

Pia S skriver:

Jeg synes, der er meget smålighed blandt jer kommentatorer. Hav dog lidt mere tolerance for andres valg.

Du virker lige så uhæmmet som den unge kvinde til din store fest, som højlydt vrænger, at hun synes din hjemmelavede fest-mad er ulækker!

Du behøver ikke at tage stilling, da det ikke er din krop eller tilværelse eller værdier, der gælder i disse kvinders liv.

Det er hverken unaturligt, klamt, sygt eller perverst at være lidt usædvanlig og bryde nugældende lokale normer.
Lokale tidsånds-normer vil altid være for snævre i forhold til, hvor forskelligt vi alle hver i sær udvikler vores liv.

Der er mange måder at vælge at forvalte sit liv på - lad hende om det, som gør det. Det er ganske harmløst og alle har det godt. Ændringer sker når de vælges.

WHO anbefaler at amme i to år da barnet får markant bedre udvikling af immunforsvar og hjerne.

Læs denne artikel: http://www.incultureparent.com/2011/02/breastfeeding-land-genghis-khan

I Mongoliet drikker børnene brystmælk til de ikke vil det mere og kvinderne fortsætter med at laktere resten af livet - det er normen hos dem. Andre end eget barn får også en tår.

Havde da helt glemt denne tråd.. I dit indlæg skriver du "du" flere gange. Skal det tolkes som, at det er henvendt til alle, der har bidraget med kommentarer til tråden, eller jeg som TS?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2013

gonefishing

Ayasmor skriver:

Er jeg den eneste der synes at det er et unaturligt forhold ?

http://www.youtube.com/watch?v=fxv6R9fUO74

Amning er naturligt... lige indtil det bliver unaturligt... puha jeg bliver helt paf, synes faktisk det er lidt klamt at have en 8 årig hængende i brysterne. Men vildt synd for den 8 årig, det er da pinligt!

Anmeld

3. maj 2013

gonefishing

Pia S skriver:

Jeg synes, der er meget smålighed blandt jer kommentatorer. Hav dog lidt mere tolerance for andres valg.

Du virker lige så uhæmmet som den unge kvinde til din store fest, som højlydt vrænger, at hun synes din hjemmelavede fest-mad er ulækker!

Du behøver ikke at tage stilling, da det ikke er din krop eller tilværelse eller værdier, der gælder i disse kvinders liv.

Det er hverken unaturligt, klamt, sygt eller perverst at være lidt usædvanlig og bryde nugældende lokale normer.
Lokale tidsånds-normer vil altid være for snævre i forhold til, hvor forskelligt vi alle hver i sær udvikler vores liv.

Der er mange måder at vælge at forvalte sit liv på - lad hende om det, som gør det. Det er ganske harmløst og alle har det godt. Ændringer sker når de vælges.

WHO anbefaler at amme i to år da barnet får markant bedre udvikling af immunforsvar og hjerne.

Læs denne artikel: http://www.incultureparent.com/2011/02/breastfeeding-land-genghis-khan

I Mongoliet drikker børnene brystmælk til de ikke vil det mere og kvinderne fortsætter med at laktere resten af livet - det er normen hos dem. Andre end eget barn får også en tår.

Der er altså forskel på om vi bare taler om at "gå imod normerne" eller at det ligefrem er skadeligt for barnet.
Hvis jeg skal hive Freud´s lommepsykologi frem, så vil det kun skade et barn på 8 år at blive ammet, på alle områder. Især fordi et dreng på 8 år er ved at blive/eller er, klar over de seksuelle undertoner.
Når det er sagt så er det ligeså meget med selvstændigheden og overlevelse at gøre. en 8 årig der bliver ammet af mor, ville næppe overleve særligt længe på egen hånd, set i naturens øjne.

Og at bedstefar eller bedstemor blev ammet i lang tid, dengang har vel ligeså meget at gøre med, at der bare ikke var den mad tilgængelig som vi har idag.
Lader du også dine børn lege med brugte dåser, fordi det gjorde bedstemor og bedstefar dengang de var børn
Verden og tiden ændre sig.

Anmeld

3. maj 2013

bøllen

Ayasmor skriver:

Må indrømme jeg syntes det er klamt

Anmeld

3. maj 2013

Loa

l.b. skriver:

Det var da godt nok en gammel tråd at tage op 

Men lidt ravage kunne det sikkert godt skabe, så hvorfor ikke

Anmeld

3. maj 2013

Minforevigt

Det er altså ulækkert 

Anmeld

3. maj 2013

Ayasmor

Flodkilling skriver:

Amning er naturligt... lige indtil det bliver unaturligt... puha jeg bliver helt paf, synes faktisk det er lidt klamt at have en 8 årig hængende i brysterne. Men vildt synd for den 8 årig, det er da pinligt!

Jeg synes netop også, at vi har krydset grænsen mellem, hvor amning er naturlig, og hvor det ikke er. Jeg er helt klart tilhænger af amning og dens gode "virkning" ift. antistoffer m.m. Men jeg må ærligt indrømme, at jeg har lidt svært ved at se, hvordan det kan være i barnets tarv når barnet knap er et barn længere.

Anmeld

3. maj 2013

Hvem?

Ayasmor skriver:

Den video skal jeg slet ikke se!

Anmeld

3. maj 2013

L&V

Det ka godt ske det giver et sundt helbred osv at blive ammet så længe men tror simpelthen ikke på det er sundt mentalt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.