Faktisk var angst en af de ting der fik mig til at gå fre ungernes far her for ganske nyligt...
Ikka at han led af angst, men jeg ha rkunnet mærke i lang tid nu, at min egen e rpå vej tilbage, og det går bare ikke at være sammen med en der ikke vil eller forsøger at forstå det, eller bare i det mindste respektere, at noget er helt galt, og at man har vrielig brug for hjælp, omend ikke andet, så bare et stort trygt kram, lige på rette sted....
Jeg synes virkelig det lyder som om du hjælper din kæreste på bedste vis. Du må bare gøre som altid, snakke med ham, som når han er på motorvejen... Jeg synes det er så fet at han ringer til dig, det er altså virkelig et tegn på at han stoler på dig, af hele sit hjerte, det kan du være virkelig stolt af....
Jeg har tit oplevet at være enten på vej ind i et mindre anfald, eller pludselig "vågne op" midt i anfald af en angst art. Men jeg kunne ALDRIG NOGEN SINDE have drømt om at ringe til manden.... Jeg VED at han ikke ville have formået at hjælpe mig igennem. Jeg havde måske klaret den lige dér, med ham i røret, men jeg ved at det ville have gjort næste omgang meget værre, fordi han ikke kunne sætte sig ind i den slags følelser, og ret hurtigt ville blive irriteret over mig og mit latterlige humør. Og det er da bare den værste følelse at få midt i et angst anfald, uanset graden....
Jeg ved jeg hyperventilerer lidt, jeg sveder, og jeg føler bare panikken sprede sig.... Jeg er også bange fo rmotorvej, men jeg ved heldigvis præcis hvorfor jeg er bange fo rmotorvej. og det er noget så simpelt som at komme til at køre fornbi en afkørsel, fordi jeg ved at det så kræver overskud og hjerne at finde en ny vej tilbage på rette kurs... Så jeg ved at jeg kan ringe efter hjælp, som kan guide mig, hvis jeg da ikke har en gps, og så er det ellers bare at holde mig i sneglesporet, og undgå myldretrafikken....
Men altså ja, jeg selv er kun ved at finde ud af min egen angst. Jeg har dog fundet frem til at jeg altid ha rlidt af angsten, og jeg VED derfor også at jeg selv kan håndtere den, for der ikke før nogen der har hjulpet mig ud af den.... kun i 1 tilfælde, men han ved det ikke selv, sååååå...
ja, bliv ved, hæng i, vær støttende, søg hjælp sammen med ham, og prøv at få ham selv til at forstå hvad der sker og hvorfor og hvornår....
Anmeld