Min mand lider af angst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2009

BinaMor

google "angst foreningen". de er simpelthen så søde, hurtige og hjælpsomme!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2009

TbCp

gabriellasmor skriver:

google "angst foreningen". de er simpelthen så søde, hurtige og hjælpsomme!!!

Tak det vil jeg prøve

Anmeld

24. november 2009

Trolde_mor

TbCp skriver:

1000 tak for alle jeres kommentare. Det er rart at høre fra nogen der kender det og fantastisk med en masse råd.

Jeg håber at vi herhjemme kan finde det der virker for min mand/os så han kan få det godt igen.

Tak

Det at du skriver her for at bede om råd, viser hvor meget du elsker ham og vil hjælpe, lytte og støtte ham til at få det bedre

Jeg har tiltroen til at i klare det Hvor der er vilje er der vej, og du viser helt klart vilje

Anmeld

27. november 2009

anna-jonas

Hej Tina!

Jeg vidste ikke at i havde den problematik inde på livet. Det er en meget smertefuld tilstand.......................men der er hjælp at få. Her i Århus findes der en angst-skole, hvor man via kognitiv terapi, hjælper folk med at overvinde angst. Der er næsten 100 % helbredelse på denne behandling. Måske har i også sådan noget i tilknytning til OUH. Hvis Carsten vil gøre noget ved sin angst, så skal det komme fra ham selv...........................altså behovet for at søge prof. hjælp. Men sådan noget kræver at man virkelig indser at man har et problem, og det er forbundet med stor skam, hos mange...................især mænd.

René Toft Simonsen har lidt af angst..................og har skrevet en lille klog bog om dette emne................."Tirsdag formiddag". Den skulle i måske læse. Det er som om, at sådanne sygdomme, som depression, angst o.s.v bliver mindre tabu-belagt, når der er kendte danskere der tør stå frem, og fortælle deres historie.

Mange store knus til dig, Carsten og Liva.

Anmeld

27. november 2009

TbCp

Anna-jonas skriver:

Hej Tina!

Jeg vidste ikke at i havde den problematik inde på livet. Det er en meget smertefuld tilstand.......................men der er hjælp at få. Her i Århus findes der en angst-skole, hvor man via kognitiv terapi, hjælper folk med at overvinde angst. Der er næsten 100 % helbredelse på denne behandling. Måske har i også sådan noget i tilknytning til OUH. Hvis Carsten vil gøre noget ved sin angst, så skal det komme fra ham selv...........................altså behovet for at søge prof. hjælp. Men sådan noget kræver at man virkelig indser at man har et problem, og det er forbundet med stor skam, hos mange...................især mænd.

René Toft Simonsen har lidt af angst..................og har skrevet en lille klog bog om dette emne................."Tirsdag formiddag". Den skulle i måske læse. Det er som om, at sådanne sygdomme, som depression, angst o.s.v bliver mindre tabu-belagt, når der er kendte danskere der tør stå frem, og fortælle deres historie.

Mange store knus til dig, Carsten og Liva.

Hej Mette.

Tror du har helt ret i at især mænd har svært ved at "indse" at der skal hjælp til udefra.
Jeg tror jeg vil se om jeg kan finde den bog et sted.. tak for dit input

Anmeld

5. januar 2010

TbCp

Hiver lige den her frem igen... vil blot fortælle at min mand har tid ved lægen i denne uge. Det er blevet så slemt med ham at han selv sagde at han hellere måtte bestille en tid.
Håber det fører noget godt med sig! 

Anmeld

15. januar 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Hiver lige den her frem igen... vil blot fortælle at min mand har tid ved lægen i denne uge. Det er blevet så slemt med ham at han selv sagde at han hellere måtte bestille en tid.
Håber det fører noget godt med sig! 

Har han fundet ud af noget med lægen så?

Anmeld

15. januar 2010

TbCp

bondepigen skriver:

Har han fundet ud af noget med lægen så?

Ja han er kommet i medicinsk behandling og venter på en tid hos en psykolog. 
Det er bare super at han vil det så han kan få det godt igen  

Anmeld

15. januar 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Ja han er kommet i medicinsk behandling og venter på en tid hos en psykolog. 
Det er bare super at han vil det så han kan få det godt igen  

Hvor er det dejligt for jer alle tre! Så skal det nok gå altsammen!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.