Min mand lider af angst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.177 visninger
38 svar
0 synes godt om
23. november 2009

TbCp

Hvad pokker skal jeg gøre for at hjælpe ham???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

klmf

Fortæl ham at du elsker ham og støtter ham - og få ham så sendt afsted til noget professionel hjælp i en fart!

Anmeld

23. november 2009

Heidi.

TbCp skriver:

Hvad pokker skal jeg gøre for at hjælpe ham???

Hej..

Først vil jeg lige hører om hvor slemt det er med din mand og hvilken angst han lider af.

Så kan jeg fortælle at jeg selv lider af angst, og har gjort det i flere år.

Det du skal gøre er at lytte til ham, bare lyt når han fortæller hvordan han har det. Selvom det ikke er til at sætte sig ind i når man ikke selv har prøvet det så er det rart at der er en der vil lytte.

Dernæst vil jeg anbefale kognitiv terapi, da det er den behandling der er den bedste mod angst. Mulighed for at komme fri af angsten er rigtig god.

Du er velkommen til at skrive til mig,

Kh Heidi

Anmeld

23. november 2009

TbCp

lotchen skriver:

Fortæl ham at du elsker ham og støtter ham - og få ham så sendt afsted til noget professionel hjælp i en fart!

jeg er bange for jeg ikke kan få ham til psyk. eller lign.... det er noget møg!

Anmeld

23. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
TbCp skriver:

jeg er bange for jeg ikke kan få ham til psyk. eller lign.... det er noget møg!

Man bliver desværre ikke sådan lige af med angst på egen hånd... Behandling er nok det bedste bud... Medicinsk behandling evt? Man kan jo få angstdæmpende medicin...

Held og lykke

/Rosa

Anmeld

23. november 2009

Heidi.

Rosa skriver:

Man bliver desværre ikke sådan lige af med angst på egen hånd... Behandling er nok det bedste bud... Medicinsk behandling evt? Man kan jo få angstdæmpende medicin...

Held og lykke

/Rosa

Angstdæmpende medicin fjerner desværre ikke angsten. Den lægger kun en lille dæmper på, og mange oplever at angsten bliver meget mere voldsom den første tid med medicin..

Anmeld

23. november 2009

Trolde_mor

Jeg har selv lidt af angst og fået medicin for det. Når jeg så fik anfald, fik jeg er pille...

Jeg har udelukkende arbejdet med mig selv, og haft en støttende kæreste der lyttede og som jeg kunne fortælle hvad skulle gøre når det skete.

Jeg har ikke haft angstanfald i 1½ år. Jeg har lært de små symptomer jeg får når det begynder og når så at gøre noget ved det i tide

Mange vil måske sige at man skal bruge proffesionel hjælp - jeg har fået det i næsten 10 år, og først da jeg sagde fra over for det og så ind ad, kom jeg ud af det.

Så tro mig det kan lade sig gøre

Lyt til ham og hjælp og støt - følg hans vejledning, kun han ved inderst inde hvordan han har det og hvad der får ham til at få det bedre. (ind imellem skal der p.hjælp til at se det, men lad os håbe det ikke er tilfældet her, nu hvor han ikke vil Men første skridt er at se problemet og acceptere det.. )

Held og lykke med det - hvis der er noget du vil spørge om, er du mere end velkommen til at skrive privat

Anmeld

23. november 2009

Heidi.

Jeg har selv lidt af angst og fået medicin for det. Når jeg så fik anfald, fik jeg er pille...

Jeg har udelukkende arbejdet med mig selv, og haft en støttende kæreste der lyttede og som jeg kunne fortælle hvad skulle gøre når det skete.

Jeg har ikke haft angstanfald i 1½ år. Jeg har lært de små symptomer jeg får når det begynder og når så at gøre noget ved det i tide

Mange vil måske sige at man skal bruge proffesionel hjælp - jeg har fået det i næsten 10 år, og først da jeg sagde fra over for det og så ind ad, kom jeg ud af det.

Så tro mig det kan lade sig gøre

Lyt til ham og hjælp og støt - følg hans vejledning, kun han ved inderst inde hvordan han har det og hvad der får ham til at få det bedre. (ind imellem skal der p.hjælp til at se det, men lad os håbe det ikke er tilfældet her, nu hvor han ikke vil Men første skridt er at se problemet og acceptere det.. )

Held og lykke med det - hvis der er noget du vil spørge om, er du mere end velkommen til at skrive privat

Det er helt rigtig som du skriver at man er nød til at se indad.. Psykolog hjælp kan give en redskaber til at lære angsten at kende, mem det er en selv der skal arbejde

Sejt gået i øvrigt.

Kh heidi

Anmeld

23. november 2009

Trolde_mor

Heidi-Godsk skriver:

Det er helt rigtig som du skriver at man er nød til at se indad.. Psykolog hjælp kan give en redskaber til at lære angsten at kende, mem det er en selv der skal arbejde

Sejt gået i øvrigt.

Kh heidi

Nemlig

Tak heidi..

Det har også været hårdt og er det stadig - men depressionen og angsten er da væk nu

Held og lykke med dit

Kh Senia

Anmeld

23. november 2009

Heidi.

Senia skriver:

Nemlig

Tak heidi..

Det har også været hårdt og er det stadig - men depressionen og angsten er da væk nu

Held og lykke med dit

Kh Senia

tak skal du have..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.