Eva skriver:
Det er sjovt...jeg synes det er synd hvis ikke man viser barnet at man tror på det og ved det kan magte det. Men sådan er vi så forskellige...men nu har jeg så store børn hvor jeg kan se det kan lade sig gøre...er sikker på der er forskel på børn og hvad de magter og orker og det bunder da helt sikkert I hvad vi tror på de kan og hvordan vi opdrager dem
Faktisk synes jeg det ville være synd hvis ikke jeg lod dem have dyr når de er glade for dem, bare fordi jeg ikke bryder mig om dem...tænk at fratage dem, den glæde det er...han går også til ridning selvom jeg er bange for heste..det er da fantastisk...
Knus Eva.
Det er sådan set heller ikke det jeg siger
Jeg siger, at det skal være en fælles beslutning i familien...jeg har selv haft tonsvis af kæledyr hele mit barndomsliv og det meste af mit voksenliv og jeg har haft masser af glæde ved det og ville ikke have været det foruden og når mit eget barn ønsker et kæledyr en dag så må vi sammen finde ud af hvad der kan lade sig gøre dér hvor vi bor.
Børn lærer rigtig nok ansvar ved at tage sig af et levende væsen. I min barndom hjalp mine forældre mig med pasningen, men jeg og de var helt enige om at hunden, katten, marsvinet, fisken, fuglen, musene, rotterne, kaninen, skildpadderne m.m. var mine kæledyr, selvom jeg til hver en tid kunne spørge om hjælp. Jeg har desværre set eksempler på at kæledyr er gået for lud og koldt vand eller tilmed døde fordi forældre mente, at når barnet ønskede sig et kæledyr måtte barnet selv passe det og glemte de at ordne buret eller give det mad så var det bare ærgeligt for så var de åbenbart ikke store nok til at have dyr....fuldstændig hul i hovedet og skide synd for dyret og barnet.
Så min pointe er bare, at vi voksne ikke må overlade hele ansvaret for pasningen til barnet - det skal forhåbentligt være noget alle kan glædes over 
Dorthe
Anmeld