Hvor gamle var Jeres børn da de fik eget kæledyr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2009

Vingummien

Eva skriver:

Bertram som lige er blevet syv år har en hamster og han er så dygtig til den...virkelig forsigtig og indsigtsfuld og ikke mindst, så magter han at huske og gøre det der skal. Der er heller ikke andet for, for jeg er panisk angst for det dyr...den første han havde stak af....fordelen er den ikke bliver så gammel, at man kan nøjes med en, at den ikke lugter og ikke kræver så meget..

Så nu har vi en Mio to herhjemme... og det er hans ansvar og det kan han godt magte. men min den ældste havde ikke kunne i den alder..

Knus og tak for svar...

Hehe minder mig om hvor uheldig jeg var med de kryb der. Først fik jeg et guld hamster, den lå bare sten død en dag jeg kom hjem fra skole og havde husket at fodre osv. Så fik jeg 2 ørken rotter, super søde og tamme, en dag jeg kom hjem fra skole lå de også sten døde, selvom de fik mad og vand

Så fik jeg en rotte hehe, den faldt ikke bare død om men den fik en kæmpe kræft knude og kunne ikke gå så den måtte aflives, så sådan noget har jeg ikke hadft siden, blev sku da depri af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2009

Honningblomst

sparre skriver:

Jeg fik forresten fisk i 9-års fødselsdagsgave - de er nemme!

Vi har akvarium og ørkenrotter (også meget nemme dyr!) nu - som jeg selvfølgelig passer, men David (3 år) synes begge dele er spændende og vil gerne hjælpe med at fodre.

Jeg vil gerne lære mine børn at omgås dyr, synes det er vigtigt at lære dem det fra starten - og fint at starte i "det små" :-)

Helt enig..jeppe fik fisk som 4 årig og han prikkede på dem så deres svømmeblære eller hvad det hedder blev ødelagt så de lå på ryggen og skævt og svømmede...så det var lidt skidt.

Hunde og katte havde vi, men det var min mands og ikke børnenes..

Knus..

Anmeld

21. november 2009

Honningblomst

suanne85 skriver:

Hehe minder mig om hvor uheldig jeg var med de kryb der. Først fik jeg et guld hamster, den lå bare sten død en dag jeg kom hjem fra skole og havde husket at fodre osv. Så fik jeg 2 ørken rotter, super søde og tamme, en dag jeg kom hjem fra skole lå de også sten døde, selvom de fik mad og vand

Så fik jeg en rotte hehe, den faldt ikke bare død om men den fik en kæmpe kræft knude og kunne ikke gå så den måtte aflives, så sådan noget har jeg ikke hadft siden, blev sku da depri af det

Ej, hold da op du har været uheldig...ej for pokker da..men lyder lidt sjovt nu du skriver det...

Knus..

Anmeld

21. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Eva skriver:

Hvorfor synes du ikke det?

Altså jeg ved godt jeg skal huske dem på det osv...men jeg synes nu sagtens man kan sige at hvis ikke de gider, så kan man ikke have dyret mere?

Fordi det er et dyr og ikke en ting, og derfor skal man efter min mening være klar til at tage over hvis barnet ikke gider længere. Det er jo ikke en brug og smid væk ting.

Dog tror jeg det er super sundt for børn at omgås dyr og lære at tage ansvar. Både min kæreste og jeg elsker dyr og har et større hold ildere, så det bliver vist ikke noget problem for vores knægt at få det behov dækket. Nu må vi se om han falder for et skørt dyr hvor vi må have det op til diskussion.

Det er svært at sætte alder på, men her tror jeg han kunne få et kæledyr tidligt fordi jeg til enhver tid ville overtaqge pasning og pleje, men der ville i så fald gå lang tid før han fik en ny chance på et dyr.

Anmeld

21. november 2009

Vingummien

Eva skriver:

Ej, hold da op du har været uheldig...ej for pokker da..men lyder lidt sjovt nu du skriver det...

Knus..

Ja men har så haft hund og kat efterjeg flyttede hjemme fra og et akvarium som min bror og hans kone har nu. Sagde mig ikke så meget i længden som jeg havde troet det vilde, så for meget pasning i forhold til hvad jeg fik ud af det.

Men må sige at den hund jeg havde var lidt forkælet, boede jo alene så den sov i min seng, ellers noger jeg er meget imod.

Anmeld

21. november 2009

Honningblomst

RGN skriver:

Fordi det er et dyr og ikke en ting, og derfor skal man efter min mening være klar til at tage over hvis barnet ikke gider længere. Det er jo ikke en brug og smid væk ting.

Dog tror jeg det er super sundt for børn at omgås dyr og lære at tage ansvar. Både min kæreste og jeg elsker dyr og har et større hold ildere, så det bliver vist ikke noget problem for vores knægt at få det behov dækket. Nu må vi se om han falder for et skørt dyr hvor vi må have det op til diskussion.

Det er svært at sætte alder på, men her tror jeg han kunne få et kæledyr tidligt fordi jeg til enhver tid ville overtaqge pasning og pleje, men der ville i så fald gå lang tid før han fik en ny chance på et dyr.

Men jeg ville nu heller ikke give ham et hvis ikke jeg troede på han magtede det....og skulle han ikke kunne det, så må vi jo finde nogen derkan overtage. Det skulle ikke være et problem...men jeg synes nemlig også det er super for børn og især for ham her at have et dyr. Han rider også, så han er virkelig bare til dyr...jeg er helt facineret fordi det simpelthen ikke siger mig noget...puha..

Knus Eva.

Anmeld

21. november 2009

Honningblomst

suanne85 skriver:

Ja men har så haft hund og kat efterjeg flyttede hjemme fra og et akvarium som min bror og hans kone har nu. Sagde mig ikke så meget i længden som jeg havde troet det vilde, så for meget pasning i forhold til hvad jeg fik ud af det.

Men må sige at den hund jeg havde var lidt forkælet, boede jo alene så den sov i min seng, ellers noger jeg er meget imod.

Sådan nogle hunde har min søster...må sige jeg synes det er lidt trættende...hun har slet ikke lært dem noget, s de går op på spisebordet og slikker på tallerkner, gør, hopper op, sover i sengen osv osv osv-griner- det værste er dog til jul og når de knurrer af børnene og hun ikke lukker dem ud et andet sted...men altså, det er lige til at blive uvenner over sådan noget..

Knus Eva.

Anmeld

21. november 2009

oo

jeg har haft kælekaniner siden jeg 3 år gammel, men da jeg var en 8 år fik jeg et hamster og fra da af skulle jeg selv give det mad og vand og rent bur, og da jeg blev nogle år ældre, skulle jeg selv cykle ned og købe mad og halm osv. Så gik det op for en, hvor krævende det var og så overvejede man det meget mere grundigt inden man begyndte at plage om et nyt dyr

nu har jeg kat, og det elsker jeg, for vi er ligesom bare roomies, mig og August, og har været det i snart 9 år - jeg kan godt lide at han har sit eget liv der er uafhængigt at mit og så elsker vi at mødes og nusse og snakke og synge  

Anmeld

21. november 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

jeg har haft kælekaniner siden jeg 3 år gammel, men da jeg var en 8 år fik jeg et hamster og fra da af skulle jeg selv give det mad og vand og rent bur, og da jeg blev nogle år ældre, skulle jeg selv cykle ned og købe mad og halm osv. Så gik det op for en, hvor krævende det var og så overvejede man det meget mere grundigt inden man begyndte at plage om et nyt dyr

nu har jeg kat, og det elsker jeg, for vi er ligesom bare roomies, mig og August, og har været det i snart 9 år - jeg kan godt lide at han har sit eget liv der er uafhængigt at mit og så elsker vi at mødes og nusse og snakke og synge  

Lige præcis det jeg også tænker med Bertram...som med alle andre ting, så er der også noget som er lidt øv, men som hører med og som jeg er sikker på at børnene lærer rigtig meget af..

Anmeld

21. november 2009

Vingummien

Eva skriver:

Sådan nogle hunde har min søster...må sige jeg synes det er lidt trættende...hun har slet ikke lært dem noget, s de går op på spisebordet og slikker på tallerkner, gør, hopper op, sover i sengen osv osv osv-griner- det værste er dog til jul og når de knurrer af børnene og hun ikke lukker dem ud et andet sted...men altså, det er lige til at blive uvenner over sådan noget..

Knus Eva.

Ej ad er slet ikke noget dyr der skal røre min tallerken eller slikke mig på munden elller lign. ej føj altså. han sov kun i sengen ellers var der ikke noget. Ej ad får det virkelig skidt over sådannoget eller hvis jeg ser en hvor hunden slikker en person på munden ej kan ikke ha det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.