Hvor gamle var Jeres børn da de fik eget kæledyr...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.228 visninger
35 svar
0 synes godt om
21. november 2009

Honningblomst

altså helt deres eget som I forventer og kræver at de kan passe....hvornår mener I at man kan kræve det?

Knus Eva som slet ikke er til dyr men med især et barn der elsker de kræg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2009

Mca<3

Eva skriver:

altså helt deres eget som I forventer og kræver at de kan passe....hvornår mener I at man kan kræve det?

Knus Eva som slet ikke er til dyr men med især et barn der elsker de kræg...

Det syntes jeg aldrig man kan kræve og forvente af børn , så man skal altid være indstillet på at ville have hoved ansvaret som forældre da det er et levende væsen ,,,  Så spørgsmålet er hvornår du er klar på et kræ ????

Anmeld

21. november 2009

Honningblomst

Mammi ,,, skriver:

Det syntes jeg aldrig man kan kræve og forvente af børn , så man skal altid være indstillet på at ville have hoved ansvaret som forældre da det er et levende væsen ,,,  Så spørgsmålet er hvornår du er klar på et kræ ????

Hvorfor synes du ikke det?

Altså jeg ved godt jeg skal huske dem på det osv...men jeg synes nu sagtens man kan sige at hvis ikke de gider, så kan man ikke have dyret mere?

Nå, men altså...det var sådan min søs havde dyr, kan bare ikke huske hvor gammel hun er.

Jeg bliver aldrig klar til dyr...men Bertram er ved at spare op til en hest, så jeg regner med at han køber en, en dag...om nogleår..

Knus og tak for svar..

Anmeld

21. november 2009

Vingummien

Jeg tror det afhænger af modenhed og at barnet er kalr over at det har et ansvar at få dyr, hvis det f.eks er en hund at det altså kræver at han går f.eks en halv time med den hver dag og lufter den inden senge tid.

Men hvis han nu f.eks kan klare at tage af bordet hver dag uden brok og rydde op selv og kan tage et ansvar der, så går der ikke længe før han også kan tagge ansvar for et dyr.

Anmeld

21. november 2009

Honningblomst

suanne85 skriver:

Jeg tror det afhænger af modenhed og at barnet er kalr over at det har et ansvar at få dyr, hvis det f.eks er en hund at det altså kræver at han går f.eks en halv time med den hver dag og lufter den inden senge tid.

Men hvis han nu f.eks kan klare at tage af bordet hver dag uden brok og rydde op selv og kan tage et ansvar der, så går der ikke længe før han også kan tagge ansvar for et dyr.

Ja, sådan tænker jeg nemlig også...en hund er jo noget af det mest krævende, der skal de nok have lidt alder...men altså, tænker det er sund for børn at have ansvar og føle omsorg over for sådan et lille væsen..

Anmeld

21. november 2009

LinLin

Jeg fik et marsvin da jeg var 11--12 år - og er ret sikker på jeg ikke ville have kunnet tage mig af det selv før det!

Anmeld

21. november 2009

Honningblomst

sparre skriver:

Jeg fik et marsvin da jeg var 11--12 år - og er ret sikker på jeg ikke ville have kunnet tage mig af det selv før det!

Det er jo også det der er vores job som forældre...så fint dine forældre kunne se du ikke var klar før.. men kan godt se man ikke kan sætte alder på, det handler jo om barnet og de er jo alle forskellige.

Anmeld

21. november 2009

Vingummien

Eva skriver:

Ja, sådan tænker jeg nemlig også...en hund er jo noget af det mest krævende, der skal de nok have lidt alder...men altså, tænker det er sund for børn at have ansvar og føle omsorg over for sådan et lille væsen..

Ja det tror jeg også. Og så skal vi voksne tænke lidt når vi køber for tror at når det er et første gangs dyr er det nok en god ide at købe en der ern lidt ældre, f.eks en kanin der i forvejen er vantil børn og ved de kan være voldsomme.

Kender nogle der købte en kanin der kom til dem som unge og det resulterede i at deres knægt var for voldsom og den bed og så vil drengen jo slet ikke i nærheden af den og kaninen gik i panik når det var fordi den have jo en grim oplevelse.

Emil elsker dyr, vi har så snakket om at få et marsvin. Vil rigtig gerne have en kat eller hund, men det må vente lidt for det har jeg slet ikke overskud til.

Anmeld

21. november 2009

Honningblomst

suanne85 skriver:

Ja det tror jeg også. Og så skal vi voksne tænke lidt når vi køber for tror at når det er et første gangs dyr er det nok en god ide at købe en der ern lidt ældre, f.eks en kanin der i forvejen er vantil børn og ved de kan være voldsomme.

Kender nogle der købte en kanin der kom til dem som unge og det resulterede i at deres knægt var for voldsom og den bed og så vil drengen jo slet ikke i nærheden af den og kaninen gik i panik når det var fordi den have jo en grim oplevelse.

Emil elsker dyr, vi har så snakket om at få et marsvin. Vil rigtig gerne have en kat eller hund, men det må vente lidt for det har jeg slet ikke overskud til.

Bertram som lige er blevet syv år har en hamster og han er så dygtig til den...virkelig forsigtig og indsigtsfuld og ikke mindst, så magter han at huske og gøre det der skal. Der er heller ikke andet for, for jeg er panisk angst for det dyr...den første han havde stak af....fordelen er den ikke bliver så gammel, at man kan nøjes med en, at den ikke lugter og ikke kræver så meget..

Så nu har vi en Mio to herhjemme... og det er hans ansvar og det kan han godt magte. men min den ældste havde ikke kunne i den alder..

Knus og tak for svar...

Anmeld

21. november 2009

LinLin

Jeg fik forresten fisk i 9-års fødselsdagsgave - de er nemme!

Vi har akvarium og ørkenrotter (også meget nemme dyr!) nu - som jeg selvfølgelig passer, men David (3 år) synes begge dele er spændende og vil gerne hjælpe med at fodre.

Jeg vil gerne lære mine børn at omgås dyr, synes det er vigtigt at lære dem det fra starten - og fint at starte i "det små" :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.