suanne85 skriver:
Det er hårdt men tror du skal give det tid, lige nu nyder den bette at farmand er hjemme hos ham og du skal vende det om og se det positive i at han kan knytte sig til andre en dig og at hans far betyder så meget for ham. Syntes det ville være værre hvis han slet ikke gad sin far og det kun er dig der duer.
Husk at du har været der i de 10mdr og det er dig der har været med til at han er sådan en dejlig dreng, men er det ikke også rart at han vil sin far? Selvom det kan være hårdt, når det virkelig går op for ham at du er væk hele dagen osv så skal det nok komme og så flyver han dig om halsen.
Vi kan også have dage hvor det kun er far der duer, men er længe siden, men er også igen fordi jeg laver det meste med ham, i den alder så knytter de sig mest til den der laver mest med dem, og det er ikke fordi at du er en dårlig mor, tværdimod, du gør ham mere selvstændig og giver ham en støre selvtillid ved at lade ham knytte sig til andre og være sammen med hans far på den måde. Og tænk hvor må hans far altså være stolt og kunne vise dig hver dag at han gør det super godt når drengen viser ham sådan en tillid.
Prøv at vend den positivt om, ved det er svært, men prøv alligvel og nyd at det ikke er dig han sidder og hænger på hele tiden og du har din bevægelses frihed, for det skal nok komme igen. Og så husk på at han er en dreng, og måske faren laver lidt vildere ting med ham og det nyder han bare, og du har dine ting som han vil nyde med dig hvis du er alene med ham.
Vend den positivt. Og du er slet ikke en dårlig mor, men en meget god mor. Og din dreng elsker dig, lige nu er han bare ved at vænne sig til det nye og nydr sin far på en helt anden måde end han har gjort før. Og bare lade det være sådan, lad være at presse og når du selv har vænnet dig til det og i er kommet ind i jeres nye rytme så er det bare perfekt
Måske han også på en eller anden måde kan mærke du måske er træt efter en lang dag.
Jeg synes egentlig det er lidt ærgerligt hvis holdningen er, at man bare skal acceptere at far er sådan et hit, for tænk nu hvis barnet hadede ham. Altså der er vel også noget ind imellem det, at far er den bedste i verden eller også hader barnet ham? Og jeg ønsker mig jo bare noget ind imellem der.
Jeg er jo ikke sur over, at M er glad for sin far, jeg ville bare gerne også have lidt af det. Hvis vi er der begge to, er det altså hårdt at han så hele tiden vil væk fra mig og over til sin far
så kan jeg lige så godt gå for jeg får ikke et blik.
Og jeg er hunderæd for at det vil være sådan hele resten af livet, så jeg ligesom slet ikke hører til. Selvom M er glad for sin far, så er det da virkelig surt for mig, at jeg slet ikke glæder mig til at komme hjem, fordi det jo bare er farfarfarfar!
Og jeg prøver at få det bedste ud af det og være som jeg plejer. Men det glipper ind imellem. Og nej, jeg er ikke udkørt når jeg kommer hjem, jeg har der al min opmærksomhed på M, fordi jeg jo har glædet mig til at være sammen med ham. Det er bare sådan en skæv relation, når han ikke gider mig.
Og ja, det er også godt at han tør selvstændighed og de ting. Og ja, det er da dejligt at far er stolt, men hvad skal jeg være stolt af. Jeg vil da også gerne have følelsen af at jeg duer. Jeg er jo også en del af den ny familie, selvom det ikke føles sådan.