Trine - en ufrivlligt barnløs kvinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.570 visninger
37 svar
0 synes godt om
11. november 2009

oo

jeg tror ikke på behandlingen længere og jeg er så vred indeni over at vi skal igennem det her helvede blot for at få noget andre får i flæng. Det går ligesom ud over alt i mit liv: skolen er svær at overskue for den ene halvdel af måneden er jeg halvtosset på hormoner (og kan bryde ud i gråd når som helst), den anden halvdel har jeg dødondt i underlivet og så er der de dage hvor jeg bare er så opfyldt af sorg, at jeg slet ikke kan fungere.

Mit sexliv er ikke-eksisterende når jeg er i behandling. Igår spurgte jeg Søren, om han syntes det var et problem hvis vi slet ikke knaldede denne måned, for jeg får direkte kvalme ved tanken og min krop er bare et stort NEJ! (men han er jo den bedste mand på jorden og sagde "skat, det er ikke et problem om vi så ikke havde sex det næste år, jeg ved at du har ondt og min højre hånd findes heldigvis stadigvæk")

Og så er det alle mine venner og min familie og hele verden...når jeg er i den (og ikke gemmer mig herude i skoven), så er jeg eet stort mærkat: Hej jeg hedder Trine - jeg er ufrivlligt barnløs. og intet andet, føles det nogle gange som om. Jeg kan mærke, at det er ved at blive en livsstil og det er sikkert også derfor jeg ikke tror på behandlingen. Nogle gange slår det mig, at nu må jeg snart acceptere nederlaget og komme videre UDEN børn, men når dén tanke så rammer, så får jeg hul i brystet og ja...en kæmpe klump i halsen, som jeg sidder med nu også. Det er IKKE en mulighed ikke at få børn - men det er jo bare heller ikke noget jeg er herre over!

hmm...jeg ved ikke rigtig hvad min pointe med dette indlæg er... jeg kan bare ikke finde ud af at slippe min identitet som barnløs og nogle gange fylder den hele mig op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

mariamiss6

Du er IKKE Trine-barnløs... Du er Trine, en aller helvedes sej kvinde, som før eller sien, på den ene eller anden måde NOK skal få et eller flere børn....... Det tror jeg helt og aldeles på, med mavefornemmelse og det hele.......

Og så ville jeg egentlig bare sige at jeg forstår dig, så udemærket.... og så lige det her, igen

Anmeld

11. november 2009

oo

mariamiss6 skriver:

Du er IKKE Trine-barnløs... Du er Trine, en aller helvedes sej kvinde, som før eller sien, på den ene eller anden måde NOK skal få et eller flere børn....... Det tror jeg helt og aldeles på, med mavefornemmelse og det hele.......

Og så ville jeg egentlig bare sige at jeg forstår dig, så udemærket.... og så lige det her, igen

TAK det var lige det jeg havde brug for at få at vide!

Anmeld

11. november 2009

dorthemus

Jeg synes også du er mega sej og det er SÅ uretfærdigt, at det ikke er lykkedes endnu, men jeg TROR på at det vil ske!!

Kæmpe

Dorthe

Anmeld

11. november 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

jeg tror ikke på behandlingen længere og jeg er så vred indeni over at vi skal igennem det her helvede blot for at få noget andre får i flæng. Det går ligesom ud over alt i mit liv: skolen er svær at overskue for den ene halvdel af måneden er jeg halvtosset på hormoner (og kan bryde ud i gråd når som helst), den anden halvdel har jeg dødondt i underlivet og så er der de dage hvor jeg bare er så opfyldt af sorg, at jeg slet ikke kan fungere.

Mit sexliv er ikke-eksisterende når jeg er i behandling. Igår spurgte jeg Søren, om han syntes det var et problem hvis vi slet ikke knaldede denne måned, for jeg får direkte kvalme ved tanken og min krop er bare et stort NEJ! (men han er jo den bedste mand på jorden og sagde "skat, det er ikke et problem om vi så ikke havde sex det næste år, jeg ved at du har ondt og min højre hånd findes heldigvis stadigvæk")

Og så er det alle mine venner og min familie og hele verden...når jeg er i den (og ikke gemmer mig herude i skoven), så er jeg eet stort mærkat: Hej jeg hedder Trine - jeg er ufrivlligt barnløs. og intet andet, føles det nogle gange som om. Jeg kan mærke, at det er ved at blive en livsstil og det er sikkert også derfor jeg ikke tror på behandlingen. Nogle gange slår det mig, at nu må jeg snart acceptere nederlaget og komme videre UDEN børn, men når dén tanke så rammer, så får jeg hul i brystet og ja...en kæmpe klump i halsen, som jeg sidder med nu også. Det er IKKE en mulighed ikke at få børn - men det er jo bare heller ikke noget jeg er herre over!

hmm...jeg ved ikke rigtig hvad min pointe med dette indlæg er... jeg kan bare ikke finde ud af at slippe min identitet som barnløs og nogle gange fylder den hele mig op

Ej søde Trine.

En kæmpe krammer herfra. Det er bare så hårdt!!! Du har ret, det er pisse uretfærdigt at nogle kan og andre kaqn ikke få di små pus af sig selv. Ved det er der jo også. Hvad kan vi andre gøre for at hjælpe dig med at få modet igen??

Lene

Anmeld

11. november 2009

otlitrom

Hvor er det bare uretfærdigt.. Og hårdt at skulle igennem den rutsjebane af følelser, gang på gang på gang på gang.... Men du er IKKE Trine-barnløs!! Jeg er sikker på, at der kommer et barn eller flere.. Og jeg er sikker på at du vil have kærlighed og moderskab at øse ud af til evig tid! Desværre er det bare ikke os allesammen der bliver gravide af at se på et hankøn.. Og det kræver sine kampe! Det er ok at være ked af det, og have lyst til at kaste håndklædet i ringen.. Men om nogle dage håber jeg du finder modet og styrken igen!!
Du får et stort og nogle kærlige tanker herfra!

Anmeld

11. november 2009

oo

jeg ved ikke om I kan gøre så meget...det er bare rigtig rart at jeg må hyle hos jer når jeg har brug for det

Anmeld

11. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har nu hørt om MANGE der ikke kunne få børn og pludselig blev gravide efter 4 + års forsøg.

Så at tro at alt håb er ude må du altså ikke!!!

Ved I om der er noget galt som gør at I har svært ved at blive gravide eller er det et mysterie?

Kram fra en der håber af hele sit hjerte at du snart få din drømmebaby

Anmeld

11. november 2009

oo

RGN skriver:

Jeg har nu hørt om MANGE der ikke kunne få børn og pludselig blev gravide efter 4 + års forsøg.

Så at tro at alt håb er ude må du altså ikke!!!

Ved I om der er noget galt som gør at I har svært ved at blive gravide eller er det et mysterie?

Kram fra en der håber af hele sit hjerte at du snart få din drømmebaby

vi er uforklarligt barnløse, dvs. der er absolut intet galt med nogen af os, og vi burde være i stand til at producere tonsvis af babyer. men det gør vi bare ikke. Lige nu er vi igang med 6. IUI forsøg og så starter IVF efter jul.

Anmeld

11. november 2009

N&J

Min tanke er også at du ikke er Trine-barnløs, men Trine, der er en meget stærk kvinder (som overlever alt) og samtidig er du jo studerende, en god kæreste/kone (kan sku ikke huske om I er gift) og sikkert også en knaldgod veninde, det er de ting der definere hvem du er, ikke at du ikke har fået din baby i armene endnu, for lige som mariamiss6 så siger min intuition mig (meget selvsikkert endda) at der også kommer en baby til dig.. jeg ved ikke hvorfor det går så længe som der gør.. men en baby til Trine, den sender vi lige ud i universet.. og så å vi se hvornår universet sender baby tilbage..   

Jeg kan godt forså at det er svært og mega uretfærdigt at nogle har så let ved at blive gravid, og at I som så inderligt ønsker det ikke bliver det nu!!! men kan godt selv huske tanken om hvad nu hvis (jeg aldrig møder den rette (var det jo for mig)) og så aldrig bliver gravid, aldrig får børn, og den version af mig var ikke eksisterende i min verden, men jeg havde også gjort alt i min magt for at blive mor og havde nok også opgivet undervejs, men ønsket om at blive mor, det forsvinder jo aldrig.. så jeg håber inderligt at det nye år bringer masser af glæder til dig og din Søren

Knuz fra Jane

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.