Trine - en ufrivlligt barnløs kvinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2009

Ansemusen

Jeg har ikke så mange kloge ord her på den forkerte side af midnat.. Men Trine, du er for mig at se en super sej kvinde, der udholder noget hvor mange må give op! Ja du er i situationen lige nu som barnløs, men du ER ikke barnløs! Det er ikke din identitet og det er ikke noget du bliver ved med at være. På den ene eller den anden måde tror jeg på at I nok skal få et barn!

Sender dig mange knus Jeg glæder mig sådan til den dag du skriver herinde og fortæller os allesammen, at nu er du gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

LISBETH:-)

Åhhhh Trine, jeg får helt ondt i hjertet når jeg læser det du skriver.

Jeg har haft det præcis som du beskriver,og derfor vækker din beretning også rigtig mange dårlige minder, om en tid med stor sorg og jeg har også mange mange gange været ved at opgive. Vi var igennem 3 års kamp inden vi fik Amalie, og igen 2,5 års kamp for at blive gravid med nr. 2 .

Jeg tænker altid at alt godt kommer til dem der venter. Så det gode skal nok komme - måske når du mindst venter det.

Trine du skal ikke opgive håbet!!!!!!! Jeg håber ihvertfald af hele mit hjerte, at dine pinsler snart er ovre.

Mange 1000 og tanker

Lisbeth

Anmeld

12. november 2009

@spire

Ja, nu ved jeg godt du ikke altid synes det jeg skriver giver mening, men vil bare lige fortælle en lille historie fra det virkelig liv.

Jeg er den yngste ud af 3 søstre. Min ældste søster har forsøgt nu i 5 år med sin mand og min anden søster har forsøgt i 3 år med sin forlovede. De var dog ikke begyndt med fertilitetsbehandling etc da der lige umiddelbart ikke var noget i vejen med nogle af dem.

Da jeg så fandt ud jeg var gravid i sommers var det ikke fordi mine søstre vær særlige tilfredse, og min yngste storesøster droppede faktisk tanken. 3 måneder efter kom hun og var sq også blevet gravid! Og min ældste søster er også kommet igang ordentlig med fertilitetsbehandlingen og fundet ud af hendes mand ikke skyder så skarpt længere..  Såå mo ikke de også snart kommer også der er kage i ovnen?

Min pointe er altså at jeg tror også man kan ønske det for meget.. Hvis der ikke er noget galt med nogle af jer, så slip tanken og bare dyrk hed elskov med din mand fordi du har lyst, og ikke bare for at lave baby..ligepludselig så er den der når du mindst venter det... Det er jeg helt sikker på!

og held og lykke herfra..

Anmeld

12. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg føler at uanset, hvad jeg skriver til dig, så vil det føles som en kliché.

Jeg kan skrive: Min faster og onkel, var igennem alt det samme du var igennem i 8 år... De gav op og blev gravid og fik min fætter.

Så kan jeg skrive: Min venindes 'et eller andet' adopterede 1 og fik 3 af deres egne børn bagefter.

eller også kan jeg skrive, at jeg bare syntes det er pisse synd for dig, fordi jeg nu har lært hvad det vil sige, ikke lige at få det barn jeg ønsker mig. Fordi jeg en gang oplevede at det var det nemmeste i verden og nu står som en der har svært ved det.

Jeg ved også hvor meget glæde et barn giver, men på den anden side, vil jeg også sige til dig, at du skal veje op, om det er det værd. Om det er værd, at gå og have så store sving i sit liv hverdag, hver måned, hele tiden? Du skrev at det var 31 mrd. Har det været 31 mrd på den måde?????... Det er jo umenneskeligt

Har I overvejet at adoptere? Selvom det også lyder som en kliché, fordi man skal være instillet på at adobtere.

Du virker bare som et uffattelig dejligt menneske, uden at kende dig, fra andet end baby.dk og jeg håber bare sådan for dig at du får muligheden for at blive mor, for du fortjener det!!!

Var der noget med at I skulle prøve IVF behandling i stedet for? Eller er det, det du har været igennem nu?

Kæmpe stort krammer...!

Anmeld

12. november 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

jeg ved ikke om I kan gøre så meget...det er bare rigtig rart at jeg må hyle hos jer når jeg har brug for det

Altid søde!!! Det er pisse hårdt når kroppen ikke vil som man selv vil!!!

Lene

Anmeld

12. november 2009

oo

Ansemusen skriver:

Jeg har ikke så mange kloge ord her på den forkerte side af midnat.. Men Trine, du er for mig at se en super sej kvinde, der udholder noget hvor mange må give op! Ja du er i situationen lige nu som barnløs, men du ER ikke barnløs! Det er ikke din identitet og det er ikke noget du bliver ved med at være. På den ene eller den anden måde tror jeg på at I nok skal få et barn!

Sender dig mange knus Jeg glæder mig sådan til den dag du skriver herinde og fortæller os allesammen, at nu er du gravid

kloge - og i hvert fald dejlige - ord kan sagtens komme klokken halv et om natten

Anmeld

12. november 2009

oo

lisbeth2910 skriver:

Åhhhh Trine, jeg får helt ondt i hjertet når jeg læser det du skriver.

Jeg har haft det præcis som du beskriver,og derfor vækker din beretning også rigtig mange dårlige minder, om en tid med stor sorg og jeg har også mange mange gange været ved at opgive. Vi var igennem 3 års kamp inden vi fik Amalie, og igen 2,5 års kamp for at blive gravid med nr. 2 .

Jeg tænker altid at alt godt kommer til dem der venter. Så det gode skal nok komme - måske når du mindst venter det.

Trine du skal ikke opgive håbet!!!!!!! Jeg håber ihvertfald af hele mit hjerte, at dine pinsler snart er ovre.

Mange 1000 og tanker

Lisbeth

Lisbeth, du er for mig eksemplet på at det kan lykkes, og du aner ikke hvor ofte jeg siger til mig selv, at når det er lykkedes for dig/jer, vil det også lykkes for mig/os

Men som du ved, så er der mange huller på vejen, og jeg tror bare lige nu, at jeg skvattede i en vandpyt som jeg er for udmattet til at rejse mig fra...hvis du forstår

Anmeld

12. november 2009

oo

Zafir skriver:

Jeg føler at uanset, hvad jeg skriver til dig, så vil det føles som en kliché.

Jeg kan skrive: Min faster og onkel, var igennem alt det samme du var igennem i 8 år... De gav op og blev gravid og fik min fætter.

Så kan jeg skrive: Min venindes 'et eller andet' adopterede 1 og fik 3 af deres egne børn bagefter.

eller også kan jeg skrive, at jeg bare syntes det er pisse synd for dig, fordi jeg nu har lært hvad det vil sige, ikke lige at få det barn jeg ønsker mig. Fordi jeg en gang oplevede at det var det nemmeste i verden og nu står som en der har svært ved det.

Jeg ved også hvor meget glæde et barn giver, men på den anden side, vil jeg også sige til dig, at du skal veje op, om det er det værd. Om det er værd, at gå og have så store sving i sit liv hverdag, hver måned, hele tiden? Du skrev at det var 31 mrd. Har det været 31 mrd på den måde?????... Det er jo umenneskeligt

Har I overvejet at adoptere? Selvom det også lyder som en kliché, fordi man skal være instillet på at adobtere.

Du virker bare som et uffattelig dejligt menneske, uden at kende dig, fra andet end baby.dk og jeg håber bare sådan for dig at du får muligheden for at blive mor, for du fortjener det!!!

Var der noget med at I skulle prøve IVF behandling i stedet for? Eller er det, det du har været igennem nu?

Kæmpe stort krammer...!

Det har været 31 måneder mere eller mindre på den måde. Jeg mener, det første halve år er man jo glad og forhåbningsfuld, selvom det gør ondt at teste negativt gang på gang. Så ryger man ind i en frustrationsfase hvor man forsøger at planlægge sine seksuelle aktiviteter efter ægløsning. Derefter var jeg bare VRED, og så tvang Søren mig mere eller mindre til at komme til lægen. Og så startede behandlingen og den er et kapitel for sig!!

Nej, vi har ikke overvejet at adoptere, det er slet ikke noget jeg har lyst til lige nu. Som min veninde siger "vi skal nok få vores egne unger, vi skal bare være tålmodige" (hendes tålmodighed hænger dog også i en tynd tråd lige p.t.). Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan med adoption..nogle gange tænker jeg, at så lad os da adoptere, så jeg kan få en unge!, men sådan syntes jeg heller ikke det skal være. eller...jeg mener, jeg syntes jeg skal være indstillet på at få et barn fordi jeg mener jeg vil elske det barn og ikke fordi det barn skal erstatte noget jeg ikke kan få, hvis det gir mening? Og så tror jeg heller ikke vi ville blive godkendt til adoption af forskellige grunde, men det ved jeg i realiteten ikke noget om.

Ja, nok til februar starter vi IVF, hvis jeg da ikke bliver gravid inden. Lige nu er vi igang med 6. og sidste IUI behandling, jeg blir insemineret på lørdag og skal tage min sidste sprøjte i aften. Men ægget sidder på venstre side, så håbet er nærmest ikke-eksisterende (da jeg blev gravid udenfor livmoderen sad det på venstre æggeleder, så jeg er blevet opereret på den æggeleder og selvom den blev bevaret, så er fertilitetslægen ikke sikker på, om passagen er helt i top). Så holder jeg pause i december og januar - hvilket jeg glæder mig til, for jeg føler hver gang at jeg mister grebet om mig selv når jeg er i hormonbehandling, så derfor er det meget vigtigt for mig at holde pauser en gang imellem og finde ind til MIG igen og selvom de måneder føles som blaaaah, fordi man ikke føler man arbejder ordentlig på sagen, så har jeg opdaget at to måneder er perfekt til at lade op, for så når man at komme helt fri af hormonerne og være glad og finde styrke og mod til at gå igang igen.

det værste er jo nok bare det med, at man vender sig til skuffelsen og lige pludselig bliver skuffelsen en del af ens hverdag og så er tanken om, at den skuffelse en dag skulle vende sig til glæde fuldkommen utopisk!

Anmeld

12. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

... Bare knus og kram herfra... Ville ønske jeg kunne byde på noget mere effektivt. Hvis du kommer til Århus en gang må du godt prøve min kramme-varmepude, den tror jeg du trænger til 

Anmeld

12. november 2009

LISBETH:-)

Tjuhl skriver:

Lisbeth, du er for mig eksemplet på at det kan lykkes, og du aner ikke hvor ofte jeg siger til mig selv, at når det er lykkedes for dig/jer, vil det også lykkes for mig/os

Men som du ved, så er der mange huller på vejen, og jeg tror bare lige nu, at jeg skvattede i en vandpyt som jeg er for udmattet til at rejse mig fra...hvis du forstår

Jo, jeg forstår så udemærket hvad du mener!!!!!!!!!!!!!!

Pas på dig selv!!!!

Lisbeth

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.