Trine - en ufrivlligt barnløs kvinde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2009

oo

vibbsen skriver:

Som en af dem som også er ufrivilligt barnløse og i behandling vil jeg gerne have lov til at give dig et godt råd :

Vær sød at lade være med at sige til os at vi bare skal slappe af, så kommer det nok. At man kan ønske sig noget så meget at det slet ikke kommer.

For du risikerer at møde en som mig. En for hvem det at uopfyldt ønske om at få en baby , er utrolig smertefuldt.  Og for hvem du kommer til at fremstå som en dum og ufølsom gimpe når du fortæller mig at jeg bare skal slappe af, for så kommer det nok. Det er nemlig det værste man kan sige til nogen som er ufrivilligt barnløse.

Kære Trine : Jeg forstår præcis hvad du mener.

Mit navn er Vibeke. Jeg er også ufrivillig barnløs.

hej Vibeke!

og tak...jeg orkede ikke selv at skrive noget til dette indlæg, men det var der heldigvis andre i samme situation der gjorde

er du ny herinde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

benthe :-)

søde vi er her så bare ud med det..
til dig..

Anmeld

27. november 2009

vibbsen

Tjuhl skriver:

hej Vibeke!

og tak...jeg orkede ikke selv at skrive noget til dette indlæg, men det var der heldigvis andre i samme situation der gjorde

er du ny herinde?

Pfyyyhhhh... Af et første indlæg var det relativt "staight talking", og så er det rart at høre at jeg trods alt ikke er den eneste der er lidt sensitiv overfor "Du skal bare slappe af, så går det nok" klicheen....

Ja, jeg er ny herinde. Har smidt en tråd om hvem jeg er, og hvad min baggrud er.

Anmeld

27. november 2009

oo

vibbsen skriver:

Pfyyyhhhh... Af et første indlæg var det relativt "staight talking", og så er det rart at høre at jeg trods alt ikke er den eneste der er lidt sensitiv overfor "Du skal bare slappe af, så går det nok" klicheen....

Ja, jeg er ny herinde. Har smidt en tråd om hvem jeg er, og hvad min baggrud er.

du er slet ikke ene! jeg var ved at stikke min søster en lussing en dag da hun for 117. gang forklarede mig, at vi skulle slappe af og dyrke sex hver eneste dag hele måneden - og så ville det ske (det var selvsamme søster der ringede og foreslog at min mand da kunne onanere ned i en bollesprøjte og så kunne vi selv sprøjte sæden op "ligesom på klinikken")

Anmeld

28. november 2009

vibbsen

Tjuhl skriver:

du er slet ikke ene! jeg var ved at stikke min søster en lussing en dag da hun for 117. gang forklarede mig, at vi skulle slappe af og dyrke sex hver eneste dag hele måneden - og så ville det ske (det var selvsamme søster der ringede og foreslog at min mand da kunne onanere ned i en bollesprøjte og så kunne vi selv sprøjte sæden op "ligesom på klinikken")

Der vil jeg så sige, at det er bedre at slå sin søster end det er at slå direktøren....

Jeg havde en chef som - da jeg kom og fortalte at jeg altså var i IVF-behandling - sagde til mig : Det skal du vide. Du har min fulde støtte. Min erfaring er imidlertid, at jo mere afslappet man tager det, jo nemmere går det...

Jeg kunne have klappet ham en med hans printer  Det var den nærmest tilgængelig tunge genstand....

Han havde jo OVERHOVEDET ikke hørt hvad jeg sagde. For man får ikke nogen børn når man er nedreguleret permanent. Uanset om man så er så afslappet, at man skider i bukserne

Vi er dog heldige at en del af vores omgangskreds selv har haft lidt svært ved det der med graviditet. Så vi får ikke alt for mange dumme bemærkninger, men fra tid til anden så er der altså nogen tåber imellem....

Anmeld

4. december 2009

@spire

vibbsen skriver:

Som en af dem som også er ufrivilligt barnløse og i behandling vil jeg gerne have lov til at give dig et godt råd :

Vær sød at lade være med at sige til os at vi bare skal slappe af, så kommer det nok. At man kan ønske sig noget så meget at det slet ikke kommer.

For du risikerer at møde en som mig. En for hvem det at uopfyldt ønske om at få en baby , er utrolig smertefuldt.  Og for hvem du kommer til at fremstå som en dum og ufølsom gimpe når du fortæller mig at jeg bare skal slappe af, for så kommer det nok. Det er nemlig det værste man kan sige til nogen som er ufrivilligt barnløse.

Kære Trine : Jeg forstår præcis hvad du mener.

Mit navn er Vibeke. Jeg er også ufrivillig barnløs.

føj altså.. - At i ikke engang kan se at det er skrevet med de bedst mulige intentioner, blot fordi jeg ønsker for jer/dig at det sker.. Og tillade jer at kalde mig en tåbe.. Når jeg ikke engang er den første der har luftet metaforen, hvorfor så ikke tro der måske er noget om snakken..??

Umuligt at komunikere med UB-kvinder medmindre man ynker og er med på hvor iiiih åååh syndt det er for dem... Positiv tankegang er i hvert fald ikke vejen frem!

Anmeld

4. december 2009

@spire

og hagl mig nu bare ned om hvor ufølsom osv jeg er.. Jeg kan godt tage det...

Anmeld

4. december 2009

LISBETH:-)

@spire skriver:

føj altså.. - At i ikke engang kan se at det er skrevet med de bedst mulige intentioner, blot fordi jeg ønsker for jer/dig at det sker.. Og tillade jer at kalde mig en tåbe.. Når jeg ikke engang er den første der har luftet metaforen, hvorfor så ikke tro der måske er noget om snakken..??

Umuligt at komunikere med UB-kvinder medmindre man ynker og er med på hvor iiiih åååh syndt det er for dem... Positiv tankegang er i hvert fald ikke vejen frem!

Den sidste bemærkning synes jeg er absolut unødvendig, jeg tror ikke at der er nogen der ønsker ynk mv. og derfor skriver vi også alle vores fustrationer i den gruppe der hedder barnløshedsbehandling, nettop for at få svar fra ligestillede der ikke giver ynk men forstår hvad vi går igennem. Noget du tydeligvis ikke ander det fjerneste om!!!!

Alt i alt er det dejligt med kommentarer til indlæggende, men man skal måske holde sig til at kommentere det man har forstand på, eller selv har prøvet.

Lisbeth - der ikke mener du er ufølsom, blot uvidende.

Jeg læser det absolut ikke som om at du bliver kaldt en tåbe, hun skriver blot at man hurtigt kan komme til at fremstå som dum når man kommer med udsagn som: at man bare skal slappe af.

Og måske er der ikke nogen i fertilitetsbehandling der tror på at man "bare skal slappe af" fordi der ikke er nogen videnskabelige beviser på at det skulle hjælpe, og derfor ofte/altid er et udtryk der kommer fra personer som absolut intet aner om den kamp fertilitetbehandling er. Hvis man ikke selv har prøvet det, kan man på ingen måde sætte sig ind i det, uanset hvor velment ens udsagn er!!!!

Den sidste bemærkning synes jeg er absolut unødvendig, jeg tror ikke at der er nogen der ønsker ynk mv. og derfor skriver vi også alle vores fustrationer i den gruppe der hedder barnløshedsbehandling, nettop for at få svar fra ligestillede der ikke giver ynk men forstår hvad vi går igennem. Noget du tydeligvis ikke ander det fjerneste om!!!!

Alt i alt er det dejligt med kommentarer til indlæggende, men man skal måske holde sig til at kommentere det man har forstand på, eller selv har prøvet.

Lisbeth - der ikke mener du er ufølsom, blot uvidende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.