Mobning på skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april

Ung studerende

Profilbillede for Ung studerende
BAE skriver:

Så din mand eller bankrådgiver har givet dine økonomi oplysninger videre? 

Hvis en ansat på Århus Universitet har mobbet en elev, og var blevet fyret, så havde det været i nyhederne. 

Og folk ser dig som en trussel.. ? 

Sorry to say, men jo mere jeg læser i denne tråd, jo mindre lyder det sandt. 

Hvorfor ville det komme i medierne at en ansat var blevet fyret? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ung studerende skriver:

Hov - det var jo flere ansatte, skrev du: “De ansvarlige er blevet fyret, da det, der blev gjort mod mig, er ulovligt – det er faktisk en forbrydelse at dele andres økonomiske og sundhedsoplysninger.” 

I det usandsynlige tilfælde, at ansatte på en offentlig institution tilgik OG delte en studerendes fortrolige oplysninger, ville ledelsen ikke blot fyre dem, men politianmelde sagen. Det har de pligt til. Det ville pressen selvfølgelig viderebringe. Universitets ledelse ville samtidig udsende en pressemeddelelse om det skete.
Det ville være en helt ekstrem sag - noget tilsvarende er vist aldrig sket her i landet - og den ville blive dækket intensivt af medierne. 

Anmeld Citér

29. april

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Hej OP,

for mig at se kunne det tyde på at du trænger til lægehjælp. Det du beskriver er så vildt og urealistisk og minder mere om skizofreni eller vrangforestillinger. Jeg anerkender din virkelighed, men det du beskriver er meget klassisk indenfor psykisk sygdom med fx vrangsforestillinger. Jeg håber du får den rette hjælp og måske undgå at svare mere herinde, da jeg kan frygte at det blot gør det værre.

Anmeld Citér

29. april

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Ung studerende skriver:

Kunne da sagtens ske, hvis de finder ud af at det er på grund af mobning.. de er professionelle, de kan ikke behandle studerende på den måde. 

Anmeld Citér

29. april

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Ung studerende skriver:

Men sjovt som du ikke nævner hvad de føler sig truet over?

Anmeld Citér

30. april

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du nævner flere gange at man skal være forsigtig med diagnoser - er det dig du oplever at underviserne omtaler som den der har en diagnose eller hvad mener du med det?

Anmeld Citér

30. april

Ung studerende

mor:) skriver:

Du nævner flere gange at man skal være forsigtig med diagnoser - er det dig du oplever at underviserne omtaler som den der har en diagnose eller hvad mener du med det?

Jeg synes, det er vigtigt at vi er forsigtige med at stille diagnoser herinde. Det er fint at dele egne erfaringer, men diagnoser bør komme fra en læge eller fagperson, der har det fulde billede. Vi kender jo ikke hele hinandens baggrund her, og det kan gøre mere skade end gavn, selvom det muligvis er velment."

Anmeld Citér

30. april

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ung studerende skriver:

Jeg synes, det er vigtigt at vi er forsigtige med at stille diagnoser herinde. Det er fint at dele egne erfaringer, men diagnoser bør komme fra en læge eller fagperson, der har det fulde billede. Vi kender jo ikke hele hinandens baggrund her, og det kan gøre mere skade end gavn, selvom det muligvis er velment."

Er der nogen der har “stillet” en diagnose herinde? 

Anmeld Citér

30. april

Ung studerende

Er der nogen der har “stillet” en diagnose herinde? 

Der har været indlæg, hvor folk har skrevet, at mine beskeder kunne tyde på noget manisk, og at jeg måske burde søge hjælp. Jeg vil gerne understrege, at det ikke er noget, jeg selv har fået diagnosticeret, og at man bør undgå at skrive sådan noget, hvis man ikke er læge. 

Eksempelvis denne besked:

Hej OP,

for mig at se kunne det tyde på at du trænger til lægehjælp. Det du beskriver er så vildt og urealistisk og minder mere om skizofreni eller vrangforestillinger. Jeg anerkender din virkelighed, men det du beskriver er meget klassisk indenfor psykisk sygdom med fx vrangsforestillinge

Anmeld Citér

30. april

Ung studerende

BAE skriver:

Men sjovt som du ikke nævner hvad de føler sig truet over?

Jeg ved ikke, hvorfor andre føler sig truet, men én person nævnte, at det var sådan, de oplevede det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.