Mobning på skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.944 visninger
87 svar
41 synes godt om
25. april

Ung studerende

Profilbillede for Ung studerende

Jeg oplever fornyeligt mobning som studerende på skolen og det tager hårdt på mig. jeg bliver omtalt dårligt på andres undervisninger og jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det, jeg føler lidt min karrierer er ødelagt og der går mange rygter og bliver anklaget for chatgpt selv om jeg ikke bruger det  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Ung studerende skriver:

Jeg oplever fornyeligt mobning som studerende på skolen og det tager hårdt på mig. jeg bliver omtalt dårligt på andres undervisninger og jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det, jeg føler lidt min karrierer er ødelagt og der går mange rygter og bliver anklaget for chatgpt selv om jeg ikke bruger det  

Blot for at forstå. Hvem omtaler dig dårligt? Andre lærere eller andre studerende? 

Og er det i en undervisningssituation du ikke selv deltager i?

Og du bliver anklaget for at anvende chatGPT - til at snyde eller?

Anmeld Citér

25. april

drabo

Profilbillede for drabo

Nu afhænger mit svar lidt af hvem det er som står for mobningen.

Er det andre studerende som i andre undervisningssammenhænge har talt dårligt om dig og dem som anklager dig for at bruge Chat GPT eller er det undervisere, der hiver dig frem som dårligt eksempel på andre hold og kommer med anklagerne omkring snyd?

Hvis det er andre studerende, ville jeg gå til underviseren på det hold i har sammen og tale med vedkommende omkring det eller måske en en studievejleder en holdansvarlig eller hvad der måtte findes at vejlederroller på dit studie.

Er det undervisere bliver det måske lidt sværere, men igen har du en hold ansvarlig eller anden ansat du kan tale med om det, eller hvis du har mod på det tale med underviseren det drejer sig om.

Men allier dig med nogen som kan støtte dig, og hjælpe med at få taget snakken med dem, som taler dårligt om dig og anklager dig for snyd. Det allervigtigste er nok at du ikke går og putter med det alene.

Anmeld Citér

25. april

Ung studerende

drabo skriver:

Nu afhænger mit svar lidt af hvem det er som står for mobningen.

Er det andre studerende som i andre undervisningssammenhænge har talt dårligt om dig og dem som anklager dig for at bruge Chat GPT eller er det undervisere, der hiver dig frem som dårligt eksempel på andre hold og kommer med anklagerne omkring snyd?

Hvis det er andre studerende, ville jeg gå til underviseren på det hold i har sammen og tale med vedkommende omkring det eller måske en en studievejleder en holdansvarlig eller hvad der måtte findes at vejlederroller på dit studie.

Er det undervisere bliver det måske lidt sværere, men igen har du en hold ansvarlig eller anden ansat du kan tale med om det, eller hvis du har mod på det tale med underviseren det drejer sig om.

Men allier dig med nogen som kan støtte dig, og hjælpe med at få taget snakken med dem, som taler dårligt om dig og anklager dig for snyd. Det allervigtigste er nok at du ikke går og putter med det alene.

Jeg prøver at gøre som du siger

Anmeld Citér

25. april

Agma

Profilbillede for Agma

De fleste undervisningssteder har jo en studievejleder som man kan henvende sig til. Og ellers står der formentligt på stedet hjemmeside hvem man kan få råd fra i den situation. Det tror jeg at jeg ville starte med. 

Anmeld Citér

25. april

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ung studerende skriver:

Jeg prøver at gøre som du siger

Har du en praktikvejleder på skolen? 

Anmeld Citér

25. april

Ung studerende

mor:) skriver:

Har du en praktikvejleder på skolen? 

Der er en studievejleder, har talt lidt med hende om det.

Anmeld Citér

25. april

Ung studerende

Seldomseen skriver:

Blot for at forstå. Hvem omtaler dig dårligt? Andre lærere eller andre studerende? 

Og er det i en undervisningssituation du ikke selv deltager i?

Og du bliver anklaget for at anvende chatGPT - til at snyde eller?

Andre lærer og de studerende

Anmeld Citér

25. april

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Ung studerende skriver:

Så både lærere og studerende omtaler dig åbent negativt i undervisningssituationer, du ikke deltager i? Det er vildt og meget uprofessionelt.

I hvilken sammenhæng siger lærere og studerende de negative ting? Komme læreren bare ind af døren og siger "X snyder etc..". Eller hvordan foregår det?

Hvis nogen mistænker dig for at snyde har lærerene jo tavshedspligt - det må de ikke diskutere med andre studerende.

Anmeld Citér

26. april

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ung studerende skriver:

Når jeg læser dette og dit tidligere opslag - dét om at droppe ud efter at have valgt det forkerte valgfag - så slår det mig, at du virker til at have sproglige udfordringer. Er det rigtigt vurderet, at du er tosproget og ikke er så sikker i dansk? For det kunne let give dig nogle udfordringer på studiet, både rent fagligt og i forhold til konmmunikationen med andre - både undervisere og studerende. 
I kan gå fejl af og misforstå hinanden. 

I sådan nogle situationer vil du selvfølgelig let føle dig alene og at de andre er imod dig, fordi de er flest. Men måske er der ikke nogen, der mobber dig. Måske forstår I simpelthen ikke helt hinanden. 

Hvis der er noget om det, så må der være hjælp at hente. Det må en studievejleder eller sagsbehandler kunne informere dig om. Men det kræver, at du er åben for, at det er et problem for dig at formulere dig på dansk på et vist niveau. Det er jo ikke noget, du selv kan gøre for - men det er dit ansvar at erkende problemet og bede om relevant hjælp. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.