Ung studerende skriver:
Heldigvis har jeg bestået begge eksamener fra 5. semester og er dermed ikke blevet nødt til at afbryde studiet. Jeg har opnået tilfredsstillende karakterer, i 1-3 semester har jeg fået 7, 10 og 12, hvilket jeg er meget taknemmelig for.
På trods af at der florerer rygter om mig i byen, og mange har både sagt og hørt forskellige versioner af, hvad der skulle være sket, er der heldigvis enkelte bekendte, som vælger at være ærlige og formidle sandheden videre til mig.
Desværre er jeg ikke tosproget, og sprog er nok heller ikke min stærkeste side – på samme måde som matematik kan være en udfordring for andre.
Ok. Det er formuleringer som “jeg oplever for nyligt”, “på andres undervisninger” m.m., som ikke lyder som noget, man ville sige, hvis dansk var ens modersmål. Derfor var jeg overbevist om, at du var tosproget. Men nu har du skrevet et svar på formfuldendt dansk, endda med flere ret avancerede formuleringer.
I den forrige tråd var du ret dramatisk og fortalte, at du nu var droppet ud, ville ende på gaden m.m. Det skete så ikke alligevel, heldigvis. Men - kan der være noget om, at du reagerer meget dramatisk og følelsesladet generelt? For det lyder vildt, at der går rygter om dig i byen på baggrund af noget på dit studie. Du studerer på Aarhus Universitet - har du nævnt tidligere - og det er vel ikke hele Aarhus, der taler om dig? Og hvis du bor i en mindre by, hvordan kender folk dér så til, hvad der foregår på studiet?
Du skriver også, at du er blevet mobbet ud af den by, du er vokset op i. Er det også pga. dét på studiet, eller er det en anden historie?
Og hvorfor tror du, folk ser dig som en trussel? Hvad kan du eller hvad gør du, som de føler sig truet af? Det lyder jo til, at det er dig, der føler dig truet af mobning og rygter.
Alt i alt lyder det meget voldsomt altsammen. Måske, fordi du fortæller meget kort og indforstået. Kan der være noget om, at du meget let føler dig forfulgt og udsat for, at “alle” andre rotter sig sammen mod dig? Eller er der bare en masse, du ikke får fortalt i dine indlæg her, som måske kunne gøre det mere tydeligt, hvad der helt konkret sker? Det er svært at give gode råd, når så meget er uklart.