Pippihaløj skriver:
Nej - uanset hvad så er 5 rigtig mange børn hvis den ene arbejder meget. Og hver gang man får et ekstra barn er det mindre tid til lektielæsning/ hjælp/ støtte/ fritidsaktiviteter osv. jeg synes jeg kører meget taxa for de to børn jeg har.
Ikke at økonomi er alt .. men det er heller ikke let at tage på ferie med 5 børn. Det er i hvert fald dyrt. Man kommer måske heller ikke lige i Tivoli fordi det koster 2000kr med indgange og slik.
At du savner en baby er ikke et argument. Børn bliver teenagere og voksne. Jeg ville lade være.
Ærlig talt, synes jeg det er noget af nogen antagelser du gør dig, der er indsnævret på dit syn på tingene, uden hensyn til ts måske lever og opfatter verden anderledes end du.
et ekstra barn er ikke lig med man ikke har tid, man prioritere jo tiden netop så alle oplever at føle sig set, hørt og hjulpet. Nogle der kun har 1 barn bruger ikke nødvendigvis mere tid på det ene barn, det er ikke givet, det er en antagelse - det kommer jo an på barnet og den families normer.
At du kører taxa for dine børn, er jo ikke ensbetydende med alle gør det. Det er et valg du har taget, formegentlig hvor du har gjort dig nogen overvejelser ift distance, transportmuligheder mm samt inkluderet din omsorg for dine børn og din holdning til hvordan du føler dine børn bedst muligt kommer omkring. Igen en beslutning du som forælder tager for dine børn, fordi det er det rigtige for jer. Min søn bliver ikke kørt rundt, han cykler, tager bus eller tog. Da han var yngre blev han kørt hvis der var legeaftaler hvor de ikke kunne gå til og fra selv, men det var sjælendt. (Men igen jeg har også nogen geografiske overvejelser med - og vi bor i en by hvor alt er i gåafstand mere eller mindre hvilket igen er nogen forhold man også skal tage højde for).
du skriver det ikke er let at tage på ferie med 5 børn. Har du prøvet det, eller antager du dette?
jeg har ikke prøvet det, så skal ikke kunne sige det. Men jeg ved flere omkring mig synes det var vildt at jeg tog 4 dage i Lalandia alene med 3 børn hvor 2 af dem var hhv 2 og 1 år. Men jeg synes det var skønt, vi nød vores lille break fra hverdagen og gør det gerne igen.
om en ferie er dyr, er igen en antagelse, det kommer jo an på hvordan man holder ferie, og hvad man mener er dyrt. Nogen tager badeferie i udlandet på et dyrt hotel, nogen tager på camping, nogen slår telt op i haven, andre noget helt andet. Det er jo igen en personlig præference inden for familien. Jeg er ikke fan af at rejse verden rundt fx, men synes at en campingtur i dk er super skøn!
Og 2000 kr for Tivoli, det er jo hvad den enkelte mener er mange penge. altså jeg mener at det er da ikke et svimlende beløb, andre vil mene det er helt vanvittigt. tænker at hvis man netop gerne vil have flere børn end gennemsnittet, så ser man også på, hvilke aktiviteter prioritere vi? Vil vi gerne i Tivoli x antal gange årligt, og zoo, badeferie, skiferie mm. Og så kigger man jo på det liv man lever og vil fastholde - og om økonomien kan bære et barn mere og at man fortsat kan leve det liv man ønsker.
Hvis det at man savner at have en baby, og føler man ikke er færdig og egentlig føler man har mere “mor” at give ud af, ikke er et argument. Hvad i alverden er så? Jeg tænker det er da netop det ønske og de følelser der gør man vælger at få et eller flere børn.