Jeg tror, vi har prøvet alle mulige konstellationer af at kun den ene duer til det ene eller det andet. Jeg kan godt genkende, at det føles ret træls at blive valgt fra af sit barn. Man kan faktisk godt blive lidt såret - selvom man med sin fornuft jo godt kan se, at det er helt til grin at blive såret af en tumling
.
Men lange putninger med skrig og skrål og uendelighed af frustrationer er lige til at miste livsmodet over. Så vi har altid bare accepteret børnenes præferencer i denperiode, det stod på, og så er det jo gået over. Vores yngste har dog foretrukket far til putning siden far gik på barsel da han var 7 mdr - han er tre år nu. Men han giver heldigvis krammere og kys i løbet af dagen, så jeg føler ikke, at han generelt foretrækker far. Og når far ikke er hjemme, så går det fint for mig - han er jo også så stor, at han godt forstår at far ikke lige kan komme.
Men altså: Det er til at dø over lange putninger - og jeg kan selv overhovedet ikke holde det ud. Men det er ikke synd for børnene at blive puttet af dig, selvom det tager lang tid og de er rasende. Det er aldrig synd at blive puttet af en kærlig mor, der elsker dig - heller ikke selvom de kan føle, det er verdens største uretfærdighed lige i øjeblikket. Så hvis du gerne vil have det ændret, og selv har energien, så synes jeg, du skal gå ind i kampen med ro i maven. 
Anmeld
Citér