Kun far kan putte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er enig i at børn ikke skal bestemme. Og at der er ting der ikke er til debat. Blot nysgerrig- hvordan bestemmer du, at putningen ikke skal tage flere timer? Du kan jo ikke tvinge et barn til at sove. 

Nej som jeg skriver kan min ene dreng godt bruge 1-2 timer om at falde i søvn, men det involverer ikke mig. Jeg kommer ikke til at bruge to timer på at få et barn til at sove. De har alle lært at sengen er et godt og trygt sted, som de ligger i til de sover  

Og så kan der selvfølgelig være sygdom, mareridt eller andet som gør at der undtagelser, men har aldrig brugt timer på at få børn til at sove, det har fra de var helt små været godnat og sov godt (og nej de har ikke ligget og grædt sig i søvn)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Hvis man allerede som en under 3 årig styrer hjemme og bestemmer hvem som putter og hvem som gør hvad. Så kan man lige så godt indstille sig på at der kommer langt værre kampe end kampen om hvem som skal putte. Held og lykke siger jeg bare, men det er desværre ikke generelt problem som man ser mere og mere. Små børn som styrer hjemme, no wonder hvorfor der er så meget mistrivsel blandt børn og så store problemer med at styrer børnene når de kommer i skole 

Hvor læser du, at det er børnene, der styrer hjemmet? 
Jeg er sikker på, at børnene ikke har fået valget om hvem der skal putte helt konkret. At de er ikke blevet spurgt om, hvem de vil have skal putte og de så har valgt far. Det er bare blevet sådan, da det går nemmest, når far putter og der er en masse 'ballade', når mor putter. 

Hos os ved jeg, at vores datter helst vil at jeg putter, men det går klart hurtigst, når far putter. Vi skiftes hver anden dag. Indrømmet, der går for meget hyggesnak i den, når jeg putter, mens far blot sætter sig og intet siger. 

Anmeld Citér

4. januar

Anonym

Anonym skriver:

Nej som jeg skriver kan min ene dreng godt bruge 1-2 timer om at falde i søvn, men det involverer ikke mig. Jeg kommer ikke til at bruge to timer på at få et barn til at sove. De har alle lært at sengen er et godt og trygt sted, som de ligger i til de sover  

Og så kan der selvfølgelig være sygdom, mareridt eller andet som gør at der undtagelser, men har aldrig brugt timer på at få børn til at sove, det har fra de var helt små været godnat og sov godt (og nej de har ikke ligget og grædt sig i søvn)

Men da børn jo er forskellige kan der jo sagtens være tilfælde, hvor godnat og sov godt og ‘jeg vil ikke bruge timer på at få dig til at sove’ ikke virker som det har gjort hos dig. Du har sikkert gjort det rigtige i jeres sammenhæng. Men det er bare ikke ens i alle familier. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.