Kun far kan putte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.436 visninger
32 svar
36 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2024

Anonym trådstarter

Er der andre i samme både? Her hjemme er det KUN far der kan putte børnene. Jeg føler mig virkelig alene med det og det begynder at gå mig på og gøre mig ked af det.

Den ældste er næsten 2,5 og den yngste er 14 måneder, den yngste ville ikke længere puttes af mig da han sagde stop for amning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2024

Anonym

Vil ikke puttes? Hvorfor får de et valg ?

De er så små, så det må vist være noget de voksne styrer

Anmeld Citér

27. december 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Den slags er jo et spørgsmål om temperament og pædagogik, men hos mig er den slags ikke et valg, som små børn skal tage stilling til. Det har mor og far styr på, og det kan børnene dermed finde tryghed i aldrig er til debat.

En mulighed for at vende skuden er fx at Far kunne smutte en tur ud et par aftener i træk, ses med en ven eller løbe en tur, og så tager det den tid det nu tager for dig. Gør det i ferien eller i en weekenden, så der er fred og ro dagen derpå. Der kommer mange af den slags “kampe” fremover, så for mit vedkommende personligt synes jeg, at det gør børnene en stor tjeneste at lære dem, at de trygt kan stole på, at det er de voksne som kører bussen. 

Anmeld Citér

27. december 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vil ikke puttes? Hvorfor får de et valg ?

De er så små, så det må vist være noget de voksne styrer

Det var ikke det tråden gik ud på

Anmeld Citér

27. december 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Den slags er jo et spørgsmål om temperament og pædagogik, men hos mig er den slags ikke et valg, som små børn skal tage stilling til. Det har mor og far styr på, og det kan børnene dermed finde tryghed i aldrig er til debat.

En mulighed for at vende skuden er fx at Far kunne smutte en tur ud et par aftener i træk, ses med en ven eller løbe en tur, og så tager det den tid det nu tager for dig. Gør det i ferien eller i en weekenden, så der er fred og ro dagen derpå. Der kommer mange af den slags “kampe” fremover, så for mit vedkommende personligt synes jeg, at det gør børnene en stor tjeneste at lære dem, at de trygt kan stole på, at det er de voksne som kører bussen. 

Nej det er ikke bare, alt er prøvet og det har stået på i et år. Men det er ikke det tråden handler om. Jeg søger ikke gode råd, men nogen der er i samme sted som mig for at vide at jeg ikke er den eneste.

Anmeld Citér

27. december 2024

Anonym

Vores yngste på 3år, er også i en periode hvor det er far der "skal" putte. 

Modsat dig, så synes jeg det er VIDUNDERLIGT. Jeg nyder, at det er fars tjans og jeg har valgmulighed for at ordne praktiske ting, sidde og stene eller gå en tur. Skønt. 

At barnet vil puttes af far er jo ikke afgørende for at barnet så ikke elsker mor. Far kan noget lige nu, som du ikke kan. Og det er helt ok. Mor og far er ikke ens. Heldigvis

Anmeld Citér

27. december 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vores yngste på 3år, er også i en periode hvor det er far der "skal" putte. 

Modsat dig, så synes jeg det er VIDUNDERLIGT. Jeg nyder, at det er fars tjans og jeg har valgmulighed for at ordne praktiske ting, sidde og stene eller gå en tur. Skønt. 

At barnet vil puttes af far er jo ikke afgørende for at barnet så ikke elsker mor. Far kan noget lige nu, som du ikke kan. Og det er helt ok. Mor og far er ikke ens. Heldigvis

Tak! Det var lige det jeg havde brug for at høre, at det er okay! jeg øver og øver med dem og prøver virkelig, men efter 2-3 timer så giver jeg altså op.

Anmeld Citér

27. december 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det var ikke det tråden gik ud på

Det er det måske lige nøjagtigt. 

De har fået valget, de vælger far, så kan man ikke rigtig komme og brokke sig

Anmeld Citér

28. december 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er det måske lige nøjagtigt. 

De har fået valget, de vælger far, så kan man ikke rigtig komme og brokke sig

Nej, og jeg gider ikke diskutere det med fremmed som bare gerne vil have ret. Jeg har andet at give mig til. God dag.

Anmeld Citér

28. december 2024

Anonym

Anonym skriver:

Nej, og jeg gider ikke diskutere det med fremmed som bare gerne vil have ret. Jeg har andet at give mig til. God dag.

Hvorfor dælen så lave en tråd på et forum omkring at man selv har valgt at give små børn er valg og derefter er såret over at de så vælge den anden part? Og har brug for at høre om andre fortryder deres valg, så vil der da komme kommentarer og løsningsforslag

Undskyld men jeg forstår ikke hvad du ønsker at få ud af debatten så?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.