Jeg er meget overrasket over, at der kan sidde en gruppe herinde og blive enige med sig selv om at det kan være den enkel institution, leder eller pædagog som kan snage ( som nogen åbentbart mener det er) i om pasningen er relevant eller ej. Det er nu engang sådan at der for en del år siden blev indført det som hedder feriepasning.
Feriepasning er blevet indført af politikerne for at spare. Alle institutioner skal holde lukket på bestemte uger, nogle uger er ens egen institution åben andre gange er det kun en fra dagtilbuddet som holder åben.
Det er faktisk vigtigt for pædagogerne at vide at denne feriepasning bliver benytte af dem som har “rigtig” brug for det.. for pædagogerne er nemlig pålagt at de også skal holde ferie på det tidspunkt, for at der ikke er for mange som skal holde ferie i løbet af året og ødelægge den vigtige faste rutine i Institutionerne. At man selvfølgelig gerne vil være hjemme og feks holde jul med sin familie, ser jeg intet galt i. Jeg ved at de børn hvis forældre arbejder eller af den ene eller anden grund ikke kan have dem hjemme er mere end velkommen. Men at ens barn keder sig eller har det sjovere der er ikke en grund.
Pædagoger har som regel et rigtig godt samarbejde med de familier de har på deres stue og ved ofte godt hvem der har brug for det eller ej.
Yderemere er juli en gratis institutions måned, så hvis man vil tænke i kroner og øre så skal man lige huske den.
men alt i alt er jeg faktisk lidt overrasket over, hvor oppe i det rødefelt man kan blive,over noget som gavner og passer på vores kære unger.
Anmeld
Citér