Ferie-shaming i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2024

Anonym

BAE skriver:

Ingen forventer forældre tager 14 ugers ferie hvert år med deres børn. Det står ingen steder. Det er jo ikke derfor de skriver det. Det er fordi nogen børn intet ferie har på et år eller måske lige en uge eller to på 12 måneder. Måske en forlænget weekend en gang i mellem. Eller en enkel fridag. 

Pædagoger kan se at de børn også har brug for ferie. 

Så fortæl det til de forældre i stedet for at "slå" alle oven i hovedet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ikke desto mindre kaldes det nød/ferie pasning fra uge 26 til uge 35. 

Nød/ferie pasning i både efterårsferien og vinter ferien. 

Nød/ferie pasning omkring påske og omkring jul. 

Hvis man skal have sådan en "svada" hver gang en ferie seddel skal udfyldes får man da først dårlig samvittighed  

Det var min pointe. Unødvendigt at kalde det nød pasning og unødvendigt at fyre alt det pjat af som ts citere. 

Ja men det betyder jo ikke at du SKAL holde ferie i alle de uger. de opfordrer til at holde noget ferie. ingen tvang.. men der er nogen der glemmer at børn også har brug for ferie(har set det mange gange) ingen steder står du skal holde 14 ugers ferie.. ingen har 14 ugers ferie.

Nogen holder i vinterferien, nogen til påske, nogen i efterårsferien.. ikke alle ferierne..

Anmeld Citér

20. november 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Så fortæl det til de forældre i stedet for at "slå" alle oven i hovedet. 

Det har de måske, men INTET skete.. så de føler at det her er næste skridt.. 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym

BAE skriver:

Det har de måske, men INTET skete.. så de føler at det her er næste skridt.. 

Så tager man snakken med dem, hvor det er relevant. Man sender det ikke ud til alle. 

Anmeld Citér

20. november 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Så tager man snakken med dem, hvor det er relevant. Man sender det ikke ud til alle. 

Læste du hvad jeg skrev.? Det KAN være gjort, men intet sker. Så derfor er de gået den her vej. 

INGEN steder står der at du SKAL holde alt ferie, men at børn OGSÅ har brug for ferie.

Ligesom skiltet; læg mobilen, når du henter. Det gælder heller ikke for alle, men det er noget der er nødvendigt. 

Anmeld Citér

20. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg forstår ikke helt at folk fare sådan i flint ��

Budskabet er kærligt ment og for børnenes egen skyld. Det er blot en reminder til forældrene om at ‘hey har du alligevel mulighed for at være hjemme med dit barn, så kan du overveje om det vil være godt for dit barn at du ikke sender ham/hende i børnehave den ene dag’

Kan du ikke, super. Så spring den info over. Det er vel blot for at lige plante et frø hos nogle forældre fordi mange børn kan have godt af at have fri ind i mellem HVIS muligheden er der. Hvis ikke, så send dem afsted, det er jo det børnehaven er der for. 

Jeg synes det er dejligt at de tager børnenes tarv og trivsel alvorligt. 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skriver jo netop sampasning? Det er som om du ikke rigtig vil læse hvad jeg skriver. 

Ferie med sampasning er hos os sommerferie og efterårs ferie. Hos jer er der så åbenbart jul.

Man kan simpelthen ikke forvente at folk har fri alle de uger og man får slet ikke noget ud af at udskamme folk. 

Jeg læser hvad du skriver, du læser tydeligvis ikke hvad jeg skriver .

Og igen alle pædagoger passer og vil gerne passe de børn hvis forældre skal arbejde. Det er ikke disse forældre skrivet er til, men de forældre som sender børn i pasning, men selv holder fri

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg læser hvad du skriver, du læser tydeligvis ikke hvad jeg skriver .

Og igen alle pædagoger passer og vil gerne passe de børn hvis forældre skal arbejde. Det er ikke disse forældre skrivet er til, men de forældre som sender børn i pasning, men selv holder fri

Så skriv til dem det handler om. 

Du skriver vel heller ikke ud til alle at de skal tage gummistøvler med fordi Ole mangler dem. 

Anmeld Citér

20. november 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
BAE skriver:

Læste du hvad jeg skrev.? Det KAN være gjort, men intet sker. Så derfor er de gået den her vej. 

INGEN steder står der at du SKAL holde alt ferie, men at børn OGSÅ har brug for ferie.

Ligesom skiltet; læg mobilen, når du henter. Det gælder heller ikke for alle, men det er noget der er nødvendigt. 

Hvis de har haft snakken og der ikke er sket nogen ændring, hvorfor skulle et skriv så ændre noget? 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Så skriv til dem det handler om. 

Du skriver vel heller ikke ud til alle at de skal tage gummistøvler med fordi Ole mangler dem. 

Jo vi skriver ud at garderoberne skal opdateres, fordi så mangler Søren, Viggo og Benjamin gummistøvler, Hugo mangler handsker, Gertrud mangler flyverdragt osv.

Så jo det bliver en kollektiv besked

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.