Anonym skriver:
Aner det ikke, jeg er ikke leder, jeg skal kun tage udgangspunkt i børnenes behov.
Jeg har aldrig sagt noget om ikke at holde sine børn hjemme hvis man selv er hjemme i de almindelige hverdage, (det er en anden debat) men det feriepasning/sampasning/nødpasning jeg snakker om og det er bestemt ikke de forældre som dig vi er er efter, men de forældre hvis børn nærmest aldrig har ferie og de forældre som vi som sagt ved ikke arbejder i ferier.
Vi gør bestemt opmærksom hvis et barn mistrives og ja det kan godt ende ud i en underetning, men det er nu ikke lige det debatten her drejer sig om
Nej, jeg skriver, at hvis jeg én dag ønsker mit barn passet, så jeg kan få styr på hjemmefronten, så vil jeg ikke belæres af en eller anden random pædagog.
Og jo, det er det (underretning), vi taler om, for så vidt jeg kan se, så er det den ene mulighed, du har, hvis du mener, at barnet bliver passet for meget eller på tidspunkter, der ikke passer ind i dit skema.
På borger.dk står følgende:
“Du har ret til at få pasning til dit barn på alle hverdage, men ikke i weekender, på helligdage samt grundlovsdag den 5. juni og juleaftensdag den 24. december.
Dagtilbuddet kan holde lukket på hverdage, hvis der er lavt fremmøde af børn, fx i sommerferien eller dagen efter Kristi Himmelfart.
Hvis barnets dagtilbud holder lukket, har du ret til at få barnet passet et andet sted. Det bliver kaldt alternativ pasning.“
Så igen, med mindre der er en paragraf eller andet, jeg overser, så ville jeg som forælder stejle fuldstændig over din/jeres praksis.