Måske et dumt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg kan ikk få plaster på. Det sidder i hårgrænsen nemlig. 

det hed jeg faktisk ikk om de gør. Men det kan jeg da undersøge ihverfald. Ved bare at det er svært at komme i gennem på telefon hos vores lægehus fordi så mange ringer dagligt. 

Så må du jo skrive en e-konsultation. Eller lade det ligge og håbe på at det ikke er noget alvorligt og at det går over af sig selv en dag.

Jeg havde nok skrevet i e-konsultation eller ringet og siddet i kø. Men sådan er vi jo så forskellige. 

og ja! Det er et dumt spørgsmål, som du selv indleder med at skrive. Særligt fordi du har 1000 undskyldninger for at lade være med at kontakte lægen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2024

Anonym trådstarter

Så må du jo skrive en e-konsultation. Eller lade det ligge og håbe på at det ikke er noget alvorligt og at det går over af sig selv en dag.

Jeg havde nok skrevet i e-konsultation eller ringet og siddet i kø. Men sådan er vi jo så forskellige. 

og ja! Det er et dumt spørgsmål, som du selv indleder med at skrive. Særligt fordi du har 1000 undskyldninger for at lade være med at kontakte lægen. 

Og du er blot endnu en af dem der opfatter opslaget på en helt anden måde end det skal. 
jeg har ingen undskyldninger for ikke at ringe. Jeg fucking spørger fordi jeg ikk vil spilde deres tid hvis det skulle vise sig at det er normalt at et sår kan være længe om at hele i det område. 
det lader det ikke til at være. Så ja jeg ringer til lægen i morgen !! 

men nu landet krafteddermande være nok med fordømmende kommentarer og folk der lægger ord i munden på mig fremfor rent fskrisk at læse hvad jeg skriver!!  blot fordi jeg ikk er en der render til lægen i tide og utide med det mindste lille problem !! 

Anmeld Citér

18. juni 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Nej, det er ikke for småt at gå til lægen med. Alt hvad du bekymrer dig om skal du gå til lægen med. Stort som småt. Så må lægen vurdere om det kræver behandling. Du har ret og krav på at søge læge ligesom alle andre. 
Til gengæld har du også pligt til at tale ordentligt til mennesker herinde som blot forsøger at hjælpe dig ��

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Nej, det er ikke for småt at gå til lægen med. Alt hvad du bekymrer dig om skal du gå til lægen med. Stort som småt. Så må lægen vurdere om det kræver behandling. Du har ret og krav på at søge læge ligesom alle andre. 
Til gengæld har du også pligt til at tale ordentligt til mennesker herinde som blot forsøger at hjælpe dig ��

Folk herinde prøver ikke at hjælpe. Folk herinde er forsømmende og lægger ord i munden på andre. 

Alt jeg spørger om er om det er tid til at tage til lægen eller om det bare er fordi jeg er en pillefinger. Jeg behøver ikke at få at vide jeg ikke vil tage imod hjælp, at jeg betaler skat og har ret til at ringe til lægen osv. 

alt hvad man kunne have svaret var”ja det er en god ide at tage til lægen efter så lang tid” behøver ikke belærer mig om alt muligt. Og det pisser mug grænseløst af nu. Så jeg taler præcis som det passer mig 

Anmeld Citér

18. juni 2024

Hanspige

Nej, jeg tænker faktisk ikke du skal tage til lægen. Hvis du piller i et sår hele tiden er det klart at det ikke heler op. 

Få evt. En tid hos sygeplejen som kan rense såret (hvis du ikke selv kan) og så hold nallerne fra det

Anmeld Citér

19. juni 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Den tid du har brugt på at oprette dette opslag, kunne have gået til sekretæren i dit lægehus som kunne guide dig korrekt videre  

Grib knoglen og ring til din læge. Intet er for småt eller for stort. 

Jo - noget er for småt at ringe til lægen med. Spørg bare enhver praktiserende læge eller lægesekretær, hvor meget tid de bruger på ubetydelige og helt harmløse symptomer. 

Selvfølgelig kan det være svært at vide, om TS’ symptom hører under ubetydeligheder, og i sådan et tilfælde er det en god idé at høre sig for. Men man er altså meget heldig med sin læge, hvis man bare kan ringe og få en vurdering på fem minutter. Jeg ville - i min arbejdstid - skulle gå fra i mindst en halv time for at sidde i telefonkø uden garanti for at have held med at komme igennem. I sådan en situation ville jeg helt afgjort stikke en finger i jorden og spørge fx her, om nogen havde en ide om, hvorvidt det kunne være alvorligt. Det ville kun tage mig få minutter lige at begynde med dét. 

Nogle nævner også muligheden for at få sygeplejersken i røret, når man ringer til lægen. Det er langt fra muligt i alle lægehuse. Der sidder fx ikke en sygeplejerske standby, som kan springe til og tage samtalen, når eller hvis det lykkes mig at få hul igennem. 

Jeg synes, det er helt legitimt at sende en føler ud et sted som her, når man er i tvivl - og dit “regnestykke” om, at hun på samme tid kunne have fået svar ved lægen, holder vist kun for de få.

Anmeld Citér

19. juni 2024

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jo - noget er for småt at ringe til lægen med. Spørg bare enhver praktiserende læge eller lægesekretær, hvor meget tid de bruger på ubetydelige og helt harmløse symptomer. 

Selvfølgelig kan det være svært at vide, om TS’ symptom hører under ubetydeligheder, og i sådan et tilfælde er det en god idé at høre sig for. Men man er altså meget heldig med sin læge, hvis man bare kan ringe og få en vurdering på fem minutter. Jeg ville - i min arbejdstid - skulle gå fra i mindst en halv time for at sidde i telefonkø uden garanti for at have held med at komme igennem. I sådan en situation ville jeg helt afgjort stikke en finger i jorden og spørge fx her, om nogen havde en ide om, hvorvidt det kunne være alvorligt. Det ville kun tage mig få minutter lige at begynde med dét. 

Nogle nævner også muligheden for at få sygeplejersken i røret, når man ringer til lægen. Det er langt fra muligt i alle lægehuse. Der sidder fx ikke en sygeplejerske standby, som kan springe til og tage samtalen, når eller hvis det lykkes mig at få hul igennem. 

Jeg synes, det er helt legitimt at sende en føler ud et sted som her, når man er i tvivl - og dit “regnestykke” om, at hun på samme tid kunne have fået svar ved lægen, holder vist kun for de få.

Tak!! 

Anmeld Citér

19. juni 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Mor og meget mere skriver:

Jeg er enig med dig i, at noget kan være for småt, HVIS man altså ved, at det ikke betyder noget.. 

Jeg fik engang tjekket et modermærke, og da lægen havde set, at der ikke var noget med dig, så nævnte jeg lige hurtigt, at min mens var en smule anderledes end den plejer - var kortere og ikke helt så meget blod som normalt.. 

Hun tjekkede det for en sikkerheds skyld, og kunne så konstatere, at jeg var i akut B12-mangel, d-vitamin mangel og jernmangel.. Alle mine tal var mega lave og faldt drastisk igen allerede dagen efter.. Så små ting kan skam betyde rigtig meget og være meget vigtige 

Anmeld Citér

19. juni 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Anonym skriver:

Folk herinde prøver ikke at hjælpe. Folk herinde er forsømmende og lægger ord i munden på andre. 

Alt jeg spørger om er om det er tid til at tage til lægen eller om det bare er fordi jeg er en pillefinger. Jeg behøver ikke at få at vide jeg ikke vil tage imod hjælp, at jeg betaler skat og har ret til at ringe til lægen osv. 

alt hvad man kunne have svaret var”ja det er en god ide at tage til lægen efter så lang tid” behøver ikke belærer mig om alt muligt. Og det pisser mug grænseløst af nu. Så jeg taler præcis som det passer mig 

Måske siger de det i bedste mening? At du selvfølgelig også har ret til at gå til lægen fordi du betaler skat og at du er det VÆRD at tage dig selv alvorligt, selvom du kun ønskede svar omkring såret og om det var tid til at tage til lægen. Måske de kunne læse i dit opslag at du føler du er bange for at være til gene for andre (lægen) og de lige bekræfter ‘hey, du må faktisk godt og det er vigtigt at lytte til sig selv og tage sig selv alvorligt’ 

Jeg håber du finder ud af det og at såret ikke er noget alvorligt. Hav en god dag!

Anmeld Citér

19. juni 2024

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Måske siger de det i bedste mening? At du selvfølgelig også har ret til at gå til lægen fordi du betaler skat og at du er det VÆRD at tage dig selv alvorligt, selvom du kun ønskede svar omkring såret og om det var tid til at tage til lægen. Måske de kunne læse i dit opslag at du føler du er bange for at være til gene for andre (lægen) og de lige bekræfter ‘hey, du må faktisk godt og det er vigtigt at lytte til sig selv og tage sig selv alvorligt’ 

Jeg håber du finder ud af det og at såret ikke er noget alvorligt. Hav en god dag!

Må indrømme jeg ikke ser nogen former for hjælp hos størstedelen men i stedet en flok mennesker der er nedladende. 
jeg er da udemærket godt klar over jeg har ret til at gå til lægen og hvad jeg er værd osv  

vil ikke mene det er bedste mening den måde folk skriver til mig på herinde, men i stedet får mig til at fremstå dummere end jeg er. 

Vi har et belastet sundhedssystem i forvejen. Så hvorfor belaste det yderligere hvis alle havde sagt “nej du behøver ikk lægen, bare lad være at pil i det og giv det en uges tid. Er det ikk blevet bedre så må du nok kontakte lægen” f.eks. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.