Anonym skriver:
Det var da en yderst nedladende kommentar at komme med. Forstår da godt du vælger at benytte anonymitet med det.
nu det ikk os alle der vil belemre lægerne med småting. Derfor bruger jeg tid på at skrive opslaget fremfor at forstyrre dem og tage tid fra nogen der muligvis har mere brug for det end jeg har
Men det er jo rigtigt. Har du spørgsmål eller studser du over noget din krop eller psyke gør anderledes, så skal du kontakte dit lægehus. Det kan være sygeplejersken i telefonen siger "prøv at lade være med at pille i det i 14 dage og se hvad der sker og ring så retur med en melding" eller også siger hun "det er altid en god idé at få tjekket et sår der ikke heler op, du får en tid"
Uanset hvad, så har du lige så meget ret til at ringe og bede om råd og vejledning som ALLE andre. I og med du også vælger at oprette tråden, så er det jo fordi du i en eller anden grad tænker "det er mærkeligt. Jeg er lidt bekymret". Og så er det altså helt ok at ringe til lægen.
Der er en virkelig stor tendens til at folk søger lægelige råd på nettet fremfor at kontakte lægen. Og der er virkelig stor risiko for at der kommer alverdens dårlige råd og symptomer som bliver overset.
Så derfor = kontakte lægen ved tvivl. Og ikke random mennesker på nettet.
Det lyder måske ikke sådan, men det er kærligt ment.
Hilsen den anonyme 
Anmeld
Citér