Måske et dumt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Sygeplejersken her synes, du skal tage til læge Få det tjekket for hudkræft. Det kan være, du bare er en pilfinger, men det synes jeg, lægen skal vurdere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Hvis du ikke tager til lægen (jeg ville nok også råde til at ringe og spørge) så put som minimum plaster på, så du ikke kan pille i det.

Jeg er i øvrigt enig med dig i, at jeg også overvejer nøje, hvornår jeg kontakter lægen. Men når det er sagt, så kan du altid ringe og spørge eller bruge en e-konsultation (hvis din læge bruger det) for at høre, om de synes at det skal ses på.

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Hvis du ikke tager til lægen (jeg ville nok også råde til at ringe og spørge) så put som minimum plaster på, så du ikke kan pille i det.

Jeg er i øvrigt enig med dig i, at jeg også overvejer nøje, hvornår jeg kontakter lægen. Men når det er sagt, så kan du altid ringe og spørge eller bruge en e-konsultation (hvis din læge bruger det) for at høre, om de synes at det skal ses på.

Jeg kan ikk få plaster på. Det sidder i hårgrænsen nemlig. 

det hed jeg faktisk ikk om de gør. Men det kan jeg da undersøge ihverfald. Ved bare at det er svært at komme i gennem på telefon hos vores lægehus fordi så mange ringer dagligt. 

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym

Jeg synes også at du skal ringe til din læge. Det er en del at lægesekretærens arbejdsopgaver at visitere ift. om det er nødvendigt med en lægetid eller ej så det er i min optik ikke spild af ressourcer at ringe. Så er det deres ansvar at sige hvis det ikke er nødvendigt med en tid borgere er jo netop ikke sundhedsprofessionelle og man kan derfor ikke forvente at de i tvivlstilfælde visiterer korrekt. 

Anmeld Citér

18. juni 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg kan ikk få plaster på. Det sidder i hårgrænsen nemlig. 

det hed jeg faktisk ikk om de gør. Men det kan jeg da undersøge ihverfald. Ved bare at det er svært at komme i gennem på telefon hos vores lægehus fordi så mange ringer dagligt. 

Heller ikke et flydende plaster?

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym

Jeg havde ringet til lægen, er du nervøs hvilket dit opslag lidt tyder på så hellere ring. Og hellere ring en gang for meget end for lidt, min kærestes bedstefar gik aldrig til lægen, han døde af kræft et halvt år efter han endelig tog sig sammen. ting der synes små kan sagtens være store. 

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Heller ikke et flydende plaster?

Årh det ved jeg ikke. Det er ikk noget jeg har hørt om før. ?

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde ringet til lægen, er du nervøs hvilket dit opslag lidt tyder på så hellere ring. Og hellere ring en gang for meget end for lidt, min kærestes bedstefar gik aldrig til lægen, han døde af kræft et halvt år efter han endelig tog sig sammen. ting der synes små kan sagtens være store. 

Jeg er nu hverken nervøs eller bekymret som sådan. Tænker bare at 2 måneder er længe om at hele. Men som jeg også siger så er jeg en pillefinger hvilket jo også kan være skyld i det tager tid 

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er nu hverken nervøs eller bekymret som sådan. Tænker bare at 2 måneder er længe om at hele. Men som jeg også siger så er jeg en pillefinger hvilket jo også kan være skyld i det tager tid 

Så lad være, hvorfor har du overhovedet lavet opslaget når du skyder alt ned og alligevel ikke gider ringe til lægen?

Anmeld Citér

18. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så lad være, hvorfor har du overhovedet lavet opslaget når du skyder alt ned og alligevel ikke gider ringe til lægen?

Jeg siger ikke jeg ikke gider ringe til lægen. Jeg spørger om det er tid til at gøre det da jeg ikke bare vil ringe unødigt og spilde deres tis og ressourcer. 
At en masse så sidder og tillægger opslaget en hel del andet er så sandelig ikke mit problem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.