Vi er uenige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.898 visninger
43 svar
105 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juni 2024

Anonym trådstarter

Herhjemme ligger vi 7000 kr hver måned til mad og husholdning.

Jeg står for handlen. 

Jeg køber aldrig sodavand, slik eller andet guf til mig selv. Tilgengæld, så køber jeg skyr, avocado, proteinbarer osv. 

Min kæreste og børn får fredagsslik hver fredag. Det gør jeg ikke ad egen fri vilje. 

Jeg køber også Skummetmælk til mig selv og børnene drikker også den hvilket er fint for mig. 

Alt til børnenes og min kærestes madpakker, slik og sodavand bliver taget fra vores fælles madkonto. Undtagen det jeg køber til min morgenmad og madpakke. Det vil han stortset ikke være med til at betale til, da han mener det er noget pjat det jeg spiser. Jeg må gerne spise det, men så skal jeg betale til det af egen lomme.

Det syntes jeg ikke er fair! For alt hans slik og sodavand skal tages fra den fælles madkonto som jeg også betaler ind til men ikke min mad?? Hvorfor skal jeg betale alt hans slik og til madpakke når han ikke skal betale til mit?? 

Jeg syntes det er en plat og barnlig holdning at have! 

Han mener at vi alle stortset skal spise det samme til morgenmad og madpakke. Jeg elsker at spise sundt og varieret, men når jeg gør det, så distancerer jeg mig fra de andre i familien mener han. 

I weekenderne der spiser jeg også alt det som de andre gør til morgenmad.

Aftensmad bliver der ikke gjort forskel på. Det er kun min morgenmad og madpakke det er problemet! Og når jeg har fri kan jeg finde på at evt lave sunde dadelkugler osv. Det vil han heller ikke være med til at betale til.

Hvad havde I gjort?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Herhjemme ligger vi 7000 kr hver måned til mad og husholdning.

Jeg står for handlen. 

Jeg køber aldrig sodavand, slik eller andet guf til mig selv. Tilgengæld, så køber jeg skyr, avocado, proteinbarer osv. 

Min kæreste og børn får fredagsslik hver fredag. Det gør jeg ikke ad egen fri vilje. 

Jeg køber også Skummetmælk til mig selv og børnene drikker også den hvilket er fint for mig. 

Alt til børnenes og min kærestes madpakker, slik og sodavand bliver taget fra vores fælles madkonto. Undtagen det jeg køber til min morgenmad og madpakke. Det vil han stortset ikke være med til at betale til, da han mener det er noget pjat det jeg spiser. Jeg må gerne spise det, men så skal jeg betale til det af egen lomme.

Det syntes jeg ikke er fair! For alt hans slik og sodavand skal tages fra den fælles madkonto som jeg også betaler ind til men ikke min mad?? Hvorfor skal jeg betale alt hans slik og til madpakke når han ikke skal betale til mit?? 

Jeg syntes det er en plat og barnlig holdning at have! 

Han mener at vi alle stortset skal spise det samme til morgenmad og madpakke. Jeg elsker at spise sundt og varieret, men når jeg gør det, så distancerer jeg mig fra de andre i familien mener han. 

I weekenderne der spiser jeg også alt det som de andre gør til morgenmad.

Aftensmad bliver der ikke gjort forskel på. Det er kun min morgenmad og madpakke det er problemet! Og når jeg har fri kan jeg finde på at evt lave sunde dadelkugler osv. Det vil han heller ikke være med til at betale til.

Hvad havde I gjort?? 

Det kommer i den grad bag på mig, når jeg læser sådanne problemstillinger, måske fordi det ligger ufattelig fjernt for hvordan mit eget forhold er, og hvilken forestilling jeg har om det at være i et forhold med et andet menneske.

Er børnene fælles børn, eller dine? For hvis I er mor og far med fælles børn, så vil mit næste spørgsmål så være; Har han altid opført sådan, altså barnligt i mine øjne?

Er han din kæreste, men ikke børnenes far, vil mit næste spørgsmål være hvor længe I har været sammen? For er forholdet relativt nyt, ville det helt klart rejse en hel del røde flag, for om det skal være jer to i fremtiden? 

Under alle omstændigheder så forstår jeg ikke den form for "opdeling" af hvad man hver især skal betale. Jeg ville heller ikke selv have lyst til at leve sammen med sådan et menneske.

Så hvad havde jeg gjort: Bedt ham om, at opføre sig ordentligt. Og hvis han stod stædigt fast, så ville jeg seriøst overveje mit parforhold. For jeg kunne ikke undlade at tænke, hvad det næste mon ville blive?

Anmeld Citér

6. juni 2024

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det kommer i den grad bag på mig, når jeg læser sådanne problemstillinger, måske fordi det ligger ufattelig fjernt for hvordan mit eget forhold er, og hvilken forestilling jeg har om det at være i et forhold med et andet menneske.

Er børnene fælles børn, eller dine? For hvis I er mor og far med fælles børn, så vil mit næste spørgsmål så være; Har han altid opført sådan, altså barnligt i mine øjne?

Er han din kæreste, men ikke børnenes far, vil mit næste spørgsmål være hvor længe I har været sammen? For er forholdet relativt nyt, ville det helt klart rejse en hel del røde flag, for om det skal være jer to i fremtiden? 

Under alle omstændigheder så forstår jeg ikke den form for "opdeling" af hvad man hver især skal betale. Jeg ville heller ikke selv have lyst til at leve sammen med sådan et menneske.

Så hvad havde jeg gjort: Bedt ham om, at opføre sig ordentligt. Og hvis han stod stædigt fast, så ville jeg seriøst overveje mit parforhold. For jeg kunne ikke undlade at tænke, hvad det næste mon ville blive?

Vi har fælles børn og været sammen i efterhånden mange år.
Det skal lige siges, at jeg tjener mere end hvad han gør. 
Jeg er også selv træt af at forsvare hvad jeg køber til mig selv og vise ham kvitteringer over hvad jeg handler osv Jeg blander mig da ikke i hvad han vil have i sin madpakke osv! 
Det er for barnligt! Man skulle ikke tro vi er voksne mennesker ihvertfald!! 

Anmeld Citér

6. juni 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Han lyder virkelig barnlig og kontrollerende og sikke mange konflikter I kan få hvis I skal være efter hinanden på den måde.

Lav en madkonto som er stor nok så den kan rumme både slik og sunde ting 

Anmeld Citér

6. juni 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi har fælles børn og været sammen i efterhånden mange år.
Det skal lige siges, at jeg tjener mere end hvad han gør. 
Jeg er også selv træt af at forsvare hvad jeg køber til mig selv og vise ham kvitteringer over hvad jeg handler osv Jeg blander mig da ikke i hvad han vil have i sin madpakke osv! 
Det er for barnligt! Man skulle ikke tro vi er voksne mennesker ihvertfald!! 

Kan det været det, at du tjener mere end ham, som har ramt ham?

Nogle mænd har stadig en eller anden gammel forestilling, om at de skal tjene mere end deres partner, for at være en god forsørger.

Når du skriver, at I hver især overføre det samme beløb, betyder det så at I som sådan ikke har fælles økonomi?

Anmeld Citér

6. juni 2024

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Kan det været det, at du tjener mere end ham, som har ramt ham?

Nogle mænd har stadig en eller anden gammel forestilling, om at de skal tjene mere end deres partner, for at være en god forsørger.

Når du skriver, at I hver især overføre det samme beløb, betyder det så at I som sådan ikke har fælles økonomi?

Vi har en fælles budget konto, men ellers ikke fælles økonomi..

Anmeld Citér

6. juni 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi har en fælles budget konto, men ellers ikke fælles økonomi..

Så er mit bedste bud faktisk, at han er lidt misundelig, fordi du tjener flere penge end han gør. 

Ikke at det skal forsvare hans barnlige opførsel, men det kan måske være forklaringen, at han ikke føler at han er ligeså meget "værd" som dig.

Anmeld Citér

6. juni 2024

Anonym

Jeg havde nok grint af ham, rystet på mit hoved og bedt ham om lige at genoverveje hvad det egentlig var han lige sagde. Det er det mest fjollede jeg længe har læst herinde. 

Ej. Jeg havde budt hans forslag velkomment og bedt ham redegøre for hvorfor det lige er DIG der skal bøje sig og ikke ham. Og virkelig bede ham om argumenter og redegørelser for hans idioti. Hvorfor er hans forbrug for slik, sodavand og leverpostej mere rigtigt end dine dadler? Det forstår jeg ikke Så det må han pænt forklare. Og kan han ikke forstå problematikken I at han siger som han gør. Så må I dele madbudget mere ud. Så fælleskassen kun går til de ting i spiser fælles og resten må være af egen konto (gælder begge veje). Men altså, det lyder jo også helt skørt. 

Han lyder spøjs. Og måske der ligger noget andet til grund? Er han misundelig over din sundhed? Vil han måske bare gerne være med? Misundelse er en sjov størrelse og vi kan handle stik modsat end vi egentlig ønsker. 

Anmeld Citér

6. juni 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde nok grint af ham, rystet på mit hoved og bedt ham om lige at genoverveje hvad det egentlig var han lige sagde. Det er det mest fjollede jeg længe har læst herinde. 

Ej. Jeg havde budt hans forslag velkomment og bedt ham redegøre for hvorfor det lige er DIG der skal bøje sig og ikke ham. Og virkelig bede ham om argumenter og redegørelser for hans idioti. Hvorfor er hans forbrug for slik, sodavand og leverpostej mere rigtigt end dine dadler? Det forstår jeg ikke Så det må han pænt forklare. Og kan han ikke forstå problematikken I at han siger som han gør. Så må I dele madbudget mere ud. Så fælleskassen kun går til de ting i spiser fælles og resten må være af egen konto (gælder begge veje). Men altså, det lyder jo også helt skørt. 

Han lyder spøjs. Og måske der ligger noget andet til grund? Er han misundelig over din sundhed? Vil han måske bare gerne være med? Misundelse er en sjov størrelse og vi kan handle stik modsat end vi egentlig ønsker. 

Han mener, at jeg distancerer mig fra resten af familien. Altså at jeg tager afstand hvilket jeg overhovedet ikke gør. Eller det er ihvertfald ikke min mening. 
Jeg har bare fået en sundere livsstil med løb og sundere kost, hvilket har ført til et vægttab som jeg er super glad og stolt af. 

Anmeld Citér

6. juni 2024

Anonym

Vi tjener ikke det samme hjemme hos os og førhen har det jo så gjort at den der tjente mindst stort set ikke havde nogle penge til rådighed til at bruge på sig selv. Det var rigtig træls fordi vi jo ellers arbejder lige meget og er fælles om vores familie i det hele taget. Så nu har vi lavet det om sådan så vi har en budgetkonto og en fælles konto som vi begge har kort til som vi bruger til mad, ting til børnene osv. Derudover har vi nogle opsparinger. Men vi indbetaler ikke det samme beløb, i stedet indbetaler vi hver især et beløb som gør at vi har det samme tilbage til os selv bagefter. Det har gjort rigtig meget for at vi føles ligeværdige ift. økonomi. Det kunne være at i skulle undersøge om i kan ændre noget så i bliver mere lige hvis der er stor forskel på hvor meget i tjener. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.