Anonym skriver:
Herhjemme ligger vi 7000 kr hver måned til mad og husholdning.
Jeg står for handlen.
Jeg køber aldrig sodavand, slik eller andet guf til mig selv. Tilgengæld, så køber jeg skyr, avocado, proteinbarer osv.
Min kæreste og børn får fredagsslik hver fredag. Det gør jeg ikke ad egen fri vilje.
Jeg køber også Skummetmælk til mig selv og børnene drikker også den hvilket er fint for mig.
Alt til børnenes og min kærestes madpakker, slik og sodavand bliver taget fra vores fælles madkonto. Undtagen det jeg køber til min morgenmad og madpakke. Det vil han stortset ikke være med til at betale til, da han mener det er noget pjat det jeg spiser. Jeg må gerne spise det, men så skal jeg betale til det af egen lomme.
Det syntes jeg ikke er fair! For alt hans slik og sodavand skal tages fra den fælles madkonto som jeg også betaler ind til men ikke min mad?? Hvorfor skal jeg betale alt hans slik og til madpakke når han ikke skal betale til mit??
Jeg syntes det er en plat og barnlig holdning at have!
Han mener at vi alle stortset skal spise det samme til morgenmad og madpakke. Jeg elsker at spise sundt og varieret, men når jeg gør det, så distancerer jeg mig fra de andre i familien mener han.
I weekenderne der spiser jeg også alt det som de andre gør til morgenmad.
Aftensmad bliver der ikke gjort forskel på. Det er kun min morgenmad og madpakke det er problemet! Og når jeg har fri kan jeg finde på at evt lave sunde dadelkugler osv. Det vil han heller ikke være med til at betale til.
Hvad havde I gjort??
Undskyld mig, men shit hvor smålig har man lov at være. Min mand tjener mere end 4 gang mere end mig, men vi har fra dag 1 haft fælles økonomi, og her 19 år senere synes han endda at par der opdeler sin økonomi så meget når man sammen har villa, volvo og vovse inkl børn er helt hen i vejret...
Er virkelig glad for jeg ikke skal spørge om penge hver gang jeg har købt noget til vores fælles hjem eller børn.