Anonym skriver:
Tusind tak for støtten fra jer andre med selektivt spisende børn.
Jeg synes, jeg har fået nogle gode input. Og til jer, der fortsat mener, det er noget, vi har curlet frem i vores børn, synes jeg, I skal læse de opslag, som jeg og andre har skrevet om vores børn og spisesituationen. Vi taler om børn, der kan udvikle spiseforstyrrelser og angst over for madsituationen. Vi taler om, at de kaster op, hvis de spiser noget, de ikke kan lide eller som overrasker i konsistens.
Ingen tvivl om, at udtalelserne stammer fra uvidenhed - men måske kan man overveje, om man behøver at bidrage i en debat om et emne, som man ikke har særlig meget indsigt i - og hvis man gerne vil deltage, kan man måske overveje at spørge ind, hvis et opslag undrer en - i stedet for straks at konkludere, at når nogle forældre har vanskeligheder med noget, som man ikke selv oplever udfordringer med, så er det fordi de opdrager deres børn forkert.
Jeg oplever desværre ofte sådanne svar i debatter.. Og jeg tænker, at det kommer fra folk, der ikke selv har prøvet det.. I det her tilfælde, så kommer svaret fra folk, som har børn, der stort set spiser alt.. Eller folk som aldrig selv har været særlig kræsen..
Som barn kunne jeg ikke fordrage tilberedte grøntsager - de voksede i munden på mig, og jeg var et af de børn, der kastede op af det.. I dag elsker jeg tilberedte grøntsager og har endda for nylig fundet ud af, at tilberedte svampe er mega lækre..
Men ignorer de negative svar.. De ved ikke, hvilken kamp det kan være at have et kræsent barn.. Eller hvor ubehageligt det kan være at være barnet, der rent faktisk kaster op af maden.. De mener bare, at når de ikke har nogle problemer og kan få deres børn til at spise næsten alt, så kan alle jo