Hvad f****n putter vi i den madpakke?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2024

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Som jeg plejer at sige når folk siger jeg som voksen er kræsen. Mit modsvar er, der er bare mange ting jeg ikke bryder mig om. 

Jeg selv er meget selektiv med hensyn til konsistenser, og jeg er 34 år. Og har altid været. Hvis folk "tvinger" mig til at smage, så bakker jeg helt ud. Og jeg skal altid være forberedt på hvad vi skal spise hvis vi skal spise ude, da det for mig er svært ikke at vide. Og fylder enormt meget. Jeg har forskellige ting hvor jeg ikke kan med konsistensen, og bestemte ting skal have bestemt konsistens. Får jeg noget i munden jeg ikke kan med konsistensen, så er jeg ved at brække mig. Og derfor smager jeg ikke på mad jeg ikke selv har lyst til. Kald mig sippet. What ever. Men vi er alle forskellige. 

Folk der kommer med kommentarer om man skal tage sig sammen, og smage. Har aldrig selv stået i det. 

Et forslag kunne være æggemuffins hvis de kan lide det ? Der i kan man også putte fyld i, alt efter hvad de kan lide. Ellers bare kun æg hvis de ikke vil have det blandet sammen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2024

Anonym

SANIE89 skriver:

Som jeg plejer at sige når folk siger jeg som voksen er kræsen. Mit modsvar er, der er bare mange ting jeg ikke bryder mig om. 

Jeg selv er meget selektiv med hensyn til konsistenser, og jeg er 34 år. Og har altid været. Hvis folk "tvinger" mig til at smage, så bakker jeg helt ud. Og jeg skal altid være forberedt på hvad vi skal spise hvis vi skal spise ude, da det for mig er svært ikke at vide. Og fylder enormt meget. Jeg har forskellige ting hvor jeg ikke kan med konsistensen, og bestemte ting skal have bestemt konsistens. Får jeg noget i munden jeg ikke kan med konsistensen, så er jeg ved at brække mig. Og derfor smager jeg ikke på mad jeg ikke selv har lyst til. Kald mig sippet. What ever. Men vi er alle forskellige. 

Folk der kommer med kommentarer om man skal tage sig sammen, og smage. Har aldrig selv stået i det. 

Et forslag kunne være æggemuffins hvis de kan lide det ? Der i kan man også putte fyld i, alt efter hvad de kan lide. Ellers bare kun æg hvis de ikke vil have det blandet sammen. 

Jeg kan ikke være mere enig 

Jeg er selv voksen men meget kræsen, og jeg er ikke mad modig hvis man skal kalde det noget 

Jeg hader simpelthen at smage på nye smage, jeg får det helt dårligt ved det 

Jeg er altid nervøs for at besøge helt nye venner, hvad servere de? Skal jeg sidde og spise kun brød fordi de serverer noget jeg ikke kan lide 

Og jeg har noget med lugte, min mad må ikke lugte kraftigt, især fisk, jeg kan slet ikke få den ned, kan faktisk nærmest ikke lave det her hjemme uden jeg bliver dårlig af lugten 

Hvis en kollega har markel i tomat med så spiser jeg bare ikke frokost den dag da jeg bliver dårlig, jeg skjuler det og siger bare jeg har spist eller noget 

Men men jeg ville da ønske det var anderledes bare for at slippe for folk der mener det ene og det andet 

Mine forældre spiser alt og kan ikke forstå jeg har det sådan

Til ts jeg ved hvor meget du kæmper, min mor gjorde det samme

Anmeld Citér

15. maj 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

I spiser godt nok meget gris.

Øh okay?! Det var da en mærkelig kommentar.. 

Hvorfor er det relevant? 

Anmeld Citér

15. maj 2024

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Vores veksler mellem et madbrød fra Remas frostafdeling med pesto, spidskål og tyndtskåret kyllingepålæg, bagel med Philadelphia og så en rugbrødsmad - typisk med leverpostej, pålægschokolade eller spegepølse. 
Grønt er radiser, gulerødder, agurk og peberfrugt og nu, hvor det er ved st være sæson, ærter.

Frugt er som regel æble og vindruer, sf og til en halv banan.

Og så får de en snack af en art, det kan være en mini-figenstang, nogle mandler, en dadel, en lille chokokiks.

Vi prøver at lytte til deres ønsker.

Og så vil jeg lige sige, at toastbrød kan være helt OK, hvis det er det de bedst kan lide - Multikerne fra Schulstad har f.eks. et helt fint næringsindhold ift rugbrød.

Anmeld Citér

16. maj 2024

SANIE89

Anonym skriver:

Jeg kan ikke være mere enig 

Jeg er selv voksen men meget kræsen, og jeg er ikke mad modig hvis man skal kalde det noget 

Jeg hader simpelthen at smage på nye smage, jeg får det helt dårligt ved det 

Jeg er altid nervøs for at besøge helt nye venner, hvad servere de? Skal jeg sidde og spise kun brød fordi de serverer noget jeg ikke kan lide 

Og jeg har noget med lugte, min mad må ikke lugte kraftigt, især fisk, jeg kan slet ikke få den ned, kan faktisk nærmest ikke lave det her hjemme uden jeg bliver dårlig af lugten 

Hvis en kollega har markel i tomat med så spiser jeg bare ikke frokost den dag da jeg bliver dårlig, jeg skjuler det og siger bare jeg har spist eller noget 

Men men jeg ville da ønske det var anderledes bare for at slippe for folk der mener det ene og det andet 

Mine forældre spiser alt og kan ikke forstå jeg har det sådan

Til ts jeg ved hvor meget du kæmper, min mor gjorde det samme

Jeg kan faktisk melde fra i sidste øjeblik til ting hvor jeg ikke er forberedt på maden �� specielt ved folk jeg ikke kender. 

Dem som kender mig ved jeg gerne vil forberedes. Det kan godt være jeg ikke vil have maden, men jeg ved det på forhånd og kan håndtere det så. 

Anmeld Citér

16. maj 2024

SANIE89

Et andet forslag. 

Skyr boller. Da jeg sammenlignede med solsikke rugbrød så var de tæt på identiske. Pånær fedt og kulhydrater. 

Så måske det var en ide ? De er nøglehuls og fuldkorns mørket. 

Eller yougurt boller med fuldkorn. Det kan ikke ses det er guldkort og ligner nærmest hvidt brød. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.