Anonym skriver:
Nej, jeg faldt i søvn på sofaen…turde ikke gå direkte i seng af frygt for, at han ville blive endnu mere sur. Så er det bare mere nemmere og føles mindre konfliktoptrappende at falde i søvn på sofaen.
Men han vil ikke snakke med eller til mig…
Ej men søde kære du. Det lyder jo helt sindssygt det her. 
Hvad gør han af godt for familien? Er det her hans eneste fejl? Er han en dybt kærlig og engageret mand, der bare lige har en brist her? Eller er den her opførsel gennemgående til andre områder også?
Jeg har det sådan: Søvn er så basalt et behov. Jeg kan virkelig ikke sætte mig ind i, at det skal skabe en konflikt, at du har brug for at sove. Nogle gange er der skriverier herinde om, at han kan ikke lide det der tøj, eller han vil aldrig med familien på tur eller sådan noget. Og der tænker jeg også: ‘Hold da op, han er da ikke meget værd som partner’ - men at han ikke vil lade dig sove??!! Det er sgu da for vildt. Så må han da selv stå tidligere op, hvis han ønsker dit selskab om aftenen.
Søvnmangel er jo et torturmiddel og noget man bruger, når man hverver medlemmer i ekstreme sekter. For man kan ikke tænke klart, man bliver letpåvirkelig og får det pissedårligt, når man ikke sover.
Jeg har helt ondt i maven over, at du er sammen med en mand, der vil fratage dig et så basalt behov. Det er ikke bare urimeligt, det er helt ude i hampen.
Du spørger hvordan du skal holde dig vågen, så han ikke bliver sur - det skal du slet ikke! Jeg vil nærmere opfordre dig til at pakke dine tasker, tage på hotel og sove roligt i nat - ingen skal sgu da have dårlig samvittighed over at have brug for søvn. Svarer til at have dårlig samvittighed over at tage et glas vand eller en rugbrødsmad.
Anmeld
Citér