Anonym skriver:
Jeg står op dagligt kl. 4.30. Smører madpakker og kører på arbejde. Har typisk fri kl. 15. Hjem og lave aftensmad, rydde op i køkkenet efter madlavning. Putte børnene og så kan jeg endelig slappe af i sofaen og så melder trætheden sig.
Kæresten derimod kan sagtens holde sig vågen selvom han også er tidlig oppe og går på arbejde. Han falder ikke i søvn eller er træt som jeg.
Han bliver sur og irriteret på mig at jeg er så træt og falder i søvn.
Hvad kan jeg gøre for ikke at være så træt?
F.eks nu her hvor kl. er 23.14 er begge vores børn stadig oppe. Kæresten er på computeren, og jeg er dødtræt. Min kæreste regner med, at vi skal se nogle programmer sammen. Men jeg vil allerhelst bare sove. Kan ikke holde mig vågen, men han får mig til at have dårlig samvittighed og føler, at jeg svigter ham. Måske nok også fordi han regnede med, at vi skulle knalde i aften. Han er sur på mig og siger at hvis jeg falder i søvn nu så bliver han rasende på mig, og at jeg må finde på noget at lave så jeg kan holde mig vågen, men det har jeg ikke lyst til.
Hvad gør I andre for at holde jer vågne??
Øh kl. Er 23.14 og du står for alt husarbejde, fuldtidsarbejde og sørger for børn.. Klart at du er træt.. Her står vi begge op kl. 5.30 hver hverdag, hjælper hinanden med børn og morgenmad, og så går vi begge i seng senest kl. 22, og i perioder tidligere..
Din kæreste skal da lukke røven med sit psykiske terror om, at han bliver rasende og faktisk truer dig til at blive oppe.. Kan du ikke selv se, at du er totalt underdanig, og han udøver vold?
Du må da gå i seng, når du har lyst til det!!
Og hvor gamle er børnene? De kan vel putte sig selv, når de er så store, at de kan være så sent oppe? Og også selv smøre madpakke
Anmeld
Citér