Træt. Hvordan kan jeg holde mig vågen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.295 visninger
31 svar
42 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2024

Anonym trådstarter

Jeg står op dagligt kl. 4.30. Smører madpakker og kører på arbejde. Har typisk fri kl. 15. Hjem og lave aftensmad, rydde op i køkkenet efter madlavning. Putte børnene og så kan jeg endelig slappe af i sofaen og så melder trætheden sig. 
Kæresten derimod kan sagtens holde sig vågen selvom han også er tidlig oppe og går på arbejde. Han falder ikke i søvn eller er træt som jeg. 
Han bliver sur og irriteret på mig at jeg er så træt og falder i søvn. 
Hvad kan jeg gøre for ikke at være så træt? 
F.eks nu her hvor kl. er 23.14 er begge vores børn stadig oppe. Kæresten er på computeren, og jeg er dødtræt. Min kæreste regner med, at vi skal se nogle programmer sammen. Men jeg vil allerhelst bare sove. Kan ikke holde mig vågen, men han får mig til at have dårlig samvittighed og føler, at jeg svigter ham. Måske nok også fordi han regnede med, at vi skulle knalde i aften. Han er sur på mig og siger at hvis jeg falder i søvn nu så bliver han rasende på mig, og at jeg må finde på noget at lave så jeg kan holde mig vågen, men det har jeg ikke lyst til.  

Hvad gør I andre for at holde jer vågne?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg står op dagligt kl. 4.30. Smører madpakker og kører på arbejde. Har typisk fri kl. 15. Hjem og lave aftensmad, rydde op i køkkenet efter madlavning. Putte børnene og så kan jeg endelig slappe af i sofaen og så melder trætheden sig. 
Kæresten derimod kan sagtens holde sig vågen selvom han også er tidlig oppe og går på arbejde. Han falder ikke i søvn eller er træt som jeg. 
F.eks nu her hvor kl. er 23.14 er begge vores børn stadig oppe. Kæresten er på computeren, og jeg er dødtræt. Min kæreste regner med, at vi skal se nogle programmer sammen. Men jeg vil allerhelst bare sove. Kan ikke holde mig vågen, men han får mig til at have dårlig samvittighed og føler, at jeg svigter ham. Måske nok også fordi han regnede med, at vi skulle knalde i aften. Han er sur på mig og siger at hvis jeg falder i søvn nu så bliver han rasende på mig, og at jeg må finde på noget at lave så jeg kan holde mig vågen, men det har jeg ikke lyst til.  

Hvad tid går du i seng? Skal du også op 4:30 i morgen? Det er jo lige om lidt. Hvis det er mønsteret generelt, så er det da klart du er træt. 

Anmeld Citér

3. maj 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad tid går du i seng? Skal du også op 4:30 i morgen? Det er jo lige om lidt. Hvis det er mønsteret generelt, så er det da klart du er træt. 

Jeg kommer generelt alt for sent i seng i hverdagene. Nej, jeg skal ikke op så tidligt imorgen. Kan sove så lang tid jeg vil

Anmeld Citér

3. maj 2024

Anonym

Hvad tid står han op og hvad laver ham i hjemmet? 

han lyder yderst usympatisk må jeg sige 

Anmeld Citér

4. maj 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Øh kl. Er 23.14 og du står for alt husarbejde, fuldtidsarbejde og sørger for børn.. Klart at du er træt.. Her står vi begge op kl. 5.30 hver hverdag, hjælper hinanden med børn og morgenmad, og så går vi begge i seng senest kl. 22, og i perioder tidligere.. 

Din kæreste skal da lukke røven med sit psykiske terror om, at han bliver rasende og faktisk truer dig til at blive oppe.. Kan du ikke selv se, at du er totalt underdanig, og han udøver vold? Du må da gå i seng, når du har lyst til det!! 

Og hvor gamle er børnene? De kan vel putte sig selv, når de er så store, at de kan være så sent oppe? Og også selv smøre madpakke 

Anmeld Citér

4. maj 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Øh.. den gang jeg skulle op 4.30 gik jeg i seng 20.30-21. Ikke noget med at holde mig vågen da.. nu hvor jeg skal op en time senere kan jeg også skubbe sengetiden en time

Og undskyld men hvordan er jeres forhold generelt -er det der et mønster? Skal du stå til rådighed for ham sådan generelt? Skal alting være på hans måde ellers bliver han sur? Han har INGEN ret til at blive sur på at du er træt? Altså det svarer til at han bliver sur fordi du er sulten eller skal tisse på andre tidspuknkter end ham! Det er helt forkert...og at han siger han bliver rasende på dig -det er sgu da en trussel designet til at skræmme dig til at makke ret. Det er langt over grænsen. Det er ikke normal adfærd og jeg finder det bekmyrende.. 

Hvornår står han selv op? Hvis han vil se dig må han gøre sig tilgængelig når du er vågen. Det betyder han han skal prioritere DIG og vente med at spille computer 

Det du beskriver her lyder om psykisk vold/terror

Anmeld Citér

4. maj 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Han må jo tilpasse sig dig. 
så må i sidde og se film eller knalde eller hvad i har lyst til når du er færdig med det du skal og sætter dig og slapper af. Kan han ikke sove kan han jo bare blive oppe/stå op når du sover. 
Nu er jeg det meste af tiden alene med børnene, jeg går i seng senest 22 og står op mellem 5-6 efter hvornår børnene vågner. 
når min mand endelig er hjemme (han er også typen der kan sidde oppe det meste af natten og stå op tidligt) så går han med i seng når jeg går i seng, og ligger hos mig til jeg sover, så står han op igen hvis han ikke kan sove 

Anmeld Citér

4. maj 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Sikke en klaphat til mand. 

Hvor gamle er børnene? Hvis de er oppe så sent, så er de også gamle nok til selv at smørre madpakker. Du må uddelegere nogle opgaver. Både til børnene og din mand. Det er kun retfærdigt. 

Jeg går også i seng før min mand. Vi står op 05.45 og er begge hjemme igen mellem 15 og 16. Tre børn under 10. Børnene er faldet i søvn typisk omkring kl 19.30. Kl. 21 går jeg i seng og min mand kl 22. Ingen sure miner. Jeg har også i perioder gået i seng kl 20. 

Mon du overhovedet kan gå i dialog med din mand? Han lyder ikke empatisk overhovedet, men sådan som du beskriver ham - den går ikke. Han skal hjælpe mere til og kysse dig godnat, lige når det passer dig. 

Fortæl ham at sex kan komme på tale, når han mander sig op og tager større del af pligterne i hverdagene. 

Anmeld Citér

4. maj 2024

Anonym

Gå tidligere i seng og bed din kæreste lave noget mere, handle ind, smøre madpakker og lave mad. I er to om det hele ikke kun dig, min kæreste synes heller ikke det er mega fedt at lave mad men jeg har sagt at jeg gerne ser han gør det på ugentlig basis

Og han skal da heller ikke bestemme hvor længe du skal være oppe, hvad tid står han selv op? 

Anmeld Citér

4. maj 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Problemet er sku da ikke (undskyld mit franske) hvordan du holder dig vågen ��‍��.

Problemet er at han forventer, at du knalder med ham efter 19/20 timer uden søvn. ….kan du ikke selv se det absurde.

Han skal ikke true sig og du skakbrikker have dårlig samvittighed. Har du langt til arbejde siden du skal op så tidlig?

Få mere hjælp fra ham og børnene, og kom ordentlig tid i seng - cirka 8 timers søvn… jeg ville nok selv vælge et job der ikke krævede, at jeg stod så tidligt op.

Hvor gamle er børnene?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.