Min tøjstil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart
Tullebadulle skriver:

Han er barnlig.. og det er ikke en ok opførsel.

Jeg ville diog ikke være nået dertil. Jeg ville aldrig tage noget på i byen, til venner eller hvad I nu skulle, som min mand hader. For mig er det vigtigt at gøre noget ud af mig selv, og at min mand gør det. Jeg ville da sagtens kunne finde meget mere behageligt tøj nogle gange end det jeg går i. 

Har du ikke andet du har det godt i, som han ikke hader? Nu leger jeg måske djævlens advokat (ikke at hans adfærd/ respons er ok overhoved), men er det også lidt en provokationshanfling fra din side.? Når du kender hans holdning….

Når man på den måde bliver kritiseret for sit tøj med begrundelse at man ser tyk ud og ikke lever op til en standard, så er det da der man skal sætte hælene i. Jeg ville også føle mig stærkt provokeret og tage det grimmeste tøj på jeg overhovedet kunne finde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2024

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Ej, men det er da så groft, det der. Det lyder giftigt og rædselsfuldt, og jeg ville overveje kraftigt, om jeg ville være i forholdet.

Det handler ikke (som en anden også skriver) om bukserne, men det handler om, at han skammer sig over dig. Og så fordi du er ‘for tyk’… vel at mærke efter, at du har født hans (går jeg ud fra) børn. Og at han tænker, at han har lov til at ‘straffe dig’ og bestemme, om du må komme med familien på tur. Føj for pokker.

Min mand går meget lidt op i tøj. Og nogle gange har han grimt tøj på. Hvis vi skal noget, kan jeg godt finde på at kommentere det. Men hvis han så siger: ‘Nå, jeg gider altså ikke skifte’ - så kunne det da aldrig i evighed falde mig ind, at han ikke måtte køre i samme bil som mig og børnene. Eller at sige, at jeg er flov over ham, og jeg ikke vil ses med ham. Og heller ikke, selvom jeg vitterligt måske er flov… det er da vildt sårende!

Her er forskellen oven i købet, at jeg ved, at han selv er pisseligeglad med sit tøj - jeg tænker, at du ikke er ligeglad med, at du vejer lidt for meget, siden du er i gang med at tabe dig. Så han går jo ind og er efter dig på et punkt, hvor han ved, han rammer noget sårbart.

Jeg synes, det kræver en meget alvorlig snak - og så mener jeg dybt alvorligt (og jeg er ellers typen, der synes, man skal gå langt for at blive sammen, når man har børn) - hvis han ikke fatter, at det her ikke er ok, men synes det er dig, der er problemet - så ville jeg nok gå min vej.

Anmeld Citér

21. marts 2024

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Han er barnlig.. og det er ikke en ok opførsel.

Jeg ville diog ikke være nået dertil. Jeg ville aldrig tage noget på i byen, til venner eller hvad I nu skulle, som min mand hader. For mig er det vigtigt at gøre noget ud af mig selv, og at min mand gør det. Jeg ville da sagtens kunne finde meget mere behageligt tøj nogle gange end det jeg går i. 

Har du ikke andet du har det godt i, som han ikke hader? Nu leger jeg måske djævlens advokat (ikke at hans adfærd/ respons er ok overhoved), men er det også lidt en provokationshanfling fra din side.? Når du kender hans holdning….

Det er slet ikke for at provokere ham. 
Jeg mener bare, at jeg skal have lov til at gå i det tøj jeg godt kan lide. Han mødte mig trods alt tilbage i 2006 og siden da har min stil ændret sig til det pænere vil jeg mene. 

Anmeld Citér

21. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder godt nok træls af ham. Men det er kun bukser han har et problem med? Ikke at det retfærdiggører noget, men kan det være du har en cameltoe i bestemte bukser, som han bliver pinlig berørt over?

Ikke kun bukser. Generelt tøj og hvis jeg ikke har makeup på. Sko kan det også godt være. Og mit hår hvis hestehalen er sat for højt op…

Anmeld Citér

21. marts 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Ikke kun bukser. Generelt tøj og hvis jeg ikke har makeup på. Sko kan det også godt være. Og mit hår hvis hestehalen er sat for højt op…

Ej stop!   Det er da et rødt flag det der. Kræver nok en alvorlig og ærlig snak. Han skal da ikke kontrollere dig på den måde. Jeg kunne måske forstå hvis det var et par bukser(ikke hans reaktion).. men det der lyder grænseoverskridende. 

Anmeld Citér

21. marts 2024

Anonym

Måden det kommer til udtryk for her i tråden lyder det som om at din mand ser dig som grim/tyk - og du vil ikke ændre noget fordi ingen skal bestemme over dig. 

Har det altid været sådan? 
Har I talt om det eller er det blevet sådan en lidt ond spiral af en kamp? 

Det virker bare som om der er mere end “bare” tøjet. 

Min mand er på INGEN måde urimelig, synes jeg. Men det betyder noget for ham at jeg klæder mig pænt, sætter mit hår, lægger make-up osv. 

Jeg er selv meget forfængelig, så kunne ikke drømme om at forlade hjemme uden make-up eller i joggingbukser. 

Jeg er glad for at min mand er ærlig når han siger at en kjole eller et par bukser ikke sidder godt på mig. Jeg er en str. s-m, men mest medium og vejer 10 kg. for meget. 

Jeg spørger også selv hvad han synes om det tøj jeg har købt. Ikke at han SKAL bestemme hvad jeg skal have på, men hvis han ikke synes om det har jeg da heller ikke lyst til at have det på. 

Ligeledes gør min mand det samme - altså clearer at jeg synes om hans tøj. 

Ingen os dikterer hvad den anden skal, men har en klar forventning om at “tage sig godt ud.” 

Anmeld Citér

21. marts 2024

Panther

Profilbillede for Panther
IenFart skriver:

Når man på den måde bliver kritiseret for sit tøj med begrundelse at man ser tyk ud og ikke lever op til en standard, så er det da der man skal sætte hælene i. Jeg ville også føle mig stærkt provokeret og tage det grimmeste tøj på jeg overhovedet kunne finde.

Jeg tror måske, at Tullebadulle (og jeg selv) tænkte, at der simpelthen måtte ligge mere bag, hvis verden falder sammen over et par bukser. Fordi det virker så vanvittigt og ude af proportioner. Men når det åbenbart også er alt muligt andet, så er det jo selvfølgelig dybt fornedrende opførsel fra hans side!

Anmeld Citér

21. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville aldrig tolerere sådan en opførsel. I er to selvstændige, voksne individer og skal respektere hinanden som sådan. 

Det tyder, ligesom overdreven forfængelighed på egne vegne,  på en alarmerende mangel på selvværd, når man opfatter sin partners udseende som noget, der skal valideres af andre, så man selv “får point” for at være sammen med ham/hende. 

Og ærligt talt: Størstedelen af omgivelserne er  bedøvende ligeglade med, hvordan andre mennesker klæder sig, sætter håret, om de bruger makeup eller ej. Det er så inderligt ligegyldigt. 

Anmeld Citér

22. marts 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det lyder som en ganske aparte opførsel, som jeg ikke ville acceptere fra nogen, slet ikke min partner. Det er ganske nedbrydende og virker i min optik enten som en mand med meget forskruede værdier, eller om en mand med meget lille selvværd - eller begge dele. 

Tankeeksperiment: Ud over at du selvfølgelig selv bestemmer dit tøj, hvad ville der så i følge ham være konsekvensen af at du tog på i vægt? Altså ikke “bare” så tyk ud i bestemte bukser, men reelt var tyk. Måtte du så ikke komme med udenfor en dør?

En meget vigtig faktor for mig i det du beskriver - ud over at holde fast i at andres vrangforestillinger ikke skulle nedbryde mine tanker om mig selv, var at mine børn aldrig nogensinde skulle være vidne til det du beskriver? Hvad tænker han at det lærer dem om deres egne kroppe? Om deres mor? Om respekten i et sundt parforhold? Jeg kunne blive ved - det ville formentlig være en dealbreaker for mig, hvis ikke han kom tilbage med en kæmpe undskyldning og lovede at det aldrig gentog sig. Jeg vil ikke omgås den slags giftighed.

Anmeld Citér

22. marts 2024

Cerenia

Sikke en måde han nedbryder dit selvværd på. Der er ingen respekt, omsorg eller kærlighed for dig i de her situationer. At lige frem afvise dig og udelukke dig fra ham er nok også en af de værste ting man kan gøre mod andre mennesker. Altså udelukkelsen. Uanset årsagen. Han accepterer ikke dig! 
man kan godt være uenig med ens kærestes tøj, men det kan tackles på så mange måder og jeg mener iøvrigt ikke at andre skal diktere hvad man har på af tøj eller straffe en hvis man ikke kan lide det.

Jeg ville ikke engang date en som talte sådan om mit tøjvalg. 
Husk at respekter dig selv og din egen kærlighed. 
Han lyder giftig og kontrollerende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.