Hello Fresh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2024

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Det vil jeg foreslå min bedre halvdel om vi ikke kunne prøve det.

Behøver du at spørge om lov?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Behøver du at spørge om lov?

Det kommer vel an på om man er fælles og madlavning/udgifter/handle dertil? 

Anmeld Citér

21. marts 2024

Anonym

Det kommer vel an på om man er fælles og madlavning/udgifter/handle dertil? 

Nej det synes jeg ikk. Hvis man er fælles om tingene må man vel godt prøve noget af uden at holde møde om det og få den andens accept. Ligesom hvis jeg har lyst til at lave kylling i karry på onsdag, behøver jeg ikke spørge min mand om lov. Og vi er vel og mærke fælles om tingene.

men kan da godt se at det kan være nødvendigt hvis man sidder sammen hver uge i samråd  og lægger planer ned til mindste detalje om hvad man skal spise og hvad der skal købes ind.. 

Anmeld Citér

21. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Nej det synes jeg ikk. Hvis man er fælles om tingene må man vel godt prøve noget af uden at holde møde om det og få den andens accept. Ligesom hvis jeg har lyst til at lave kylling i karry på onsdag, behøver jeg ikke spørge min mand om lov. Og vi er vel og mærke fælles om tingene.

men kan da godt se at det kan være nødvendigt hvis man sidder sammen hver uge i samråd  og lægger planer ned til mindste detalje om hvad man skal spise og hvad der skal købes ind.. 

Jeg ville nu også snakke med min mand om det, eller nødvendigvis fordi jeg synes jeg skulle have lov men mere, men at jeg havde tænkt på at gøre det her, hvad han synes. 

Men vi snakker også hver weekend om hvad vi skal have at spise i løbet af ugen, jeg siger hvad jeg godt kunne tænke mig og hvad han gerne vil have, så bliver vi enige om hvem der laver hvad og sørge for der altid er fisk iblandt. Vi sætter os ikke ned og holder stormøde, men snakker bare om det i løbet af dagene så jeg kan handle mandag.

Det er jo forskelligt hvordan man gør det og det fungerer for os.

Anmeld Citér

22. marts 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Mon ikke du overfortolker lidt på hvad TS skrev. Hun har aldrig skrevet, at hun skulle bede manden om lov eller der skulle holdes møde, blot at hun ville snakke med ham. 
Hos os er det primært min mand, der handler dagligvarer, så hvis jeg fik en ny ide til maden, så ville jeg da også snakke med ham om den/fortælle ham om den som en almindelige kommunikation mellem to voksne, der har en hverdag sammen. Det er ikke det samme som at skulle spørge om lov. Jeg kan frit lave en madplan og en indkøbsliste, som han så handler efter, hvis det er det. 

Anmeld Citér

22. marts 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Jeg tænker ikke, at det handler om at "få lov" men den ganske almindelig samtale om fællesskabet i familien. Det samme gør sig gældende hvis man betaler for et nyt abonnement som streamingtjeneste eller en ny tlf på afbetaling. Men vi behøver ikke være enige. Jeg ved bare, at i det her tilfælde ville jeg snakke med manden om det og høre hans mening.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.