Omsorgsgiver skriver:
Jeg forstår bare ikke hvorfor det hver måned skrider med beløbet. Måske I kan gennemskue det.
-Vi handler alt hvad vi kan ind fra Rema. Det vi ikke kan få i Rema handler vi i Føtex
- Handler hver søndag ind til hele den kommende uge med dagligvarer og aftensmad til og med onsdag. Onsdag handler jeg så igen til resten af ugen hvad vi skal bruge til aftensmad til og med lørdag. Fredag handler jeg til slik og hygge til weekenden.
- Vi laver madplan
-Jeg tjekker fryseren og skuffer og skabe for hvad vi kan bruge.
-Når smør, marmelade og majonaise er på tilbud køber jeg stort ind af det.
-Når der er varer med gule priser (nedsat) køber jeg det hvis jeg ved det et noget vi bruger.
-Hvis jeg har fri om fredagen bager jeg kage til eftermiddagskaffen/hygge. Ellers køber jeg ved bageren.
-Vi sparer på alt brød, burgerboller osv, da min kæreste kan få det gratis gennem sit arbejde.
Hvad gør jeg forkert?
Det er jo ikke nødvendigvis fordi du gør noget forkert
Hvor mange er i, hvad er jeres budget og hvor meget skroder det?
Ud fra hvad du beskriver her, handler du faktisk op mod 4 dage om ugen, 5 hvis du både skal til bager og i føtex 
Prøv i 2 mdr at gem alle kvitteringer. Og lav så et skema evt i excel hvor du deler det op i kategorier som "kød, mejeri, grønt, konserves, køl, frost, snacks, fastfood (frysepizza osv herunder)" det kan være en øjenåbner. Har selv gjort det og opdagede at vi faktisk brugte næsten 400 kr alene på ost om måneden! Jeg kan afsløre at den post stort set er væk nu..
Ifht gule mærker opdagede jeg selv at jeg ofte fandt mange gode tilbud der, men det var med til at holde vores kødforbrug kunstigt oppe. Altså hvis jeg lukkede øjnene for tilbud osv, så ville jeg slet ikke planlægge så mange måltider med kød. Så på den måde var det er skult "impulskøb" ja man sparer penge ifht normalprisen -men det er måske penge du ikke ellers ville have brugt hvis du havde planlagt hjemmefra, giver det mening?
På den måde kan man blive snydt til at tro man gør et godt indkøb.
Ifht slik/kage osv. Det er luksus. Det kan bedre reguleres hvis man, når man lægger madplan, også planlægger at man i weekenden kun køber et pose chips og én pose slik. Hvis jeg handler slik i weekenden kan jeg nemt bruge 200 kr, men handler jeg ugen før, bruger jeg ikke noget nær det samme 
Og ja det kan være kedeligt at planlægge så stramt, men der hvor man virkelig sparer er ved at acceptere "øv det har vi ikke/har vi glemt at handle/har vi ikke nok af, så må det vente til næste uge"