Hello Fresh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Omsorgsgiver skriver:

Jeg forstår bare ikke hvorfor det hver måned skrider med beløbet. Måske I kan gennemskue det.

-Vi handler alt hvad vi kan ind fra Rema. Det vi ikke kan få i Rema handler vi i Føtex

- Handler hver søndag ind til hele den kommende uge med dagligvarer og aftensmad til og med onsdag. Onsdag handler jeg så igen til resten af ugen hvad vi skal bruge til aftensmad til og med lørdag. Fredag handler jeg til slik og hygge til weekenden.

- Vi laver madplan

-Jeg tjekker fryseren og skuffer og skabe for hvad vi kan bruge.

-Når smør, marmelade og majonaise er på tilbud køber jeg stort ind af det. 

-Når der er varer med gule priser (nedsat) køber jeg det hvis jeg ved det et noget vi bruger. 

-Hvis jeg har fri om fredagen bager jeg kage til eftermiddagskaffen/hygge. Ellers køber jeg ved bageren.

-Vi sparer på alt brød, burgerboller osv, da min kæreste kan få det gratis gennem sit arbejde. 

Hvad gør jeg forkert?

I virkeligheden så tænker jeg, at det nok ikke handler om, om hvorvidt du gør noget forkert. Tingene (mad) er blevet væsentlig dyrere over de sidste år, og selvom priserne er på vej ned på noget, så er det slet ikke samme niveau, som før krisen.

At have omtrent 1.750 pr. uge, ser jeg som værende lige i underkanten, men er der ikke mere, så er det jo sådan det er. 

Hvis I ikke har råd til, at buge mere - så kan en ide måske være at se på hvilke retter I laver? Kan du lave et billigere alternativ, eller lave en ret så stor, at den ene halvdel kan fryses ned, og dermed bruges en anden dag?

Hvor meget bruger I på slik og guf til weekenden?

Føtex kan i nogen tilfælde være et dyrt alternativ til Rema, det sammen gør sig gældende ved kage ved bageren. 

Det er måske mange vitterlig små-ting som kan gøre en forskel, tilsammen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2024

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Det der med at hæve penge og så dele de 7000 kr op i 4 pga. der typisk er 4 uger på en måned har jeg også overvejet, for så ved jeg, at jeg har det beløb der er at handle for til den uge osv.

Det kan jeg i hvert fald anbefale. Jeg plejer ta have til 9 uger ad gangen(skal et stykke for at hæve og vi er kun to så jeg hæver under 7000 til de uger, vi har 700 om ugen til alt og derudover 500 om måneden til at spise uden, gå i bio mm) men jeg kan anbefale at hæve til et helt antal uger, finde ud af hvor meget I vil have om uge(ved 7000 om måneden er det ca 1600 om ugen). For ud over februar er der altid mere end 4 uger på en måned og min erfaring er i hvert fald at hvis man så har bruge alle pengene efter 28 dage, så ender man alligevel med at bruge for meget fordi man også skal have mad de sidste 3 dage. 

Bare en anbefaling. Og være opmærksom på at du kan vælge hvilke sedler og hvor mange af hver du kan hæve, sp man ikke ender med en 500 som skal deles på 4 uger.

Når jeg har været pengene, så deler jeg dem med det samme op og sætter klips på så det passer med en uge. Den dag jeg handler til ugen tager jeg pengene i min pung og de er så der(det er mig der handler det meste hos os). Hvis der er noget tilbage når ugen er omme, bliver de gemt til sjov og ballade

Anmeld Citér

13. marts 2024

MP5769

Profilbillede for MP5769

Jeg forstår bare ikke hvorfor det hver måned skrider med beløbet. Måske I kan gennemskue det.

-Vi handler alt hvad vi kan ind fra Rema. Det vi ikke kan få i Rema handler vi i Føtex

- Handler hver søndag ind til hele den kommende uge med dagligvarer og aftensmad til og med onsdag. Onsdag handler jeg så igen til resten af ugen hvad vi skal bruge til aftensmad til og med lørdag. Fredag handler jeg til slik og hygge til weekenden.

- Vi laver madplan

-Jeg tjekker fryseren og skuffer og skabe for hvad vi kan bruge.

-Når smør, marmelade og majonaise er på tilbud køber jeg stort ind af det. 

-Når der er varer med gule priser (nedsat) køber jeg det hvis jeg ved det et noget vi bruger. 

-Hvis jeg har fri om fredagen bager jeg kage til eftermiddagskaffen/hygge. Ellers køber jeg ved bageren.

-Vi sparer på alt brød, burgerboller osv, da min kæreste kan få det gratis gennem sit arbejde. 

Hvad gør jeg forkert?

Prøv at gemme kvitteringerne på alt I køber i nogle uger og kig på hvad I har brugt pengene på i løbet af de forskellige uger. For det er svært for os at sige hvor I kan ændre noget når man ikke præcis ved hvad I bruger på penge og hvilke fornødenheder I prioritere at have i hverdagen.

Jeg er fx i gang med et større vægttab, og jeg kunne se det på vore økonomi da jeg skar ned på slik og kager i weekenden samt snaks i hverdagen. Den lille ting man kan finde på at købe på vej hjem eller sidde med om aftenen(det ved jeg selvfølgelig ikke om I gør). Men også hvis man køber kaffe på cafe eller på vejen har det stor betydning. Spiser man mad i kantinen elelr har man madpakke med. Ikke sagt at noget af det er forkert og hvis man vil det skla man gøre det, så længe man er opmærksom på hvad det koster mm.

Vi prioriterer fx at få fisk to gange om ugen, og det er også fx laks og torsk, ikke kun det aller billigste, da det er ekstra vigtigt for vores begges helbred og vi elsker fisk.

Det et bare en ting man kan kigge på, men der er mange andre muligheder, hvilken type kæde spiser man, køber man det på tilbud og fryser ned, spæder man op med grøntsager, linser og bønner i de retter man kan, evt lasagne, kødsovs, chili con carne, frikadeller mm 

Anmeld Citér

13. marts 2024

Anonym

Unicorn1 skriver:

Som de andre siger, så er måltidskasser for dem, som har MANGE penge/luft i budgettet til det, da det er vanvittigt dyrt..

Igen som de andre siger: det der virker er at lave madplan og overholde den.. Ikke skride i den, fordi man ikke lige gider lave mad/spise det, der står på listen.. 

Og så evt. Køb nogle af de kødpakker og/eller 2good2go, som mange har.. 

Vi er 2 voksne og 2 børn, hvoraf det ene er blebarn, samt en kat..

Vi har sat 6700 kr. Af til mad, diverse og kattemad.. Vi køber friske grøntsager, dyre shampoo (min kæreste skal bruge en speciel mod psoriasis fx), dyre tandpasta, godt toiletpapir og køkkenrulle, knorr's bouillon osv., og vi har penge tilbage hver måned nu, efter vi er begyndt at holde os til madplanen, købe kødpakker og købe morgenbrød fra cirkel K's 2good2go.. Og vores normale indkøbssted er Superbrugsen.. Vi sparer endnu mere, hvis vi bruger Rema ..

Så det kan godt lade sig gøre, hvis man tænker sig om og kun køber det, som man skal have..

Blot nysgerrig - hvorfor køber i dyre shampoo og tandpasta? Behøver en hund/kat virkelig det?

Anmeld Citér

13. marts 2024

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Blot nysgerrig - hvorfor køber i dyre shampoo og tandpasta? Behøver en hund/kat virkelig det?

Jeg tror du har læst den forkert. Jeg tror ikke, at det er shampoo og tandpasta til dyr, der menes, men i stedet at de køber en dyr shampoo/tandpasta

Anmeld Citér

13. marts 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Haha ja sorry fik skrevet det lidt forkert .. Altså det er et dyrt mærke til ham og et dyrt mærke til mig.. Jeg bruger fx respons, fructis eller tresemme i shampoo, og colgate i tandpasta.. 

Min kæreste bruger sensodyne i tandpasta og frisørens shampoo.. Altså alle sammen de dyre mærkevarer

Anmeld Citér

13. marts 2024

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Vi sparer penge og tid. Der er ingen impulskøb for os, og ved altid at have lidt ekstra ris og grøntsager, så kan jeg tit lave større portioner og dermed også have til madpakke. 

Det at vi sparer tid vægter højt for mig. Jeg skal ikke handle ind, skal ikke lave madplaner og ved hvad der skal laves af mad. Jeg kørte tit i de samme retter når jeg selv skal finde på retter og det slipper jeg for her. 

Ja, vi kunne spare penge ved at lave madplaner og handle ind i flere butikker, men det syntes jeg ikke tiden er til. Og jeg "gider" ikke handler i flere butikker. Handler i Superbrugsen, der kan jeg få alt hvad vi skal bruge. 

Men fra tidligere sparer vi penge ved ikke at handle flere gange om ugen.

Minus er at udvalget er lidt trivielt. Men så holder vi pause og kommer tilbage igen. 

Der er aldrig mangler i de kasser vi får, har kørt med det i flere år. 

Anmeld Citér

13. marts 2024

Orkide321

Det er nok den dyreste løsning i har valgt med måltidskasser.. �� 

jeg vil anbefale at i får oprettet en konto til kun mad og har et kort hertil. Så kan I nemt styre jeres forbrug til mad/dagligvare og husholdning(rengøring, toiletpapir mm.) 

derudover kan jeg virkelig anbefale at i benytter jer af madplanen “mad for fattigrøve” der er mange penge at spare. Plus nøjes med at handle en gang om ugen. 

hvor mange er I derhjemme? 

Anmeld Citér

13. marts 2024

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Orkide321 skriver:

Det er nok den dyreste løsning i har valgt med måltidskasser.. �� 

jeg vil anbefale at i får oprettet en konto til kun mad og har et kort hertil. Så kan I nemt styre jeres forbrug til mad/dagligvare og husholdning(rengøring, toiletpapir mm.) 

derudover kan jeg virkelig anbefale at i benytter jer af madplanen “mad for fattigrøve” der er mange penge at spare. Plus nøjes med at handle en gang om ugen. 

hvor mange er I derhjemme? 

Madkonto har vi allerede.

Altså på de kasser sparer vi nogle penge. Og efter det, så har vi regnet ud, at vi kommer til at bruge omkring 3600 kr. i måneden med 5 måltider hver uge fra dem. Syntes ikke det lyder så dyrt…. 

Årstiderne er da dyrere?? 

Anmeld Citér

13. marts 2024

Orkide321

Omsorgsgiver skriver:

Madkonto har vi allerede.

Altså på de kasser sparer vi nogle penge. Og efter det, så har vi regnet ud, at vi kommer til at bruge omkring 3600 kr. i måneden med 5 måltider hver uge fra dem. Syntes ikke det lyder så dyrt…. 

Årstiderne er da dyrere?? 

Ofte så køber man lige noget andet, så er det ikke godt nok det der er i madboksen osv.. 

det ER en dyr løsning. 

sikkert at årstiderne er dyre, det ved jeg ikke? 

men noget må du jo bruge ualmindelig mange penge på. 

vi er 2 herhjemme, sætter 4.000kr af inkl. Take Away som er 3-4 gange om måneden. Og handler hver søndag. Her rækker pengene da og vi spare ikke? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.