Omsorgsgiver skriver:
Jeg forstår bare ikke hvorfor det hver måned skrider med beløbet. Måske I kan gennemskue det.
-Vi handler alt hvad vi kan ind fra Rema. Det vi ikke kan få i Rema handler vi i Føtex
- Handler hver søndag ind til hele den kommende uge med dagligvarer og aftensmad til og med onsdag. Onsdag handler jeg så igen til resten af ugen hvad vi skal bruge til aftensmad til og med lørdag. Fredag handler jeg til slik og hygge til weekenden.
- Vi laver madplan
-Jeg tjekker fryseren og skuffer og skabe for hvad vi kan bruge.
-Når smør, marmelade og majonaise er på tilbud køber jeg stort ind af det.
-Når der er varer med gule priser (nedsat) køber jeg det hvis jeg ved det et noget vi bruger.
-Hvis jeg har fri om fredagen bager jeg kage til eftermiddagskaffen/hygge. Ellers køber jeg ved bageren.
-Vi sparer på alt brød, burgerboller osv, da min kæreste kan få det gratis gennem sit arbejde.
Hvad gør jeg forkert?
I virkeligheden så tænker jeg, at det nok ikke handler om, om hvorvidt du gør noget forkert. Tingene (mad) er blevet væsentlig dyrere over de sidste år, og selvom priserne er på vej ned på noget, så er det slet ikke samme niveau, som før krisen.
At have omtrent 1.750 pr. uge, ser jeg som værende lige i underkanten, men er der ikke mere, så er det jo sådan det er.
Hvis I ikke har råd til, at buge mere - så kan en ide måske være at se på hvilke retter I laver? Kan du lave et billigere alternativ, eller lave en ret så stor, at den ene halvdel kan fryses ned, og dermed bruges en anden dag?
Hvor meget bruger I på slik og guf til weekenden?
Føtex kan i nogen tilfælde være et dyrt alternativ til Rema, det sammen gør sig gældende ved kage ved bageren.
Det er måske mange vitterlig små-ting som kan gøre en forskel, tilsammen?