Hello Fresh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.486 visninger
45 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. marts 2024

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Vi har lige bestilt den første kasse herhjemme og jeg er spændt på at se, om vi kan spare nogle penge, da vi, læs jeg har svært ved at få pengene til at slå til. Vi sætter 7000 kr af hver måned til forbrug. 
Hvad er jeres erfaringer? Har det sparet jer for penge??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Absolut ikke ..

De gange vi har haft måltidskasser har været de perioder hvor vi har brugt aller flest penge faktisk. Og vi har prøvet mange steder. Det eneste, der har virket er selv at lave madplan til en uge af gangen, tracke vores forbrug og kun handle ind én gang ugentligt. De uger hvor vil "liiige" glemmer noget  og handler igen, skrider budgettet. Der er SÅ mange fristelser i butikkerne så det bedste er at undgå dem så meget som muligt i hvert fald hjemme hos os

Anmeld Citér

13. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Omsorgsgiver skriver:

Vi har lige bestilt den første kasse herhjemme og jeg er spændt på at se, om vi kan spare nogle penge, da vi, læs jeg har svært ved at få pengene til at slå til. Vi sætter 7000 kr af hver måned til forbrug. 
Hvad er jeres erfaringer? Har det sparet jer for penge??

Det har bestemt ikke sparet os for penge - vi var på ordningen et halvt års tid, og det var altså nogle dyre måltider. Til gengæld var der andre fordele - hurtig madlavning, nye ideer, intet madspild etc. 
Vi stoppede, da det blev for dyrt til, at vi syntes, det var ok, og da vi efterhånden også fandt det lidt ensformigt. 

Anmeld Citér

13. marts 2024

Anonym

Vi har ikke prøvet måltidskasser netop pga økonomien, jeg er nyuddannet og min mand i lærer, så det er ikke meget at gøre godt med. Det vi har fundet som virker bedste er at lave madplaner og handle en gang om ugen(nogle gange to hvis vi skal bruge nogle grøntsager senere på ugen som ikke holde super godt). Og så hæver vi penge til en måned eller to af gangen, men i sedler så vi kan dele det op på ugebasis. På den måde synes vi at vi har mere styr på hvor meget vi bruger, fordi det bliver mere synligt end når det bare er tal i en app som ændres.

Vi laver også mad til to dage af gangen, både fordi det sparer tid, men også fordi det er meget få pakninger som passer til at lave mad til to personer, så det er billigere at lave til flere dage ad gangen.

Anmeld Citér

13. marts 2024

Anonym

Det har heller ikke sparet os noget ikke engang i tid

Vi prøvede netop hellofresh. Super fint at prøve nogle nye opskrifter og råvarer, vi har også gemt de opskrifter vi fik gennem hellofresh MEN, som er et kæmpe MEN…vi har fået leveret måltidskasser 3 gange. Alle 3 gange manglede der flere råvarer og den første gang, leverede de på en helt anden gade end hvor vi bor. Ved alle de fejl de har lavet, har jeg fået “point”/penge sat ind på min “konto” i deres app, som kan bruges når man køber næste måltidsboks. Det er så den erstatning, man får for bøvlet med at dokumentere og kontakte kundeservice og gøre opmærksom på deres fejl. For derefter at skulle ud og handle de manglende råvarer

Men jeg håber virkelig, at din oplevelse bliver bedre

Anmeld Citér

13. marts 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Som de andre siger, så er måltidskasser for dem, som har MANGE penge/luft i budgettet til det, da det er vanvittigt dyrt..

Igen som de andre siger: det der virker er at lave madplan og overholde den.. Ikke skride i den, fordi man ikke lige gider lave mad/spise det, der står på listen.. 

Og så evt. Køb nogle af de kødpakker og/eller 2good2go, som mange har.. 

Vi er 2 voksne og 2 børn, hvoraf det ene er blebarn, samt en kat..

Vi har sat 6700 kr. Af til mad, diverse og kattemad.. Vi køber friske grøntsager, dyre shampoo (min kæreste skal bruge en speciel mod psoriasis fx), dyre tandpasta, godt toiletpapir og køkkenrulle, knorr's bouillon osv., og vi har penge tilbage hver måned nu, efter vi er begyndt at holde os til madplanen, købe kødpakker og købe morgenbrød fra cirkel K's 2good2go.. Og vores normale indkøbssted er Superbrugsen.. Vi sparer endnu mere, hvis vi bruger Rema ..

Så det kan godt lade sig gøre, hvis man tænker sig om og kun køber det, som man skal have..

Anmeld Citér

13. marts 2024

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Øv, ha ha! Shit man! Og her troede vi at det ville gøre noget godt for vores madbudget! Hmm….

Anmeld Citér

13. marts 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi kørte med Coops måltidskasser i en periode. Samme oplevelse som andre. Det gav inspiration til madplaner, men der er intet sparet ved det.

Anmeld Citér

13. marts 2024

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Jeg forstår bare ikke hvorfor det hver måned skrider med beløbet. Måske I kan gennemskue det.

-Vi handler alt hvad vi kan ind fra Rema. Det vi ikke kan få i Rema handler vi i Føtex

- Handler hver søndag ind til hele den kommende uge med dagligvarer og aftensmad til og med onsdag. Onsdag handler jeg så igen til resten af ugen hvad vi skal bruge til aftensmad til og med lørdag. Fredag handler jeg til slik og hygge til weekenden.

- Vi laver madplan

-Jeg tjekker fryseren og skuffer og skabe for hvad vi kan bruge.

-Når smør, marmelade og majonaise er på tilbud køber jeg stort ind af det. 

-Når der er varer med gule priser (nedsat) køber jeg det hvis jeg ved det et noget vi bruger. 

-Hvis jeg har fri om fredagen bager jeg kage til eftermiddagskaffen/hygge. Ellers køber jeg ved bageren.

-Vi sparer på alt brød, burgerboller osv, da min kæreste kan få det gratis gennem sit arbejde. 

Hvad gør jeg forkert?

Anmeld Citér

13. marts 2024

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Vi har ikke prøvet måltidskasser netop pga økonomien, jeg er nyuddannet og min mand i lærer, så det er ikke meget at gøre godt med. Det vi har fundet som virker bedste er at lave madplaner og handle en gang om ugen(nogle gange to hvis vi skal bruge nogle grøntsager senere på ugen som ikke holde super godt). Og så hæver vi penge til en måned eller to af gangen, men i sedler så vi kan dele det op på ugebasis. På den måde synes vi at vi har mere styr på hvor meget vi bruger, fordi det bliver mere synligt end når det bare er tal i en app som ændres.

Vi laver også mad til to dage af gangen, både fordi det sparer tid, men også fordi det er meget få pakninger som passer til at lave mad til to personer, så det er billigere at lave til flere dage ad gangen.

Det der med at hæve penge og så dele de 7000 kr op i 4 pga. der typisk er 4 uger på en måned har jeg også overvejet, for så ved jeg, at jeg har det beløb der er at handle for til den uge osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.