Mødregruppe - var/er du fan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej
Darling skriver:

Det gør "underviseren" vi blev delt op i hold øst og vest

Smart

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2024

L1232

Profilbillede for L1232
Flnad84 skriver:

Må jeg spørge hvor gammel du var med den første? 
jeg var 21 og kom i mødregruppe med to på 35, een på 30 og een på 27. Vi var alle førstegangsmødre men jeg syntes alligevel det var sådan liiidt mærkeligt. 

Det ikke mig der har skrevet, men jeg blev mor som 21 årig og blev sat i ung mødregruppe..

Det var desværre ikke mig da jeg kom i en gruppe med 3 mødre som ikke havde den samme støtte og ressourcer som mig.

Det hele var bare så underligt, desværre.

Og havde jeg haft muligheden havde jeg nok valgt den “normale” mødregruppe, som min sundhedsplejeske sagde

Anmeld Citér

30. januar 2024

L1232

Profilbillede for L1232
L1232 skriver:

Det ikke mig der har skrevet, men jeg blev mor som 21 årig og blev sat i ung mødregruppe..

Det var desværre ikke mig da jeg kom i en gruppe med 3 mødre som ikke havde den samme støtte og ressourcer som mig.

Og havde jeg haft muligheden havde jeg nok valgt den “normale” mødregruppe, som min sundhedsplejeske sagde

Og når jeg mener støtte og recourser så dårlig økonomi, ingen støtte fra familie og “alenemødre” for det meste.

Jeg var desværre et andet sted, med en super støttende mand, nybygget hjem, og rigtige gode familieforhold. Da vi mødtes var sundhedsplejesken også til stede og lavede aktiviteter med børnene vi sang osv. men meget af vores samtaler gik ud på hvor hårdt de havde detkunne nærmest blive lidt halvdeprimeret når jeg kom hjem, for jeg havde det faktisk godt….

Så synes også at sundhedsplejeskerne skal bedømme hvor man er og hvordan man er før man kan sætte en gruppe sammen.

Nu er jeg gravid med nr. 2 og jeg håber inderligt at jeg kommer i en gruppe hvor jeg kan være mig selv.

Anmeld Citér

30. januar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har været i tre forskellige grupper:

Første gruppe fungerede ikke rigtigt. Vi boede alle langt fra hinanden, og der var en meget dominerende type iblandt, som bestemte sig for at den ene mor skulle fryses ud af gruppen. Selvsagt ikke særlig rart at være en del af. Men der var to andre mødre som jeg mødtes med på tomandshånd i en tid efter til fx svømmehal eller en gåtur med barnevognen. De flyttede dog begge til den anden ende af landet, og vi har ikke holdt kontakt efter. 

Anden gruppe var super god. Vi var alle det samme sted i livet, havde alle to børn og boede tæt på hinanden. Dog kom corona i vejen, og derefter startede vi på arbejde og sås derefter kun ind imellem i weekenden. Vi har næsten alle fået tre børn, og det har sat en stopper for at ses alle regelmæssigt. Men jeg ses stadig med den ene, og vi har det så hyggeligt sammen. 

Tredje gang har været ok. Jeg er den eneste med flere børn, men det gør mig ikke så meget. Vores børn er ca et år gamle, og vi ses ind imellem. 

Vi har alle gange gjort det sådan at den der lægger hus til, sørger for morgenbrød. 

Jeg synes det er dejligt at have en fast ting i kalenderen, når det nu godt kan blive lidt ensomt på barsel. Og man finder jo nemt noget at snakke om selv om man ikke nødvendigvis har noget til fælles med en flok fremmede kvinder. 

Jeg synes ikke det har været svært at komme ud med baby eller arrangere. De andre ved jo godt at punktlighed er ikke-eksisterende med en baby

Anmeld Citér

31. januar 2024

Flnad84

L1232 skriver:

Jeg fik min første i 2006 - der er nok lavet meget om siden ifht sammesætning. Jeg var igang med uddannelse til pædagog (manglede eet semester), min kæreste var i butikslære og vi boede til leje. De andre andre faste jobs (bl.a. læge, arkitekt, gymnasielærer)og havde eget hus… så jeg var lidt “udenfor” men på ingen måde “sårbar” - fik stor ros fra starten af sundhedsplejersken så måske har det spillet ind, men jeg tror mest på man ikke rigtigt gjorde det dengang. 
men synes da helt sikkert man skal kigge på den enkelte gravide/mor/familie…

Anmeld Citér

1. februar 2024

Mt_2020

Har kun været i en gruppe og vi var tre der holdte ved. Vi havde tre andre inde som hurtigt stoppede igen. Men vi mødtes fast en gang om ugen, og så var vi også på cafe og i baby bio. Snakker ikke som sådan med dem mere her 5 år efter snart. Men vi skriver lidt sammen på Facebook.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.