Jeg har været i tre forskellige grupper:
Første gruppe fungerede ikke rigtigt. Vi boede alle langt fra hinanden, og der var en meget dominerende type iblandt, som bestemte sig for at den ene mor skulle fryses ud af gruppen. Selvsagt ikke særlig rart at være en del af. Men der var to andre mødre som jeg mødtes med på tomandshånd i en tid efter til fx svømmehal eller en gåtur med barnevognen. De flyttede dog begge til den anden ende af landet, og vi har ikke holdt kontakt efter.
Anden gruppe var super god. Vi var alle det samme sted i livet, havde alle to børn og boede tæt på hinanden. Dog kom corona i vejen, og derefter startede vi på arbejde og sås derefter kun ind imellem i weekenden. Vi har næsten alle fået tre børn, og det har sat en stopper for at ses alle regelmæssigt. Men jeg ses stadig med den ene, og vi har det så hyggeligt sammen.
Tredje gang har været ok. Jeg er den eneste med flere børn, men det gør mig ikke så meget. Vores børn er ca et år gamle, og vi ses ind imellem.
Vi har alle gange gjort det sådan at den der lægger hus til, sørger for morgenbrød.
Jeg synes det er dejligt at have en fast ting i kalenderen, når det nu godt kan blive lidt ensomt på barsel. Og man finder jo nemt noget at snakke om selv om man ikke nødvendigvis har noget til fælles med en flok fremmede kvinder.
Jeg synes ikke det har været svært at komme ud med baby eller arrangere. De andre ved jo godt at punktlighed er ikke-eksisterende med en baby
Anmeld
Citér