*.* skriver:
Jeg forstår godt du kan føle behov for at sige enten eller til ham, og at dit ultimatum ikke bunder i du ønsker at fratage ham børnene eller han skal vælge mellem dig og børnene, men det ville faktisk give rigtig god mening når der er så dårligt et samarbejde at der kom ro i børnenes hverdag og de havde en mere fast base. Kan sagtens se du mener det godt og faktisk har lagt noget tanke i hvad der også kunne være bedst for børnene på sigt.. men da det ikke er dine børn kan du desværre ikke tillade dig at blande dig på nogen måde.
Når det har stået på så mange år med dårligt samarbejde vil det næppe ændre sig, og det er frygteligt synd for børnene.
men kan også forstå du ikke kan holde ud at være i det, selvom det er fra sidelinjen er det da super drænende! Blev helt mentalt udmattet bare af at læse det for man tænker jo straks hvorfor? Hva med børnene? Ku de ikk bare..?
Jeg kan ikke sige hvad du skal gøre, men personligt var jeg gået. Havde hverken ønsket at være en del af det (selv ikke på sidelinjen) eller at bo med den ballade i hjemmet med mine egne børn der også til at se splitting, diskussioner mellem de to voksne og frustrationer fra både børn og deres far.
jeg ville opleve det som at jeg og mine børn var bedre tjent med at komme videre, eventuelt hvis muligt stadig være venner så du kan støtte og lytte i det omfang du magter. Men forhold, flytte sammen osv ville ikke fungere for mig..
du siger også jeres forhold ikke rykker sig, og det er jo klart når din partner er godt hængt op af eksen og børnene, underretninger og politianmeldelser.. det lyder i det hele taget utrolig Stressende… 
Ohh tak for dit skriv 
Du har nemlig fuldstændig ret, det handler netop overhovedet ikke om at jeg ikke vil børnene, eller at jeg synes far og børns relation skal ødelægges eller lign . Overhovedet.. for er der noget de 2 børn i den grad har brug for, så det virkelig at mærke at de velkommen at de er ubetinget elsket og holdt af , også at deres bonus forældre . Og at de har en tryg base, jeg har kendt dem fra de var 3, ( de er tvillinger) så jeg har selvfølgelig også fået opbygget en omsorg og interesse for deres trivsel
og vores børn har meget glæde af hinanden. Så det handler ikke om at jeg ikke kan li dem, eller i den dur , slet slet ikke . .
Men jeg synes også at de fortjener en god barndom på lige fod med mine egne børn , de skal da opleve stabilitet, omsorg , og forældre der kan tilsidesætte egne frustrationer meninger og holdninger til gavn for deres trivsel og udvikling. . Men min holdning udfra erfaring, er bare at det kan ikke lade sig gøre og slet ikke i en 7/7 ordning, da denne ordning jo i den grad indebærer at der skal være 2 fornuftige voksne til at få det til at glide .. og det kan de forældre desværre ikke .. har også nævnt overfor min kæreste at det i princippet er ligegyldigt, forstå mig ret, hvem af forældrene der for dem primært , så for "min skyld " kan det lige så godt være far der har dem mere end mor . Men det er min kæreste ikke interesseret i . Han er bange for der bare kommer endnu flere anklager og kampe så mellem dem .. derved min ide om at lade mor få dem de få dage mere , også derved forhåbentlig få skabt lidt mere ro for børnene således for de voksne ..
Men ja , jeg har ikke en dyt at skulle have sagt . Og den er bare svær at være i, specielt fordi der bare ikke er en "slut dato " og det har stået på altid . Og jeg har ikke længere lysten til at stå stand by i mit liv pga min kærestes forhold til sin ekskone
samme tid for jeg jo også dårlig samvittighed, for er ikke af den holdning at man " bare skrider " fra hinanden fordi noget er lidt svært . Men det her er bare såå forstyrrende efterhånden