Et ultimatum? Kæreste delebørn og dominerende eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna
Baby.mamma skriver:

Nej da. Formålet med et indlæg er jo, at det skal være sigende, så man kan få nogle svar. Så derfor læser jeg dét, og svarer. Hvis jeg er totalt nysgerrig og har massere af tid i mit liv, så ville jeg sidde og krænske alle svarene, hvilket jeg ikke har gjort

I stedet spildte du din tid med at svare både usympatisk og overflødigt.

TS, terapi er selvfølgelig ikke ment for at hjælpe på deres romantiske relation (du kan lige så vel være en del af det). Men selvom den "burde sidde lige i skabet", så fungerer det tydeligvis ikke for nogen af jer. Hans eks er nok også lidt træt af situationen. 

Pøj pøj med det hele.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2024

Baby.mamma

Savanna skriver:

I stedet spildte du din tid med at svare både usympatisk og overflødigt.

TS, terapi er selvfølgelig ikke ment for at hjælpe på deres romantiske relation (du kan lige så vel være en del af det). Men selvom den "burde sidde lige i skabet", så fungerer det tydeligvis ikke for nogen af jer. Hans eks er nok også lidt træt af situationen. 

Pøj pøj med det hele.

Ja, det gjorde jeg, for at hjælpe, og særligt børnene. Børnene først, altid. Men ikke alle tænker sådan, tydeligvis. 

God aften 

Anmeld Citér

21. januar 2024

Hanspige

Baby.mamma skriver:

Ja, det gjorde jeg, for at hjælpe, og særligt børnene. Børnene først, altid. Men ikke alle tænker sådan, tydeligvis. 

God aften 

Hvis du læste tråden, ville du vide at det er lige præcis hvad ts gør. Du fremstår temmelig akavet.. 

Anmeld Citér

21. januar 2024

Hanspige

Jeg har ingen gode råd. 

Jeg vil bare rose dig ts får at være så omsorgsfuld og reflekterende

Anmeld Citér

21. januar 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Baby.mamma skriver:

Nej da. Formålet med et indlæg er jo, at det skal være sigende, så man kan få nogle svar. Så derfor læser jeg dét, og svarer. Hvis jeg er totalt nysgerrig og har massere af tid i mit liv, så ville jeg sidde og krænske alle svarene, hvilket jeg ikke har gjort

Og dermed bliver ens svar ofte totalt ubrugeligt og irrelevant, fordi der er sket en udvikling i løbet af tråden, eller nogle forhold er blevet uddybet. Svarer til at høre første udsagn i en samtale mellem en flok mennesker, gå væk en tid og vende tilbage for så at kommentere - fordømmende og uvidende! - på det allerførste, der blev sagt. 
Hvis man ikke har nysgerrighed eller tid nok til at følge hele samtalen (eller tråden), kan man enten undlade at bidrage til den - derved sparer man tilmed som bonus sin dyrebare tid - eller, som minimum, svare pænt, forsigtigt og spørgende, idet man naturligt tager forbehold for, at verden ikke stod stille, mens man selv valgte det meste af samtalen fra. 

Anmeld Citér

21. januar 2024

Baby.mamma

Mor og meget mere skriver:

Og dermed bliver ens svar ofte totalt ubrugeligt og irrelevant, fordi der er sket en udvikling i løbet af tråden, eller nogle forhold er blevet uddybet. Svarer til at høre første udsagn i en samtale mellem en flok mennesker, gå væk en tid og vende tilbage for så at kommentere - fordømmende og uvidende! - på det allerførste, der blev sagt. 
Hvis man ikke har nysgerrighed eller tid nok til at følge hele samtalen (eller tråden), kan man enten undlade at bidrage til den - derved sparer man tilmed som bonus sin dyrebare tid - eller, som minimum, svare pænt, forsigtigt og spørgende, idet man naturligt tager forbehold for, at verden ikke stod stille, mens man selv valgte det meste af samtalen fra. 

Det er så skønt, at du har den mening, så husk lige selv at gøre det fremover ik  

Det bliver ikke min tilgang hver eneste gang, jeg gør det ofte, men ikke hver gang, og det er præcis som det skal være. 

Ha´ nu for pokker en fantastisk aften, og lad den ligge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.