Hvor meget tjener i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2024

Anonym

Jeg er advokatsekretær på 15. år. Er ansat på 34 timer pr. uge. Bruttolønnen er 35.800 + pension og fritvalgssaldo - så ca. 42.000 i alt før skat. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2024

Anonym

Byggeleder med 2 års erfaring. Tjener 42.000 inkl pension før skat. Arbejder ca 37 timer. 
Jeg stiger i løn hvert år i min stilling og der er også bonus ordning alt efter hvor stort overskud virksomheden har. 

jeg anser min løn som middel. 

min kæreste er specialsygeplejerske i en administrativ stilling for regionen, og tjener det samme som mig. Hans løn kan ikke stige, med mindre han får nogen særlig kvalifikations tillæg via ekstra uddannelse fx. 

Anmeld Citér

14. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle

hvad laver i til dagligt, hvor mange timer arbejder i og hvad er jeres løn? 
Jeg syntes ofte man høre om dem der tjener rigtig meget, kunne være fedt at få et nuanceret billede. 

derudover hvad ser i som en lav, ‘normal’ og høj løn?

Pædagog 30 timer. Får udbetalt ca 17.500 ��

Anmeld Citér

14. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle

hvad laver i til dagligt, hvor mange timer arbejder i og hvad er jeres løn? 
Jeg syntes ofte man høre om dem der tjener rigtig meget, kunne være fedt at få et nuanceret billede. 

derudover hvad ser i som en lav, ‘normal’ og høj løn?

Jeg er PPR psykolog (endnu ikke autoriseret) og tjener 40.600 før skat + 18% pension. Når jeg opnår min autorisation kommer jeg op på Ca 45.000 om måneden. 37 timer/uge.

Anmeld Citér

14. januar 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Ja

Der får man også lidt mere i løn end her i det mørke Jylland

Anmeld Citér

14. januar 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg ville gerne være offentligt ansat. Selvom lønnen ofte (ikke altid!) er lavere, så har jeg kendt mange, der glemmer at betalt frokostpause, løn under barsel og fx pension ikke er en selvfølge for alle

Anmeld Citér

14. januar 2024

Anonym

CKJ skriver:

Der får man også lidt mere i løn end her i det mørke Jylland

Det er selvfølgelig rigtigt. 

Anmeld Citér

14. januar 2024

Tip!

Savanna skriver:

Jeg ville gerne være offentligt ansat. Selvom lønnen ofte (ikke altid!) er lavere, så har jeg kendt mange, der glemmer at betalt frokostpause, løn under barsel og fx pension ikke er en selvfølge for alle

Der er kun løn i de første 6 mdr af ens barsel. Og det tæller fra når man går fra - dvs 8 uger før i mit fag. Den resterende tid er på barselsdagpenge.. som er ca halvdelen af ens løn udbetalt  

Jeg har pause med løn ja, men jeg kan heller ikke gå fra min arbejdsplads i min pause, jeg skal være til rådighed alle de timer jeg er på job. 
En kontor ansat kan nemt lukke for pc og hente frokost.. det kan jeg ikke. 

Anmeld Citér

14. januar 2024

Anonym

Tip! skriver:

Der er kun løn i de første 6 mdr af ens barsel. Og det tæller fra når man går fra - dvs 8 uger før i mit fag. Den resterende tid er på barselsdagpenge.. som er ca halvdelen af ens løn udbetalt  

Jeg har pause med løn ja, men jeg kan heller ikke gå fra min arbejdsplads i min pause, jeg skal være til rådighed alle de timer jeg er på job. 

Jeg ville hellere have selvbetalt frokost pause og mulighed for at skippe den og arbejde i gennem, det er lige 2,5 timer om ugen, eller bare garanteret 30 min pause

Jeg har betalt frokostpause, det er bare ikke altid jeg får den. Om onsdagen har jeg skrivetid, dvs at jeg har en time til papirarbejde, så der har jeg ikke pause. Om mandagen har jeg tidlig fri, så der er heller ikke pause. De andre dage, skal der stadig passes alarmer og børn der evt ikke vil sove, så det er langt fra altid man får sin pause.

De er desuden ikke unormalt at man må udsætte toiletbesøg osv når man er pædagog i vuggestue, man kan ikke bare lige gå fra, som hvis det bare var en computer man passede

Anmeld Citér

14. januar 2024

Anonym

Tip! skriver:

Er du helt sikker på det? Det lyder underligt og ikke normen som offentlig ansat. Graviditetsorlov har ikke noget med barselsorlov at gøre. Normalt regnes barselsorlov fra fødslen. Og ja, jeg har også selv været offentlig ansat på barsel. 

Men du har ret i, at det måske ikke er det, der gør forskellen. Alle har jo ret til den samme tid væk fra arbejdet. Hvis man har lidt kortere tid med løn som privat ansat men til gengæld tjener væsentligt mere, er det jo ikke de evt få måneder med løn vs dagpenge der skal bestemme hvor man vil arbejde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.