Tip! skriver:
Der er kun løn i de første 6 mdr af ens barsel. Og det tæller fra når man går fra - dvs 8 uger før i mit fag. Den resterende tid er på barselsdagpenge.. som er ca halvdelen af ens løn udbetalt
Jeg har pause med løn ja, men jeg kan heller ikke gå fra min arbejdsplads i min pause, jeg skal være til rådighed alle de timer jeg er på job.
En kontor ansat kan nemt lukke for pc og hente frokost.. det kan jeg ikke.
Jeg ville hellere have selvbetalt frokost pause og mulighed for at skippe den og arbejde i gennem, det er lige 2,5 timer om ugen, eller bare garanteret 30 min pause 
Jeg har betalt frokostpause, det er bare ikke altid jeg får den. Om onsdagen har jeg skrivetid, dvs at jeg har en time til papirarbejde, så der har jeg ikke pause. Om mandagen har jeg tidlig fri, så der er heller ikke pause. De andre dage, skal der stadig passes alarmer og børn der evt ikke vil sove, så det er langt fra altid man får sin pause.
De er desuden ikke unormalt at man må udsætte toiletbesøg osv når man er pædagog i vuggestue, man kan ikke bare lige gå fra, som hvis det bare var en computer man passede 
Anmeld
Citér