Hvor meget tjener i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.230 visninger
71 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2024

Anonym trådstarter

Hej alle

hvad laver i til dagligt, hvor mange timer arbejder i og hvad er jeres løn? 
Jeg syntes ofte man høre om dem der tjener rigtig meget, kunne være fedt at få et nuanceret billede. 

derudover hvad ser i som en lav, ‘normal’ og høj løn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg syntes ofte man høre om dem der tjener rigtig meget, kunne være fedt at få et nuanceret billede. 

Jeg er pædagog. Jeg har arbejdet i 1 1/2 år og er derfor på startløntrin. Min arbejdstid er 33 timer om ugen.

Jeg får ca. 18.000 kr. udbetalt. Det dækker fint mine udgifter, men ift. hvor krævende det er, synes jeg lønnen er for lav. Så jeg håber snart at den stiger- gerne ved OK24.

Anmeld Citér

13. januar 2024

Babypåvej.

Profilbillede for Babypåvej.
Anonym skriver:

Jeg er pædagog. Jeg har arbejdet i 1 1/2 år og er derfor på startløntrin. Min arbejdstid er 33 timer om ugen.

Jeg får ca. 18.000 kr. udbetalt. Det dækker fint mine udgifter, men ift. hvor krævende det er, synes jeg lønnen er for lav. Så jeg håber snart at den stiger- gerne ved OK24.

Det vil give er bedre billede med brutto løn.

jeg arbejder på plejehjem som ssa, 32 timer, hver 4. Weekend og grundløn på 30000. Tillæg for weekend kommer ud over. Så lander oftes på 31000 før skat. 

Anmeld Citér

13. januar 2024

HilliHallo

Sygeplejerske i hjemmeplejen på 32t/ugen, weekend hver 4. Uge. 

Får udbetalt ca. 18.000. 

Min mand er lærer med speciale. Arbejder fuldtid. Han får ca 26.000 udbetalt. 

Jeg ser os selv som middelklasse. 

Anmeld Citér

13. januar 2024

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg er pædagogmedhjælper på 37 timer, tjener knap 18000kr efter skat

Anmeld Citér

13. januar 2024

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg arbejder 37 timer og tjener 41.000 + pension og bonus i det private. Jeg vil dog gerne ned i tid. 

Anmeld Citér

13. januar 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Hej alle

Jeg tjener omkring 90.000 brutto (inklusive pension og goder) for en 37-timers stilling i den private sektor.
Det er selvfølgelig en løn over gennemsnittet, men jeg sætter meget af til pension.

Anmeld Citér

13. januar 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er lærer, fuldtidsansat og tjener ca. 40.000 før skat. Dertil kommer pension. 
I mine øjne er det en god - og fair - løn for en offentligt ansat med en fireårig uddannelse. Jeg kunne dog ønske mig, at startlønnen blev sat op - det er immervæk typisk i de første 5-8 år af arbejdslivet, at folk etablerer sig, køber hus, får børn osv.

Jeg ved ikke, hvad jeg vil definere som en “normal” løn, men gennemsnitlønnen for danskere er 46.972 kr. om måneden - vel at mærke inkl. pension. Det gør det jo selvfølgelig ikke til “normalt”, eftersom nogle grupper trækker gennemsnittet højt op, og andre trækker det ned. 

Anmeld Citér

13. januar 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg er kontorelev (voksen) i kommune og tjener næsten 23.000 før skat (15.400 efter skat) + 4000 i pension.. 

Min kæreste er IT-konsulent i et privat firma og tjener 45.000 før skat (28.000 efter skat) og 2000 i pension..

Vil mene, at vi ligger middel.. Ved ikke helt, hvad jeg vil mene er i den høje skala..

Anmeld Citér

13. januar 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Det synes jeg lyder af meget udbetalt jeg er også pædagog, 33 timer og arbejder på mit 13. År og derfor på slutløn. Hvad er din bruttoløn?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.