Nogen der måske kan Hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2009

Sophia'smor

Tulle28 skriver:

For lige at cleare nogle evt. misforståelser, vil jeg blot understrege at jeg ikke tvivler på om du kan klare det - overhovedet ikke. Det tror jeg heller ikke at nogle af de andre, der har været mere kristiske i deres svar gør. Det er jo ikke det, det handler om, men om at der ind imellem er en tendens til at give manden skylden for at er blevet gravid og når man efterfølgende ikke er enige i om man skal beholde barnet eller ej, skal manden bare "makke ret".

Jeg har intet andet end fuld respekt for at du vælger at få barnet i en ung alder og måske - formentlig - alene.

Held og lykke med det hele.

Knus Tulle

Tak for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

Betina88

MiMa skriver:

Som andre skriver skal der to til og du skriver også at du før har fået en abort for hans skyld, så du vidste også godt at han ikke havde lyst til det. Så jeg synes ligeså meget at det er dit eget ansvar.

For dit barns skyld, så vælg en far til dit barn som har lyst til at være far og som du kan forestille dig at skulle kunne samarbejde om forældreskab med i mange år uanset hvad der sker, ellers bliver det bare for surt.

Jeg synes at man skal tænke på det barn man sætter i verden, og jeg synes det er egoistisk kun at tænke på sig selv i den situation. Sit eget behov for at få et barn. Tænk dog på det barn der enten får en far, som ikke vil have kontakt eller som skal opleve splid imellem sin mor og far om forældreskab.

Du har livet foran dig, og skal nok få børn, men gør det på den rigtige måde - det skylder du dine børn!!!

Fuldstændig enig .. Og man burde snakke om det først end bare dyrke løst sex ..

Anmeld

3. november 2009

qp

Allerførst: tillykke med din graviditet!

Hvad du kunne haft gjort anderledes kan du jo ikke bruge til så meget lige nu når faktum er, at du er gravid hvilket så er det man må tage udgangspunkt i.

Jeg synes det er vigtigt, at du ved hvad du går ind til hvis du vælger, at blive mor alene. Du må simpelthen gøre op med dig selv, om du kan leve med, at han ikke deltager og at du dermed ikke kan stille krav til ham i forhold til barnet?

Jeg skriver dette fordi jeg tror der findes rigtig mange piger som også har valgt, at få barnet alene uden faderens accept - men når der så er gået noget tid vil de ikke helt acceptere virkeligheden for hvad den er og var, dengang de valgte, at blive enlige mødre.

Barnet vokser og bliver større - og som enlig bliver man mere og mere bevidst om behovet for en faderrolle, hvilket ofte kan resultere i, at man alligevel prøver, at påtvinge/ eller lede faderen hen i alt mulige situationer for "hvis han bare liiiige sådan og sådan, sååh kunne det jo være at....." I disse situationer ender det ofte med, at man føler sig svigtet af faderen om igen og sådan kan det fortsætte igen og igen for rigtig mange kvinder - der i sin tid traf en beslutning om, at være enlige.

Det vigtigste er, at du har noget familie omkring dig som kan hjælpe og aflaste dig engang imellem - for jeg kan godt fortælle dig, at livet som enlig mor væk fra familien er pisse hamrende hårdt!

Jeg er selv enlig mor til en 1 årig dreng og det er først gået op for mig i den sidste tid, at det faktisk er ret væsentligt at faderen er til stede i barnets liv - både som aflastning og støtte.

Faderen til mit barn har kun set ham 4 gange i hans 1årige liv - og ved du hvad? .............. - Det er jeg glad for, fordi faderen til mit barn er uværdig som far og havde jeg vidst mere dengang jeg blev gravid - så havde jeg altså valgt anderledes.

Misforstå mig ikke, jeg elsker mit barn af hele mit  hjerte og kunne ikke undvære ham nu for noget i verden - men jeg er såååh ked, af at jeg har valgt sådan et røvhul som far til mit barn idet min søn har fortjent så meget bedre.

Mit råd... tænk dig rigtig godt om

/qp

Anmeld

14. november 2009

Alína Hólm

du kan risikere at aldrig får børn hvis du fortager abort så ofte.

Anmeld

14. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

du kan risikere at aldrig får børn hvis du fortager abort så ofte.

Øhh - NEJ, det er en skrøne og ren overtro!!! Og i øvrigt en meget underlig kommentar...

Anmeld

14. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

LeaSchmidt skriver:

Hej.

Jeg står med et meget stort problem, jeg er gravid i 9+3 uge,

Men min kæreste vil på ingen måde havde barnet, Og hans søster Skriver hele tiden til mig og sviner mig til osv,

Jeg har taget en abort 1 gang før i maj måned for hans skyld,

Det værste jeg har prøvet.. Og vil bare så gerne det her, men føler ikke jeg kan gøre det imod ham, Nogen ide til hvordan jeg skal forholde mig? Eller hvad jeg skal gøre?

Har selv prøvet noget i den retning, jeg valgte dog at få barnet og har derfor ingen erfaringer med abort.
Men det du skriver, virker til at du ikke skal gøre det for hans skyld. Du skal lytte til dig selv og din krop. Og jeg synes klart det lyder til at du ikke kan få dig selv til at gøre det igen..

Så jeg vil ønske dig tillykke med maven og sige held og lykke med den lille.

Gør det dit hjerte siger, det er det der tæller!!! ikke lyt til andre, det er ikke dem det går udover...

Anmeld

14. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Rosa skriver:

Øhh - NEJ, det er en skrøne og ren overtro!!! Og i øvrigt en meget underlig kommentar...

Min læge sagde den gang at det kunne være en risiko.. Men da lægerne er ved at være gode til at udføre det arbejde nu er risikoen blevet meget mindre. Men det kan altså ske!!!

Anmeld

14. november 2009

Ox.

Astrids-mor skriver:

Min læge sagde den gang at det kunne være en risiko.. Men da lægerne er ved at være gode til at udføre det arbejde nu er risikoen blevet meget mindre. Men det kan altså ske!!!

Jeg fik det samme af vide af min læge da jeg var 19 og fik abort ...

Anmeld

14. november 2009

Trolde_mor

LeaSchmidt skriver:

memuffin/p>

Jeg har prøvet at forklare ham at jeg så gerne vil det her, men så siger han bare at jeg ødelægger hans liv, Og jeg får afvide at jeg bare er en egoist, Og hvad jeg kan tilbyde et barn osvosv, Puha det hård.

Jeg har prøvet det samme (dog ikke med min nuværende) Han svinede mig også mig, og sagde jeg ødelagde hans liv og at jeg sq da måtte tænke mig lidt om osv. osv. osv.

Jeg fik en abort.... Min nummer 2... Og jeg har fortrudt det liiiige siden. Selvom det nu er 2 år siden, savner jeg stadig, og drømmer ofte om det barn jeg ville have fået.
Kan slet ikke slippe det.

Det er tydeligt at du ikke vil have en abort - så lad vær! Som en anden bruger skriver, han har selv været med til det, og det er din beslutning, du er ikke egoist, men blot en hvis moderfølelser kommer i, hvilket er helt naturligt!!

Lyt til dig selv, og ingen anden.

Det gjorde jeg ikke, og har fortrudt det lige siden...

Anmeld

14. november 2009

LouiseNielsen

Lea har mistet babyen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.