Anonym skriver:
Hej alle.
Jeg er en mand, som har 2 små børn med min kone som jeg har været sammen med i mange år, og som jeg elsker rigtig meget.
Desværre går jeg og er trist over vores manglede sexliv. Min kone hungrer slet ikke efter at have sex med mig. Og jeg tror nogle gange, at hun kun gør det for min skyld. Jeg er holdt op med, at ligge op til noget, så vidt muligt, fordi jeg synes, at hun gør en kæmpe indsats. Jeg tror ikke at hun har overskudet til det, og måske hun ikke helt har et samme behov som mig længere. Jeg kan bare ikke forstå i mit hoved, hvorfor hun ikke har lyst til mig, når jeg har så meget lyst til hende.
Jeg synes, at jeg hjælper til så meget jeg kan. Og støtter hende så godt, som man nu kan, som en mand. Hun er bare en skide god mor, og elsker hende rigtig meget, jeg er bare ked af det inden jeg skal sove, fordi jeg "savner" hende.
Skal jeg bare gøre som jeg gør, og holde ud, og håbe tiden kommer? Eller er det bare noget der sker med tiden, at man mister lysten, efter børn?
Jeg ved der er mange kvinder herinde. Så er det bare en ting der sker, efter man får børn? Eller gør jeg noget forkert som mænd? Eller hvad skal jeg tænke?
Mvh mig.
Jeg er kvinde, men har stået i din situation - så tror ikke, der er en "plejer" eller en "normal". Der er dog oftest historier om, at det er kvinden som har mindre behov/lyst efter børnene kommer til, men kan så fortælle fra egen erfaring, at det også kan bære omvendt.
Et råd er dog at tale om det - jeg "glemte" at tale om det og vendte det ind af, ligesom jeg også kan læse hos dig: er det mig der gør noget forkert? Og det er det IKKE, vi har i forskellige perioder forskellige behov.
For os blev det til, at vi ikke gik i seng på samme tid så selv intimiteten i at ligge og holde i hånden, være hud mod hud forsvandt. Det var ved at ødelægge forholdet især fordi jeg manglede det så meget og ikke kunne forstå, hvorfor han ikke ville have mig.
Men jeg kan fortælle, at det kan vendes. Er dog ked af, at jeg ikke var bedre til at kommunikere om det tidligere.
Sig du savner hende, ikke sex men hende og jeres nærhed - måske det vil være en start til at åbne for snakken.