Det var åbenbart en meget dårlig formulering, for jeg sidder ikke på min flade, og laver ingenting, og så forvente hun vil have sex med mig dagen lang. Jeg kan godt finde ud af at hjælpe til, dermed sagt, skifte bleer, tømme opvasken, vaske op, lave mad, stå op midt om natten, for at tage på arbejde dagen efter osv osv... Og det gør jeg gladeligt. For elsker min kone og mine børn, og vi jo ligesom også sammen om at få børn. Men kan godt læse herinde at der er mange kvinder med dovne og ugidelige mænd. Sådan er jeg så bare ikke. 
Jamen min (og flere andres) pointe er nok netop, at det du skriver ovenfor er en skævvridning i et forhold. Selvfølgelig tager du din halvdel af at skifte bleer, tømme opvasken, vaske op, lave mad, stå op midt om natten, for at tage på arbejde dagen efter - ligesom alle andre ligeværdige to-forældres-familier. Men det er ikke en “hjælp” fordi du elsker hende… (hun tænker næppe heller at hun skifter ble fordi hun elsker dig?) Nix! Man tager sin helt egen del af slæbet, fordi det hører med til et ligeværdigt forældreskab og tagen ansvar for sine egne børn …
Sprog betyder ret meget, for ovenstående kommer til at illustrere mor som den med mest ansvar og overblik, og far som medhjælper, mest for hendes skyld.
Nå, men ud over det … så har I to bittesmå børn og hun er formentlig på i døgndrift, ligesom du nok er. I det regnskab er sex for virkelig mange bare noget som ikke rigtig er en prioritet i en periode. Jeg elsker min mand igennem knapt 20 år, vores sexliv er (igen) blevet skønt … men helt ærligt: Da vi havde helt små børn, der talte søvn, mad og stilletid bare meget højere på min ønskeliste…
Anmeld
Citér