Jeg var ved at skrive noget tilsvarende, for der ligger en meget grundlæggende og væsentlig forskel på at synes man “hjælper til” (ergo: hun er mere mor og ansvarlig, end du er far og tilsvarende) og så på at tage sin (halv)del og ansvar for den samlede familie som en ligeværdig partner (måske er det for TS’s vedkommende tilfældigt sprogbrug - men min erfaring er nu at det ofte forholder sig netop sådan i mange forhold).
Førstnævnte er (ud over udmattende og ikke rimelig) en stor killer for min respekt for en mand, og dermed også på sigt min lyst og mit begær …
Det var åbenbart en meget dårlig formulering, for jeg sidder ikke på min flade, og laver ingenting, og så forvente hun vil have sex med mig dagen lang. Jeg kan godt finde ud af at hjælpe til, dermed sagt, skifte bleer, tømme opvasken, vaske op, lave mad, stå op midt om natten, for at tage på arbejde dagen efter osv osv... Og det gør jeg gladeligt. For elsker min kone og mine børn, og vi jo ligesom også sammen om at få børn. Men kan godt læse herinde at der er mange kvinder med dovne og ugidelige mænd. Sådan er jeg så bare ikke. 
Anmeld
Citér