Samliv og sex efter børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2023

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Kommunikation. Har du prøvet at tale med hende om det? Tænker det er første skridt. 

Ja, det har jeg. Flere gange. Hun siger at sådan er det for de fleste der får børn. Og at det nok kommer igen, når de bliver ældre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, det har jeg. Flere gange. Hun siger at sådan er det for de fleste der får børn. Og at det nok kommer igen, når de bliver ældre. 

Og at det jo ikke er fordi hun ikke elsker mig, hun har bare ikke lyst. 

Anmeld Citér

26. oktober 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Hjælper du til i hjemmet og med børnene ?

Rydder op efter dig selv osv ?

Hvis man hjælpes ad, tænker jeg overskuddet kommer stille og roligt

Nej, jeg er ikke en der sidder på røven, og laver ingenting, og derefter forventer hun vil have sex med mig. ��

Anmeld Citér

26. oktober 2023

Anonym trådstarter

Jeg var ved at skrive noget tilsvarende, for der ligger en meget grundlæggende og væsentlig forskel på at synes man “hjælper til” (ergo: hun er mere mor og ansvarlig, end du er far og tilsvarende) og så på at tage sin (halv)del og ansvar for den samlede familie som en ligeværdig partner (måske er det for TS’s vedkommende tilfældigt sprogbrug - men min erfaring er nu at det ofte forholder sig netop sådan i mange forhold).

Førstnævnte er (ud over udmattende og ikke rimelig) en stor killer for min respekt for en mand, og dermed også på sigt min lyst og mit begær …

Det var åbenbart en meget dårlig formulering, for jeg sidder ikke på min flade, og laver ingenting, og så forvente hun vil have sex med mig dagen lang. Jeg kan godt finde ud af at hjælpe til, dermed sagt, skifte bleer, tømme opvasken, vaske op, lave mad, stå op midt om natten, for at tage på arbejde dagen efter osv osv... Og det gør jeg gladeligt. For elsker min kone og mine børn, og vi jo ligesom også sammen om at få børn. Men kan godt læse herinde at der er mange kvinder med dovne og ugidelige mænd. Sådan er jeg så bare ikke.

Anmeld Citér

26. oktober 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Det var åbenbart en meget dårlig formulering, for jeg sidder ikke på min flade, og laver ingenting, og så forvente hun vil have sex med mig dagen lang. Jeg kan godt finde ud af at hjælpe til, dermed sagt, skifte bleer, tømme opvasken, vaske op, lave mad, stå op midt om natten, for at tage på arbejde dagen efter osv osv... Og det gør jeg gladeligt. For elsker min kone og mine børn, og vi jo ligesom også sammen om at få børn. Men kan godt læse herinde at der er mange kvinder med dovne og ugidelige mænd. Sådan er jeg så bare ikke.

Og bare det at du spørger i et Forum er et større skridt end de fleste mænd ville tage. Og watch out med at sige “hjælper til”, morpolitiet kan ikke lide det udtryk Håber I kan få talt om det og finder en løsning der virker for jer begge

Anmeld Citér

26. oktober 2023

Anonym trådstarter

Babycrew skriver:

https://www.facebook.com/reel/202127272907992?fs=e&s=TIeQ9V

Kom sådan til at tænke på denne.

Hvad tænker du dit indlæg bidrager med? 

Anmeld Citér

26. oktober 2023

Anonym trådstarter

*.* skriver:

I en periode fordi jeg var bare MÆT af kontakt.. var ved at blive sindssyg over han bare sad ved siden af mig for havde konstant et barn på armen især i starten, så ville egentlig gerne være i fred  

Men tilsidesatte så mig selv i det og satte ham først for netop ikke at det endte ud i man mistede intimiteten fuldstændig 

Det giver god mening, det med at være mæt af kontakt. Tak dit svar. 

Anmeld Citér

26. oktober 2023

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg er kvinde, men har stået i din situation - så tror ikke, der er en "plejer" eller en "normal". Der er dog oftest historier om, at det er kvinden som har mindre behov/lyst efter børnene kommer til, men kan så fortælle fra egen erfaring, at det også kan bære omvendt. 

Et råd er dog at tale om det - jeg "glemte" at tale om det og vendte det ind af, ligesom jeg også kan læse hos dig: er det mig der gør noget forkert? Og det er det IKKE, vi har i forskellige perioder forskellige behov. 

For os blev det til, at vi ikke gik i seng på samme tid så selv intimiteten i at ligge og holde i hånden, være hud mod hud forsvandt. Det var ved at ødelægge forholdet især fordi jeg manglede det så meget og ikke kunne forstå, hvorfor han ikke ville have mig.

Men jeg kan fortælle, at det kan vendes. Er dog ked af, at jeg ikke var bedre til at kommunikere om det tidligere. 

Sig du savner hende, ikke sex men hende og jeres nærhed - måske det vil være en start til at åbne for snakken. 

Tak for dit svar. Vi sover heller ikke sammen lige i tiden, fordi jeg holder øje med den ældste søn, samt min store datter. Han har lige lidt svært om natten efter han er startet i dagpleje. 

Anmeld Citér

26. oktober 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det har hos os hjulpet at flytte intimiteten ud af soveværelset. Vi er begge trætte og der gik for lang tid imellem sex og det gav også en følelse af dårlig samvittighed når man gik i seng og bare ville sove. Vi aftaler på forhånd at f.eks. lørdag er kæresteaften. Så lægger vi en madras frem i stuen, tænder lys, sætter musik på osv. Vi  går i bad og gør os lækre inden. Selvom det er planlagt og lidt akavet i starten har det hivet os begge lysten tilbage og man må godt gå omkuld i sengen. Jeg tænker det spontane kommer igen når børnene bliver større.

Anmeld Citér

26. oktober 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg mistede også lysten. Af 2 årsager.. jeg var totalt mættet af nærhed fra børnene. Jeg følte virkelig at min krop trængte til at “trække vejret” hver gang der ikke hang et barn på mig eller kaldte mooooar. Så nærhed med deres far var bare kvælende. Jeg havde lyst til at skrælle ham af, hvis han kom tæt på. 

den anden årsag. Var mental load.. deres far så også sig selv som en “hjælp” når han gjorde noget. Og selvom du måske mener “at hjælpe til” som noget ligeværdigt, så er alene måden at omtale det, med til at gøre det til noget der ikke primært er dine opgaver.. og det er drænende at have den byrde. At forventes at have overblikket over alt og alle på matriklen.. Også selvom den er usagt og du måske ikke mener det sådan. Prøv bare at gøre det der skal gøres. Uden at tænke at du “hjælper” nogen. Uden at tænke at “så skal hun ikke tænke på det”. Uden at spørge hvad hun synes eller hvordan hun synes.. kvinder har generelt konstant en lang liste af gøremål og huskelister i hovedet - vi elsker når der bliver streget ting ud, uden at vi skal tage stilling til det og bruge energi på det!  

og. Tal med hende om det. Det er jo ikke sikkert hun har det ligesom mig eller andre her. men lad være at tale om sex. Tal om nærhed. Det er meget bedre og overkommeligt at starte med nærhed. 

Tak for svar. Jeg kan se mit udtryk "at hjælpe til" er meget misvisende. Jeg kan sagtens gøre ting af mig selv, uden at jeg har behov for hun går og påskønner mig for det. Det hele "at hjælpe til" giver faktisk et virkeligt dårligt billede af mig, og hvordan det hele forholder sig.

Det er jeg virkelig ked af, at folk får det indtryk af mig nu. Det var slet ikke meningen med dette opslag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.