Hbv1 skriver:
Jeg har læst alle svar og takker for disse
For at svare en del af jer.. 41% er sindssygt meget og de er ikke kommet over natten. De sidste 15% er dog ifølge lederen kommet i løbet af halvanden måned 14 dages fravær i streg trækker naturligvis også op.
Når det så er sagt så er der flere aspekter i, hvorfor han ik har været i skole og jer med kendskab til lign problematikker vil vide, at han har følt det som et kæmpe nederlag hver eneste dag, han har været i skole. "Hvorfor skal jeg gå i skole mor, når jeg INTET lærer?".
Hans lærere har selv italesat, at han har rykket sig mere fagligt, da jeg hjemmeunderviste ham under corona end han tilsyneladende gjorde hele det forrige år. Og det er vel at mærke imens jeg arbejdede hjemmefra på fuld tid. Dét er skide tankevækkende, synes jeg.
Nu i udskolingen kan man godt mærke, at der har været ekstra fokus på prøver og fremlæggelser og det er han også blevet hjemme fra. Igen pga følelsen af nederlag og nu hvor han er blevet ældre, så er han mere bevist om, at der er et spring i fagligheden blandt ham og hans klassekammerater. Selvom jeg har italesat hans (nærmest) angst for at være i skolen, når der er tests mv og det er aftalt med lærererne, at han skulle skånes for fremlæggelser, så er der efterfølgende ikke blevet taget hensyn til dette.
Men hvor er PPR i det her? Det er ikke for at gøre dig ked af det, men en IQ på 74 er ikke bare lidt under gennemsnittet, det er meget lavt. I mit arbejde som PPR-psykolog ville jeg typisk forvente, at en elev med dét kognitive niveau havde behov for specialpædagogisk bistand i et omfang på over 9 timer ugentligt (vi skal vurdere over eller under 9 timer). Særligt med det in mente, at resultatet af en IQ test rigtig nok kommer med et resultat som du nævner, men testen kommer også med måleusikkerhed, hvorfor man også plejer at kigge på det, der hedder konfidensintervallet. Nu har jeg ikke testet dit barn og ved derfor ikke, hvad konfidensintervallet er, det har psykologen på hans rapport, men det er nok Ca 68-78. Dvs. Kan siger, at hans iq med 95% sandsynlighed ligger i dét interval.
Det vil sige, at i princippet kan den både ligge lidt højere, men den kan også ligge nede i 60'erne. Og uanset hvad vil man tænke, især når han ses reelt at have svært ved det faglige, at et barn med den IQ har Indlæringsvanskeligheder og har et stort behov for støtte, differentieret undervisning, tilpasset materiale, formodentlig ekstra pause, fordi han bruger enormt meget ekstra kognitiv energi på at lære, flere gentagelser, opgaver delt op i mindre bider, mulighed for at indlære af flere modaliteter. Er det noget, skolen har arbejdet med? For hvis ikke, så forstår jeg godt, dit kære barn er blevet skolevægrende 
Så hvis ikke der allerede foreligger en pædagogisk psykologisk vurdering fra PPR, så ville jeg anmode om det, det har i lovkrav på.