Ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2023

Anonym

Cherry__ skriver:

Altså det må man selv rode med og fortolke det som man vil ��‍♀️

Og det sidste du har skrevet er egentligt også det jeg har skrevet…..

Okay, jeg kan ikke læse ud fra det skrevne om jeg fornærmede dig ved at spørge til udtrykket. Det var i hvert fald ikke hensigten. 

Men når jeg hører ordet ‘flegne,’ ser jeg bare for mig, en der råber/skælder ud, fægter med arme og ben og bare går amok. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Skal I ud og rejse siden du tænker det er et problem ? For ærlig talt, kan jeg slet ikke se problemet

Anmeld Citér

24. maj 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Skal I ud og rejse siden du tænker det er et problem ? For ærlig talt, kan jeg slet ikke se problemet

Vi ved ikke endnu, hvor vi skal hen, men det er sådan set også underordnet, jeg er da ked af, at han sådan set bare har sagt "vi har ikke planlagt noget endnu, så jeg kan godt være med til festen" i stedet for at have sagt "jeg vil meget gerne med til festen, men vi har ferie lige der, så vi skal lige finde ud af først, om vi skal ud og rejse og så melder jeg lige tilbage"

Anmeld Citér

24. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vi ved ikke endnu, hvor vi skal hen, men det er sådan set også underordnet, jeg er da ked af, at han sådan set bare har sagt "vi har ikke planlagt noget endnu, så jeg kan godt være med til festen" i stedet for at have sagt "jeg vil meget gerne med til festen, men vi har ferie lige der, så vi skal lige finde ud af først, om vi skal ud og rejse og så melder jeg lige tilbage"

Hvad siger han når du fortæller ham det? 

Anmeld Citér

24. maj 2023

fehår

Anonym skriver:

Det er også en helt fair forventning, synes jeg. Det kan virkelig begrænse rejsemuligheder, hvis I skal planlægge rundt om festen.

Anmeld Citér

24. maj 2023

Anonym trådstarter

Cherry__ skriver:

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med at festen ligger i midten? 

Lad os antage i har ferie i uge 22 og 23, hvilken dag bliver festen så holdt? 

Festen bliver holdt fredag i den første uge. Og jeg gider for det første ikke tage afsted på ferie om lørdagen med en mand, som har tømmemænd med 3 mindre børn, derudover er der udpakning, når ferien er slut og det skal jeg ikke have minimal tid til, da det bare bliver stressende. Det har noget med mit arbejde at gøre, da jeg arbejder hjemme og det kan jeg ikke komme nærmere ind på. Jeg vil gerne have, der skal være god tid i vores ferie og ikke stress. Det kan godt være, der er nogle, som ikke forstår og det er også fint, men jeg ved bare hvordan det plejer at være herhjemme hver evig eneste gang.

Anmeld Citér

24. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad siger han når du fortæller ham det? 

Lige da han sagde det i starten, så satte det lige en stopklods i mit hoved, fordi han bare sådan havde taget en beslutning i vores ferie uden om mig. Så blev han ved og jeg sagde til ham stille og roligt "jeg er sådan set sur lige nu så jeg vil ikke tale om det lige nu" og så "flegnede" han så ud, som nogle har beskrevet. Han smækkede med døren og ting faldt på gulvet og råbte og vores børn var der også. Han er sur, fordi han har glædet sig til den fest og at jeg ikke bare kan se det. Jeg blev rigtig ked af det, fordi jeg bare gerne vil have ordentlig kvalitetstid. Han skælder mig ud, fordi jeg bliver ked af det. Han kan simpelthen ikke selv se det. Og det er i virkeligheden det, jeg er aller mest ked af - at han faktisk ikke er i stand til at se ud over egen næsetip. Han synes, jeg opfører mig overdrevent, men nu var det ikke mig, der smækkede med døren, så ting faldt ned og råbte. Jeg ved ikke, om han regner med, at han bare kan gøre sådan uden en reaktion fra mig og så giver jeg ham ret og så er vi videre.. jeg blev simpelthen SÅ ked af det!

Anmeld Citér

24. maj 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Men I har ferie så længe har I da massere af dage I kan planlægge noget på,. Jeg kan slet ikke se issuet, så skulle jeg konstant være smågnaven på min mand 

Er det fordi det er "arbejde"? Havde det været det samme hvis det var "vennerne"/ bedsteforældre osv?

Anmeld Citér

24. maj 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg synes, jeg kan se begge sider af sagen.

Du er blevet ked af det, fordi du føler, han har prioriteret sit eget sociale liv over jeres fælles ferie - fuldt forståeligt.

Han har nok slet ikke tænkt sådan, men bare tænkt: Nå, den fest ligger i ferien. Der har vi jo ingen planer endnu, så det kan jeg nok godt.

Konflikten opstår, som jeg tolker det, fordi I har forskellige forventninger til de her to uger - og måske er de forventninger uudtalte mellem jer? Måske bliver din mand vred, fordi du lidt beskylder ham for at være egoistisk og sætte sine egne behov foran familien - men han har måske slet ikke tænkt sådan. Han har måske tænkt, at i ferien er der jo tid til, at man kan hygge sig sammen, men også hver for sig.

Jeg synes, du skal række ud til din mand og så stille og roligt, uden at fordømme, snakke med ham om, hvorfor du bliver ked af det - hvor du bliver på din egen banehalvdel. Og hvor du også giver udtryk for at ville lytte til ham. Og så må I jo planlægge den her ferie sammen, som voksne mennesker, der tager hensyn til alles behov. For jeg kan sagtens forstå dine følelser - men jeg kan egentlig også godt følge din mand, jeg tror, han føler, du tillægger ham nogle intentioner, han ikke har.

En løsning kunne jo være at tage et sted hen i Danmark - et lækkert feriecenter fx - hvorfra din mand kan køre hjem fredag, deltage i festen og komme tilbage lørdag, når tømmermændene har lettet. Måske kan han også slappe lidt af til festen, så han ikke ligger brak hele lørdag, men er klar som familiefar på ferie hurtigt igen

Anmeld Citér

24. maj 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg kan virkelig godt forstå dig. Det er da træls og belastende at skulle planlægge en ferie, hvor der kun er 2 uger til rådighed, når der endda midt i ferien er en fest, der gør at I skal være hjemme inden da eller først tage afsted efter. 

Så er det da helt underordnet at I ikke har planlagt noget menus, og derfor kan tilrettelægge efter det - for det sætter sine begrænsninger for udskejelserne. 

Og så er det hele aspektet i, at han ikke har snakket med dig om det, men nu blot at meddelt dig, at han skal med til den fest og basta med det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.