Det kommer an på om i skal til udlandet i 14 dage eller ej. Hvis i bare er hjemme, kan jeg ikke se problemet i, at han tager til festen. Jeg var dog flejnet fuldstændigt, hvis vi havde bestilt ferie osv. og min mand hellere ville til en fest !!!
Ved godt det er et sidespring, men har bare læst “udtrykket” i flere debatter, men hvad vil det sige at “flegne fuldstændig?”
Altså jeg kender godt udtrykket og betydningen af det. Men det er mere når det bliver skrevet som i fx den her forbindelse, hvor det er en ægtefælle der flegnes ud på.
Jeg kunne fx aldrig drømme om at flegne ud på min mand. Ligeledes ville jeg virkelig ikke bryde mig om hvis han skulle flegne ud på mig.
Og uanset om mine prioriteringer som han måske var uenig med mig i eller havde en anden holdning til, skal der vel findes et kompromis som begge parter kan indfinde sig med?
Nu kender vi ikke mandens udlægning af historien, men hvis der var booket 14 dages sommerferie i udlandet i fællesskab og han så prioriterede en fest med arbejdet, forstår jeg godt den store irritation og skuffelse over det. Det ville jeg også uden tvivl blive. Men hvis der ikke er planlagt nogen sommerferie, bestilt noget ferie af nogen art, så kan jeg egentlig ikke se problemet i at han tager til en enkel fest.
Anmeld
Citér