Ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.874 visninger
49 svar
72 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2023

Anonym trådstarter

Vi skal holde ferie i 14 dage og så en uge på et andet tidspunkt, ferien er lagt på arbejdspladsen og kan ikke laves om. Jeg spurgte ham, hvornår det skulle være og han svarede. Vi har så talt forbi hinanden idet at han skal til en fest på arbejdet lige midt i vores ferie. Ingen af os har nævnt datoer men han var godt klar over, at det lå midt i ferien. Det har det aldrig gjort før, og jeg har det fint med, at han skal til fest på arbejdet, men det ligger lige midt i ferien og jeg er så ked af og frustreret over, at det spænder ben for, hvor vi kan tage hen. 

For mig handler det om, at jeg synes, det er en virkelig dårlig og underlig prioritering at sætte en fest på arbejdet højere end at finde ud af, hvad vi skal sammen som familie med vores børn i vores sparsomme ferie. Han har været virkelig sur over det og jeg har været ked af det. I min verden må vi finde ud af, hvad vi skal sammen som familie først og så må alt det andet komme bagefter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville også blive pænt træt af, at en fest på arbejdet, blev prioteret højere end familiens fælles ferie. 

Jeg ville enda nok have en forventning om, at festen blev helt droppet, med mindre det kunne lade sig gøre, at manden kunne køre til festen, sent eftermiddag, også tilbage til feks sommerhuset næste morgen. Og her skulle der feks medbringes rundstykker, som et "plaster på såret" 

Ik om en fest på arbejde, sku afgøre hvor jeg holdte familieferie. Vh Stine 

Anmeld Citér

24. maj 2023

HilliHallo

Der havde jeg sagt lige ud at den fest blev uden ham. Nogen gange skal mænd have sandheden at vide uden at de skal gætte sig frem til det rigtige svar. Vi kvinder har det med at tænke "åh hvis han nu bare selv kunne træffe den rigtige beslutning". Så frem med sandheden. Sig at han ikke skal med til festen, fordi I skal på ferie. 

Anmeld Citér

24. maj 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Der er forskel på folk, men for mig ville det være den letteste prioritering i verden at vælge ferie med familien. Men jeg har også fravalg mange fester på arbejdspladser fordi det som regel ikke siger mig det helt store.

Når han nu selv har været med til at planlægge ferieugerne, så virker det helt stenet, at han ikke har sørget for at de ikke ligger oven i den fest.

Anmeld Citér

24. maj 2023

Pb18

Min mands afdeling har forsøgt at planlægge en sommerfest og datoerne i spil er der hvor vi holder ferie. Min mand har meldt ud at de endelig skal holde fest der, da alle pånær ham kan, men han kommer selvfølgelig ikke. Vi har ikke planlagt ferien endnu, men vi tager ikke hensyn til en fest på arbejdet. 

Anmeld Citér

24. maj 2023

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Der er forskel på folk, men for mig ville det være den letteste prioritering i verden at vælge ferie med familien. Men jeg har også fravalg mange fester på arbejdspladser fordi det som regel ikke siger mig det helt store.

Når han nu selv har været med til at planlægge ferieugerne, så virker det helt stenet, at han ikke har sørget for at de ikke ligger oven i den fest.

Han siger, at han ikke havde tænkt over det, ferien blev planlagt først og derefter kom det med festen. Han har glædet sig til festen og han siger, at han har jo fortalt, at der er fest, men han har bare godt ikke været tydelig omkring hvornår! Han bliver sur på mig, fordi jeg bliver ked over det. Han siger, at jeg bare må komme mig over det og at jeg skal lade være med at reagere, som jeg gør. I mit hoved er ferien bare spoleret. Hvis vi finder ud af noget, som gør, at han godt kan tage med, så fint, men det skal bare ikke være den fest, som bestemmer, hvad vi kan tillade os. Det er ikke festen, jeg er ked af. Jeg er helt enormt skuffet og ked af hans prioritering..

Anmeld Citér

24. maj 2023

fehår

Jeg ville også være skuffet. For mig er hans prioritering helt forkert, og at han bliver sur på dig er helt ude i hampen.

Har du forsøgt at spørge ind til, hvorfor den ferie er så vigtig? Vigtigere end ferie med familien? For jeg ville have brug for en forklaring.

Anmeld Citér

24. maj 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg er nok mere large… hvis den fest betyder så meget så fred med det, og så vil jeg bare hygge med ungerne imens. Det er jo noget andet hvis man har bestilt en ferie til udlandet og den så må aflyses 

Anmeld Citér

24. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Putteputte skriver:

Jeg er nok mere large… hvis den fest betyder så meget så fred med det, og så vil jeg bare hygge med ungerne imens. Det er jo noget andet hvis man har bestilt en ferie til udlandet og den så må aflyses 

Jeg tænker jeg ville have det på samme måde. Med mindre der var booket og betalt alt muligt ferie på forhånd. 

Anmeld Citér

24. maj 2023

Cherry__

Det kommer an på om i skal til udlandet i 14 dage eller ej. Hvis i bare er hjemme, kan jeg ikke se problemet i, at han tager til festen. Jeg var dog flejnet fuldstændigt, hvis vi havde bestilt ferie osv. og min mand hellere ville til en fest !!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.