Nogle kvinder derude der i sit voksen liv har fået konstateret adhd? Jeg er begyndt at mistænke at jeg har det. Jeg tør bare ikke rigtig sige det til nogen da jeg ikke vil stemples. Ikke at der er noget galt i at have det men tror nogle i mine omgivelser kunne have visse meninger.
hvad gør man hvis man mistænker det og hvordan forgår udredning mm?
Nå, undskyld jeg har rodet rundt i din tråd 
Jeg er sendiagnosticeret med ADD. Jeg er udredt i det offentlige. Det burde jeg nok egentlig ikke, men da jeg selv arbejder i systemet fik jeg talt min sag og fik åbnet den dør. Nu om stunder kan man kun blive udredt i det offentlige, hvis man er alvorligt ramt af psykisk sygdom/udviklingsforstyrrelse, har et markant nedsat funktionsniveau og/eller 'fejler' mere end én ting.
Det lyder ikke til, at det er tilfældet hos dig. Så skal du gå til egen læge og bede om henvisning til privatpraktiserende psykiater med ydernr. Du skal forklare din læge, hvorfor du tror, at du har ADHD, og hvordan symptomerne påvirker din hverdag.
Hvis lægen henviser dig, skal du derefter selv finde en psykiater. Du skal søge efter en psykiater med ydernummer, så kan du bruge din henvisning og skal ikke betale. Der kan være meget lang ventetid.
Du ringer og fortæller, du har en henvisning og ønsker tid til udredning.
Hvordan psykiaterne udreder er meget forskellige. Nogen steder er de meget grundige og har også psykologer ansat, der laver tests osv. Nogen steder er det et par få samtaler.
Ofte vil man gerne inddrage familien, fx forældre. En ADHD-diagnose kræver, at symptomerne har været til stede siden barndommen og ikke kan forklares på anden vis. Derfor spørges dine forældre ofte ind til din udviklingshistorie. Hvis du ikke ønsker familie inddraget, kan man tale med psykiateren om det. Det er heller ikke alle, hvis forældre stadig lever.
På baggrund af undersøgelser stiller psykiateren diagnose og vurderer, om du skal tilbydes medicin. Det er samtidig vigtigt at vide, at selv om du udredes for ADHD, så kan det ske, at psykiateren finder ud af, at det handler om en helt anden diagnose. På den måde kan man ikke "bestille" at det skal ende ud i en adhd diagnose.
Men spørg også endelig løs hos det sted, der skal udrede dig. Det er vildt forskelligt, hvad de gør, og hvor grundige de er 
Det er også værd at vide, at udredes du privat, har de offentlige myndigheder ikke pr automatik adgang til din diagnose. Det vil fx ikke fremgå af dine patientoplysninger på sygehuset.