Anonym skriver:
Jeg arbejder selv indenfor området tak, så jeg ved udemærket hvad det er og hvad en diagnose er, ofte er det mest forældrene som søger det og "jubler" over når deres barn så får en fordi så kan de dække sig ind "helt uden ansvar , han har en diagnose" (selvfølgelig ikke alle, men der er skræmmende mange).
Man skal altid se på barnets behov, det behøver ikke have et navn, det gør ikke den store forskel for igen, der er stor forskel på en med autismes behov.
At der bliver tabt mange børn har igen ikke noget med diagnose at gøre, men med økonomi fordi man vil inkluderer for mange, men igen skoletilbud bliver givet udfra om skolen vurderer om de kan rumme barnet på bagrund af barnets udfordringer, ikke nødvendigvis diagnose.
At børn vokser op og føler sig forkert, tænker jeg da især har noget med opdragelse og forældre at gøre. Nuvel jeg var da også speciel især som teenager, men det har jo bare gjort mig til den jeg er i dag 
Pudsigt. Jeg har arbejdet som psykolog i børne og ungdomspsykiatrien i fire år, og nu sidder jeg i PPR. Jeg har aldrig mødt nogen, der bruger en diagnose som en undskyldning eller ansvarsfralæggelse. Jeg møder forældre, der kæmper for deres børns trivsel, og for hvem det typisk er en sorg at erkende, at de har et barn med en udviklingsforstyrrelse. Bekymringerne for fremtiden, vi ønsker jo alle vores børn det bedste. Jeg kan ikke genkende det billede, du maler.
Til gengæld er jeg enig i, at børn skal have den hjælp, de har brug for, uagtet om de har en diagnose eller ej. Der er flere børn i "mine" specialklasser, som garanteret har en diagnose, men hvor forældrene ikke har ønsket udredning. Men de har stadig kunne placeres i special, og (dette sagt ud i tråden) når PPR vurderer, om et barn har behov for specialpædagogisk bistand i mere end 9 timer om ugen, så er det i grove træk ret irrelevant, om barnet har en diagnose. Man kigger på behovene.
Jeg er nok midt i mellem i alt det diagnosehejs. Jeg er selv sendiagnosticeret med ADD og har en søn med ADHD. Og jeg ser helt klart mange, hvor rettidig diagnosticering vil være en kæmpe hjælp, og især når det offentlige tænker meget i kasser. Også ift udskoling, særlige vilkår til eksamen, ret til hjælp og efterværn i de tidlige voksenår.
Men jeg ser også tilfælde, hvor jeg kan tænke, at ja. Barnet kunne nok godt have ADHD. Men det er et barn, der trives, udvikler sig fagligt, socialt og personligt. Er glad for at komme i skole og trives godt derhjemme. Men hvor skolen prøver at presse til udredning, fordi barnets uro er irriterende for de andre elever. Der kan jeg nok være mere skeptisk. Det er ikke sort/hvidt..